Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

تحریم‌های تازۀ آمریکا علیه ایران

کمتر از ٢۴ ساعت بعد از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر معتبر شناختن توافق اتمی، واشنگتن اعلام کرد که تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران وضع می‌کند. این تحریم‌ها به دلیل “فعالیت‌های نظامی خطرناک” ایران در منطقه و در مقابله با برنامۀ موشکی این کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

روز سه‌شنبه ١٨ ژوئیه، وزارت خارجۀ آمریکا تحریم‌های تازه را علیه ١٨ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی وضع کرد. این افراد یا سازمان‌ها با سپاه پاسداران و برنامۀ موشکی مرتبط هستند و یا در ساخت پهپاد، قایق‌های تندرو و تجهیزات الکترونیکی دخیل بوده‌اند.

کاخ سفید دیروز دوشنبه هفدهم ژوئیه اظهار داشته که تدابیر تنبیهی تازه ای را علیه موشک های دوربرد و همچنین اقدام های بی ثبات کنندۀ جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه اتخاذ خواهد کرد. سنای آمریکا در ژوئن گذشته مجازات های تازه ای را علیه ایران به دلیل پشتیبانی این کشور از گروه ها و اقدام های تروریستی بین المللی تصویب کرد.

وزارت امور خارجۀ آمریکا از سال ١٩٨٤ جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دولت حامی تروریسم معرفی می کند. در شش ماه گذشته دولت آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدیدی منطقه ای معرفی کرده که به دلیل پشتیبانی از گروه های تروریستی، منطقۀ خاورمیانه را دستخوش بی ثباتی ساخته است.

در واکنش به اظهارات واشنگتن، مجلس شورای اسلامی ایران روند بررسی و تصویب طرح تقویت برنامۀ موشکی این کشور و همچنین سپاه قدس را امروز سه شنبه ٢٧ تیرماه آغاز کرد. اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی فوریت این لایحه را امروز تصویب کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی، تصمیم امروز مجلس را پیامی به دولت آمریکا خواند و افزود که “مجلس ایران در برابر اقدام های دولت آمریکا علیه مردم ایران مقاومت می کند.”

مجلس با اختصاص ٢۶۰ میلیون دلار به برنامۀ موشکی ایران و ٢۶۰ میلیون دلار دیگر به سپاه قدس موافقت کرده است.

Related posts

اخبارو گزارشات کارگری

Sosialism Imroz

اعتراض کارکنان شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی

Sosialism Imroz

گزارشی از دیدار رفقای حزب سوسیالیست انقلابی با اتحادیەی زنان سلیمانی

Sosialism Imroz

Leave a Comment