Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

فردا چهارشنبه ، مجلس ایران در مورد رفراندوم کردستان عراق جلسه غیر علنی برگزار میکند

در ادامه واکنش‌ها در ایران به برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه، پنجم مهرماه، با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی جلسه غیرعلنی برگزار می‌کند.

خبرگزاری مهر روز سه شنبه، چهارم مهرماه، از حضور علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در جلسه غیرعلنی مجلس خبر داد.

این جلسه غیرعلنی پس از آن برگزار می‌شود که خبرگزاری صدا و سیمای ایران گزارش داد که در «حمایت» از این همه‌پرسی در چند شهر کردنشین کشور از جمله سنندج و مهاباد تجمع برگزار شده است.

خبر گزاری ها از آمدن هزاران نفراز هر کدام از شهرهای کردنشین خبر داده اند.

اما این همه‌پرسی و رأی‌گیری در حالی برگزار شد که شماری از کشورهای منطقه، از جمله همسایگان عراق و خود عراق، خواستار لغو آن بودند و شماری از کشورها از جمله آمریکا و دبیرکل سازمان ملل با آن ابراز مخالفت کردند.

پس از علی‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت، که با لحنی تند به رئیس اقلیم کردستان حمله کرده و او را «عامل» اسرائیل خواند، اکنون نایب رئیس مجلس ایران به انجام همه‌پرسی واکنش نشان داده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس، نیز روز سه‌شنبه در این باره اظهار نظر کرده و اعلام کرده است که «از تجزیه عراق و سایر کشورهای منطقه به هیچ وجه حمایت نمی‌کنیم و آن را به مصلحت نمی‌دانیم».

آقای لاریجانی نیز همچون علی مطهری در اظهار نظر خود گفته است که «آمریکا و اسرائیل پشت پرده موضوع استقلال کردستان عراق هستند».

 

Related posts

کودکان محکوم به اعدام

Sosialism Imroz

اخبارو گزارشات کارگری .. روز شنبه 12 خرداد ماه

Sosialism Imroz

ادامه بازداشت علیرضا خانزاد از اعضای کمیته هماهنگی سنندج

Sosialism Imroz

Leave a Comment