Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

کارگران! تشکل های کارگری! دوستان !

از ساعاتی پیش پیام هایی به کمپین دفاع از رضا شهابی واصل شده که از ما پرسیده اند که آیا کدام یک از تاریخ هایی که درباره  آزادی رضا شهابی در طی زمان های مختلف اعلام شده، صحت دارد؟ بدین وسیله ما رسما اعلام میکنیم که تاریخ های مختلف اعلام شده هیچ کدام تاریخی تضمینی برای آزادی وی نیست و تاریخ ِ واقعی آزادی رضا شهابی، از اتحاد و اعتراض ما رقم خواهد خورد.

لازم به تصریح است که در پرونده ی قضایی رضا شهابی سه تاریخ مختلف درج شده که یکی مربوط به ماه آینده و دو تاریخ دیگر مدت های دیگری را دربردارد. مقامات قضایی اما خود نیز اذعان کرده اند که تاریخ حکم رضا شهابی هم اکنون نیز پایان یافته است و علت اینکه رضا شهابی را آزاد نکرده اند این است که رضا شهابی قبول نکرده است که در صورت آزادی دست از فعالیت بردارد و بدین ترتیب تاریخ آزادیش تا همین امروز نیز چند ماه است که به تاخیر افتاده است.

واقعیت این است که تاریخ واقعی آزادی رضا شهابی هیچ عدد پرینت شده ای بر روی کاغذ نیست زیرا اگر این اعداد موجود در پرونده “درست” می بودند رضا شهابی باید دو ماه پیش آزاد میشد ! یا اگر این اعداد “درست” باشند سه نوع مختلف از این اعداد در پرونده ی وی درج شده است؛ پس کدام یک واقعی چیست؟! دستگاه قضایی به رضا گفته بود که فقط برای مدت کوتاه و برای اتمام دوره ی حبسش به زندان میرود و وقتی رضا را به زندان افکندند و از دربند بودن او مطمئن شدند بلافاصله اعداد و تاریخ های دیگری را رو کرده اند. دفعه ی پیش هم که نزدیک به فرارسیدن تاریخ آزادی شهابی بود در زندان اوین پرونده ای جدید برایش ترتیب دادند و او را به یک سال حبس دیگر- علاوه بر شش سال حبس اولیه- محکوم کردند. اطمینان به اعداد و ارقامی که در کاغذ های قضایی نوشته میشود جایز نیست و کمکی به آزادی رضا شهابی و دیگر فعالین کارگری نمیکند. تاریخ واقعی آزادی رضا شهابی تنها و تنها بستگی به این دارد که چه حجمی از اعتراض متحدانه در مقابل محبوس بودن او صورت بگیرد. محمود صالحی خوشبختانه امروز آزاد شد در حالی که در پرونده ی وی تاریخ دیگری درج شده است؛ تنها اعتراضات متحدانه و همبستگی کارگری، این عدد صوری در پرونده اش را بی معنا کرده و او را آزاد کرده است؛ محمود بهشتی در حین حبس به احکام دیگری محکوم شده است؛ تاریخ های ذکر شده در پرونده اش همگی میتوانند با دفاع متحدانه ی ما بی معنی شده و وی نیز آزاد شود و …تاریخ تضمینی آزادی رضا شهابی نیز تنها همان تاریخ است که از اعتراضات همگی ما حاصل میشود. هیچ کدام از سه موردی که به عنوان تاریخ در پرونده ی رضا شهابی موجود است مورد قبول رضا شهابی، وکلایش، خانوده اش و مورد قبول ما نیست و حتا مطابق قانون موجود در دستگاه قضایی هم این سه رقم مختلف به اصطلاح ” غیر قانونی” هستند و همین حالا هم رضا شهابی مدت نزدیک به دو ماه است که اضافه در زندان نگه داشته شده است.

شرایط جسمی رضا شهابی بسیار وخیم است و حتا پزشک قانونی در مورد وی هشدار داده است. او از ناحیه کمر، گردن، سر، کلیه و … رنج میبرد و هرزچندگاهی مقامات قضایی او را به صورت نمایشی به بیمارستان برده و باز به زندان برمیگردانند.

دوستان عزیز! رضا شهابی علاوه بر موضع کارگری، مستقل، محکم و اصولی خود و علاوه بر همیاری خانواده اش تنها و تنها با حمایت همکاران، کارگران، تشکل های کارگری و افراد آگاه و جریانات مترقی و با اعمال فشارهای داخلی و بین المللی از حبس رهایی خواهد یافت؛ هر کدام از سه رقم و عددی که به عنوان تاریخ در پرونده ی او موجود است باید مورد اعتراض همه ی ما قرار بگیرد و ما همگی یکصدا و متحدانه ضمن اعتراض به ادامه ی حبس وی با وجود اتمام حکمش، و ضمن اعتراض به وضعیتی که از نظر پزشکی و سلامت برای او به وجود آورده اند خواهان این هستیم که رضا شهابی را بی قید و شرط و فورا آزاد کنند.

 کمپین دفاع از رضا شهابی

پنجشنبه، دوم آذرماه 96 برابر با 23 نوامبر 2017

@komiteDefaRezaShahabi  تلگرام

Related posts

ﺳﺎﻟﮭﺎی زﻧدﮔﯽ ﯾﮏ ﮐﺎرﮔر و ﻣﺑﺎرزه ﺑرای رھﺎﯾﯽ طﺑقه ﮐﺎرﮔر “قسمت اول شغل نانوایی “

Sosialism Imroz

«ایستاده در کنار شجاع‌ترین‌ها»

Sosialism Imroz

ارکان سرمایه داری ( بر گرفته از برنامه حزب سوسیالیست انقلابی ایران)

Sosialism Imroz

Leave a Comment