Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

احضار تلفنی وزارت اطلاعات و ایجاد رعب وحشت به خانواده های فعالین سیاسی ساکن در خارج از کشور

احضار خانواده ده‌ها فعال سیاسی و مدنی ساکن خارج از کشور توسط اداره اطلاعات در شهر های کردستان
طی چند روز گذشته اول بهمن ماه سال ۹۶ اداره اطلاعات سقز ، بوکان، سنندج، مهاباد و روستاهای منطقه اقدام به احضار تلفنی و ارسال پیامک به خانوادهای فعال سیاسی و مدنی ساکن خارج از کشور کرده و نسبت به فعالیت فرزندانشان آنان را مورد بازجوئی و تهدید قرار داده‌اند.

بنا به گزارش دریافتی طی چند روز گذشته اداره اطلاعات شهرستان سقز ،بوکان،سنندج مهاباد طی تماس تلفنی با خانواده ده‌ها فعال سیاسی و مدنی خارج از کشور آنان را به ستاد خبری اداره اطلاعات این چند شهر احضار کرده و ضمن بازجویی از اعضای خانواده این افراد خواسته‌اند که فرزندشان نباید هیچ فعالیت سیاسی علیه جمهوری اسلامی در خارج از کشور انجام دهند و یا آنان را راضی بکنند تا به ایران بازگردنند.
این اقدامات وزارت اطلاعات در جهت و خدمت به همان فضای رعب وحشت و سرکوب مردم انقلابی در اعتراضات اخیر گرسنگان و شرکت پرشور مردم انقلابی ایران و با پشتبانی بی دریغ فعالین سیاسی،مدنی و احزاب مخالف رژیم در تمام کشورهای خارج ایران بودی است
همچنین بازجویان امنیتی خانواده فعالین سیاسی و مدنی را تحت فشار قرار داده تا اطلاعاتی همچون آدرس و شماره تلفن فرزندشان را در اختیار این نهاد امنیتی قرار دهند. آنان همچنین به خانواده‌ این فعالین اعلام کرده‌اند که فرزندشان نباید در هیچ گونه فعالیت سیاسی علیه جمهوری اسلامی در هر کشوری شرکت نمایند.
این نوع فشارها از سوی نهاد های امنیتی جمهوری اسلامی و تهدید خانوادهای فعالین سیاسی و مدنی ساکن خارج از کشور درصدد توقف فعالیت این فعالین هستند.

Related posts

بیانیه معلمان درباره آتش‌سوزی دبستان در زاهدان: به پرونده مسئولان فاسد برسید

Sosialism Imroz

ملاقات با رامین و افشین حسین پناهی در زندان سنندج

Sosialism Imroz

ادامه انکار شکنجه اسماعیل بخشی

Sosialism Imroz

Leave a Comment