Simroz.org
اطلاعيه‌ها

اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران در باره اعتراضات مردم معترض در بانه

اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران
در باره اعتراضات مردم معترض در بانه و مریوان
جمهوری اسلام در ادامه تداوم فضای سرکوب و تحمیل بی حقوقی بیشتر به جامعه، خصوصا به کارگران و مردم زحمتکش، جنایت دیگری در شهر بانه مرتکب شد و جان دو کارگر مرزی(کولبر) را گرفت. این عمل جنایتکارانه باعتراض و اعتصاب بر حق معترضین آن شهر روبرو گردیده است. این جنایت دیروز سیزدهم شهریور در شهر بانه صورت گرفته و دو کارگر به نام های حیدرعبادی ٢١ ساله و قادر سهرابی ٤٥ ساله با تیراندازی مستقیم ماموران مرزی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی جان باختند.
در شهر مریوان نیز در اعتراض به این فشارها و تداوم کشتارها از جانب جمهوری اسلامی، و حمایت از اعتراضات در بانه، فردا چهارشنبه، فراخوان اعتصاب داده شده است. ما از اقدام بجا و مبارزاتی شهر مریوان نیز حمایت کرده و و از هر شکلی از مبارزات رادیکال و انقلابی و بدور از شعار و تفرقه پراکنی ملی- مذهبی علیه حاکمیت سرکوبگر اسلامی حمایت میکنیم.
واقعیت این است که از تحمیل فشار و اعتصاب غذای جاری در زندانها در تهران و گوهردشت به زندانیان سیاسی تا تیراندازی به کارگران مرزی(کولبر) در بانه و مریوان وسردشت و مناطق مرزی، تا تحمیل فضای رعب و امنیتی در شهرها و مراکز کارگری و تحمیل گرسنگی و فقر به میلیونها انسان در آن مملکت مملو از ثروت ووو، همه گواه بر وجود یک زنجیره سیاست جنایتکارانه و هدفمندی است که قراراست چون همیشه چنین اعمال وحشیانه ای به عقب نشینی جامعه وتداوم حاکمیت سیاه رژیم کمک نماید.
پاسخ درخور و درست انقلابی، متحد و بدور از هیاهوی ناسیونالیستی به چنین یورش گسترده ای، که در اقص نقاط ایران از جمله هم اکنون و همزمان علیه زندانیان سیاسی و فعالین کارگری در تهران و گوهر دشت تا کشتار کارگران در بانه و مناطق مرزی توسط رژیم ادمکش اعمال میشود، تامین یک صف متحد و همبستگی مبارزاتی در کلیه این شهرها است.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران گشتن کارگران کولبر در بانه را قویا محکوم میکند. حزب از مبارزه و اعتراض معترضین آن شهر و همچنین شهر مریوان و دیگر شهرها در جهت پایان دادن به تداوم فضای امنیتی و چنین جنایتهای و تلاش برای محاکمه عاملین این جنایت حمایت میکند.
حزب سوسیالیست انقلابی به خانواده جانباختگان این واقعه صمیمانه تسلیت گفته و خود را شریک غم و اندوه از دست دادن این عزیزان میداند.
حزب سوسیالیست انقلابی از مردم شهر بانه و مریوان و منطقه میخواهد به اتحاد و همبستگی خود تا رسیدن به مطالبات شان ادامه دهند.
حزب از همه مبارزین راه آزادی و برابری و پایان دادن به ستم میخواهد برای تامین همبستگی سراسری و مبارزاتی علیه نظام حاکم، که یک ضرورت مبرم جنبش ما است، با خواست روشن مترقی و انقلابی مبتنی بر آزادی و برابری و پایان دادن به سرکوب و فضای امنیتی،به عنوان گام نخست مبارزه، و با اهداف و پرچم سوسیالیستی برای سرنگونی کلیت نظام فاسد جمهوری اسلامی بیش از پیش تلاش نمایند.

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
سیزدهم شهریور ١٣٩٦
پنجم سپتامبر٢٠١٧
iransocialist2017@gmail.com

Related posts

درود به اعتصاب کنندگان امروز! جامعه به فراخوان اعتصاب عمومی پاسخ مثبت داد

Sosialism Imroz

اعلامیه در محکومیت اقدامات تروریستی یک جریان فاسد “کردی” و اعلام ملاحظاتی بر یک اطلاعیه در این مورد

Sosialism Imroz

برای آزادی بازداشت شدگان و دفاع از مطالبات رانندگان کامیون متحد شویم!

Sosialism Imroz

Leave a Comment