Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

گزارشات کارگری … تعطیلی ها و اعتراضات کارگران در روزهای اخیر+ فیلم

تعطیلی کارخانه کارتن سازی مشهد با ۴۰کارگر
کارخانه «ایران کارتن مشهد» که در زمینه تولید انواع کارتن و مقواهای بسته بندی در مشهد فعالیت دارد، از اول مهرماه سال جاری (۹۶) به‌دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و تمامی کارگران آن با چندین ماه دستمزد معوقه هم‌اکنون بیکار شده‌اند.
در این زمینه «حسین متین راد» مدیرعامل کارتن مشهد با تأیید این خبر گفته است: از ابتدای مهر کارخانه تعطیل شده است و به جز چند نفر از کارگران واحد انتظامات و حسابداری، کسی در کارخانه حضور ندارد و با تعطیلی کارتن مشهد، پارت کاغذ نیز به‌عنوان زیرمجموعه ‌این کارخانه تعطیل شده است.
به گفته وی، با وجود آن که در یک بازه زمانی حدود ۴۰۰نفر کارگر داشته‌ایم اما از ابتدای امسال کارکنان کارخانه به حدود ۱۷۰نفر کاهش پیدا کرد و این اواخر نیز کارکنان شرکت به حدود ۴۰نفر رسیده بود.
در حال حاضر وضعیت کارگران این کارخانه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و بیکارند.

تجمع اقشار بیکار در سیستان، آبادان، گرگان، اصفهان، همدان، فلاورجان و هویزه

روز شنبه ۲۹مهرماه ۹۶ در شهرهای مختلف میهن جوانان جویای کار در اعتراض به بیکاری‌شان تجمعاتی برگزار کردند. به‌خصوص جوانان آبادانی با بلند کردن بنرهایی نسبت به وضعیت شغلی‌شان اعتراض کردند.
تجمع اعتراضی جمعی از پرسنل بیمارستان موسوم به خمینی شهرستان فلاورجان 
روز شنبه ۲۹مهرماه ۹۶ جمعی از پرسنل بیمارستان موسوم به خمینی در شهرستان فلاورجان اصفهان در اعتراض به مشکلات بیمارستان و مسائل صنفی در محل بیمارستان تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت‌شان شدند.
تجمع اعتراضی کارگران شرکت صنایع ریخته‌گری آذرین اصفهان
هم‌چنین روز شنبه 29مهرماه جمعی از کارگران شرکت ریخته‌گری آذرین اصفهان به‌خاطر 16ماه حقوق عقب‌افتاده خود دست به تجمع اعتراضی زدند. این کارگران یک سال است که نسبت به این وضعیت اعتراض دارند اما کسی به مشکلاتشان رسیدگی نمی‌کند.

دهمین روز اعتراض کارگران کارخانه کمباین سازی تبریز

بر اساس گزارش کارگران این کارخانه، مدت 10روز است که کارگران کارخانه کمباین سازی تبریز در اعتراض به پرداخت مطابقات معوقه خود دست به اعتراض زده‌اند.

این کارگران امروز (یکشنبه 30مهرماه) با تجمع در برابر در ورودی این کارخانه در انتظار پاسخ مدیران این کارخانه هستند.

بر اساس این گزارشات تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه هیچ پاسخ روشنی به این خواسته‌ها داده نشده است، اما کارگران بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند.

Related posts

مسعود بارزانی از قدرت کناره‌گیری می‌کند

Sosialism Imroz

دو کولبر در شهرستان بانه به دستور فرماندار این شهرستان کشته شدند .

Sosialism Imroz

«اسرار به خون آغشته»مقامهای رژیم ایران هم‌چنان در حال ارتکاب جنایت علیه بشریت هستند….

Sosialism Imroz

Leave a Comment