Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

مردم شهرهای کردستان ایران در حمایت از رفراندم کردستان عراق حماسه ای دیگری را آفریدند+ عکس

مرکز خبری حزب سوسیالیست انقلابی: در شهرهای ایران به ویژه در کردستان علیه تهدیدهای جنایتکارانه رژیم اسلامی و ایجاد محدودیتها در مرزها با کردستان عراق فضای اعتراضی زیادی هست، طوری که نظامی تر کردن نوار مرزی و مانور های نظامی گسترده زمینی و هوای نیز نتوانسته مانع این اعتراضات بشود. 

در چند شهر در کردستان ایران در حمایت از حق رفراندم مردم در کردستان عراق و اعتراضاتی به تهدیدهای دولتهای منطقه اعتراضاتی به وقع پیوست که هنوز در برخی نقاط در جریان است.
در کرمانشاه و سنندج خبر هایی از این اعتراضات هم اکنون دریافت شده است،
در جریان این اعتراضات مرز بسته شده “پرویز خان” نیز که بسته شده بود،مجددا باز شده است.

خبرها و تصاویر و ویدیوها حاکی از آن است که در شهرهای کردستان و بخصوص سنندج با وجود فضای تند امنیتی مردم به خیابان آمده اند و با پخش شیرینی و شادی پشتیبانی و حمایت خود را از مردم کردستان عراق برای شرکت فعالانه در رفراندم  ، اعلام کرده .

طبق گزارشات پخش شده در شهر سنندج ، از ساعت 5 بعدلظهر امروز دوشنبه جوانان و زنان انقلابی و مردم زحمتکش با حضور خود ازمیدان اصلی تا میدان اقبال و ششم بهمن دست به راهپیمایی زده اند و با لباس کردی و رقص و پایکوبی و پخش شیرینی در میان خود ، جشن گرفته اند و حمایت خود را از مردم کردستان عراق اعلام کرده اند و قصد دارند با این حرکت خود حماسه ای دیگری بیافرینند .

Related posts

تداوم تظاهرات سراسری علیرغم تدابیر امنیتی در بسیاری از شهرهای ایران +فیلم

Sosialism Imroz

تجمع اعتراضی در مقابل زندان گوهردشت

Sosialism Imroz

حرکتهای اعتراضی کارگری و تودەای در اکثر شهرهای ایران به خصوص در اهواز، یزد، آبادان، هفت‌تپه، تهران و مشهد در روز یکشنبە ۲۳دی۹۷

Sosialism Imroz

Leave a Comment