Simroz.org
اطلاعيه‌هابرنامە و اساسنامە حزبنشريات وانتشارات

اطلاعيه تشکيل حزب سوسیالیست انقلابی ایران

با اين اطلاعيه تشکيل حزب سوسیالیست انقلابی ایران
و آغاز فعاليت آن را اعلام می کنیم
در تاریخ ٢٨ مرداد ١٣٩٦ برابر با ١٩ آگوست ٢٠١٧ کنفرانس موسس حزب سوسیالیست انقلابی ایران با موفقیت برگزار شد. این کنفرانس با تاسیس این حزب به آغاز فعالیت آن رسمیت داد.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران، یک حزب سیاسی- سوسیالیستی رزمنده و پیشروسرنگونی طلب است. یک حزب متکی به مکانیزمهای باز سیاسی درون حزبی و در عین حال حزبی کاملا منضبط و با دیسیپلین است. این حزب، حزب نوین انقلابی و مرکز اتحاد وتحزب کمونیستی کلیه انسانهای رزمنده و سوسیالیست برای سرنگونی بی درنگ کلیت ماشین سرکوب و جنایت نظام جمهوری اسلامی و حزبی مصمم برای دستیابی به یک جامعه آزاد، برابر، مرفه و سوسیالیستی میباشد.
بطوراخص حزب سوسیالیست انقلابی ایران، حزب طبقه کارگر، حزب جنبش رهائی زن، و حزب جوانان پرشوروانقلابی و همه انسانهای مبارز وسوسیالیست است. نیاز واقعی جامعه ایران و ضرورت سازماندهی مبارزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی وملیتانت علیه وضع موجود و برای سرنگونی نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی وهمه ارکان مذهبیش ضرورت اولیه سازماندهی چنین حزبی را برای جنبش ما ایجاد کرده است.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران يک حزب کمونیستی متعهد به سازماندهى انقلاب اجتماعى طبقه کارگر براى برچيدن نظام سرمايه دارى است. این حزب بر ایجاد همبستگی جهانی طبقه کارگر وکسب قدرت سیاسی طبقه کارگر و جنبشهای آزادیخواهی وبرابری طلبی از راه برپایی و ایجاد تشکلهای توده ای –شورائی سیاسی طبقه کارگر پای می فشارد. برپايى جامعه‌اى نوين و انسانی مبتنى بر برابرى ورفاه اقتصادى و اجتماعى، آزادى انسانها وشکوفايى خلاقيت هاى مادى و معنوى بشری، لغو نظام بردگی مزدی و مالکیت خصوصی و استثمار انسان از انسان هدف استراتژیک این حزب است.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران ايجاد يک حزب سياسى مدرن، کارگری، ملیتانت، اجتماعى و توده اى کمونيستى در ايران را پیشرط سرنگونی انقلابی جمهوری جنایتکار اسلامی حاکم بر ایران دانسته و تصرف قدرت سياسى در ایران را بعنوان شرط سازمان دادن انقلاب اجتماعى طبقه کارگر درراس اهدف خود قرار ميدهد.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران حزب سازماندهی انقلاب اجتماعی- کارگری و حزب قهر انقلابی علیه جمهوری اسلامی و نظام سرمایه داری حاکم برایران است، اماهمزمان حزب ما حزب سازماندهی مبارزه برای تغییر تناسب قوا، کسب موقعیت بهتر و مساعدتر اقتصادی و سیاسی برای کارگران و جامعه است. از اینرو سازماندهی انقلاب و تحمیل رفرم را از منظر منافع جنبشمان یک سیاست مکمل و ضروری می دانیم.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران در دوره کنونی همه مخاطرات ناشی ازجنگها ی داخلی وجنایات تروریسم دولتهای غرب و همچنین تروریسم اسلام سیاسی و همه دسته جات متفرقه قومی و ناسیونالیستی را مد نظر دارد و مخاطرات تحمیل سناریو سیاه، شبیه عراق و سوریه … را به ایران جدی می گیرد. حزب با واقع بینی و هشیاری و احساس مسئولیت نسبت به عواقب هر گونه طرحی علیه مدنیت جامعه اقدام خواهد نمود. ما جامعه را پیشاپیش علیه عوامل وعناصرسناریوسیاهی از جمله علیه جمهوری اسلامی، دخالت نظامی و منفی کشورهای امپریالیستی و مرتجع منطقه وهمچنین علیه آندسته ازنیروهای مسلح مذهبی و قومی و ناسیونالیستی در اپوزیسیون که دارای چنین ظرفیتهای هستند فرا می خوانیم.
از نظرما تضمین یک زندگی آزاد و انسانی، برابر و مدرن، سکولار و مرفه و خوشبخت بعداز پایان دادن به عمر ننگین جمهوری اسلامی درگرو به میدان آمدن آگاهانه طبقه کارگر، جنبش رهائی زن و جوانان و کل صف آزادیخواهی و برابری طلبی تحت پرچم انقلابی و سوسیالیستی در ایران است. در گرو ایجاد صف مستقل انقلابی و پرهیزودوری از همه سیاستها و سنتهای ارتجاعی سبزو اصلاح طلبی و ملی گرائی و مذهبی و فدرالیستی و آریائی گری و پوپولیستی و “همه با ‌هم” بودنها است. به گونه ای که نباید اجازه داد یکبار دیگر تاریخ مبارزاتی- انقلابی میلیونها انسان و تلاش اکثریت جامعه برای آزادی و برابری را برعلیه خود ما واین امید و آرمان والای انسانی رقم بزنند، اتفاقی که متاسفانه بعداز انقلاب ٥٧ به وقوع پیوست. درس گرفتن ازآن تاریخ یک رکن مهم مبارزه برای کسب آزادی و برابری و خوشبختی بر ویرانه های نظام فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی است.
ایجاد وبرپایی حزب سوسیالیست انقلابی ایران یک اقدام موثردرممانعت از تکرار آن تاریخ تحت هر پوشش و عنوانی و ابزار مهم ما کارگران و زحمتکشان در به سر انجام رساندن تلاش و مبارزه و مطالبات آزادیخواهانه و برابری طلبانه و سوسیالیستی خواهد بود.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران همه کارگران و زحمتکشان ،همه مبارزان راه آزادي و برابرى را به پيوستن به صفوف خود فرامي خواند!

نابود باد جمهوری اسلامی!
مرگ بر سرمایه داری!
زنده باد سوسیالیسم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
٢٩ مرداد ١٣٩٦-٢٠ آگوست ٢٠١٧
iransocialist2017@gmail.com
www.simroz.org

Related posts

اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی در باره یورش وحشیانه اوباش رژیم به کارگران در اراک

Sosialism Imroz

شــمارە ٩٢ نشریە سوسیالیسم امــروز منتشر شد

Sosialism Imroz

زنــــدەباد انقلاب آزادیخوانە سال ١٣٥٧، ننگ و نفرین بر ” چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی”

Sosialism Imroz

Leave a Comment