Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

تجمع بازنشستگان و اعتصاب نی برها و نیروهای پیمانکاری اقبالی در شرکت نیشکر هفت تپه

بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، صبح امروز کارگران نی بر و کارگران پیمانکاری اقبالی در شرکت نیشکر هفت تپه دست به اعتصاب زده و خواهان پرداخت دستمزدهای معوقه خود شدند.

این کارگران هنوز حقوق آذر ماه خود را دریافت نکرده اند و کارفرما همچنان از پرداخت حقوق آذر ماه آنان خودداری میکند. تداوم عدم پرداخت دستمزدهای معوقه کارگران نیشکز هفت تپه در حالی ادامه دارد که کارفرما در راستای تشدید تحمیل بی حقوقی بیشتر به کارگران در صدد بازگرداندن  سیامک افشار به عنوان قائم مقام مدیر عامل کارخانه و آوردن بقیه اعضای تیم مدیریتی شرکت است که در پی اعتصاب شش روزه کارگران در آذر ماه سالجاری با اعتراضات آنان از کار بر کنار شده بودند.

بنا بر این گزارش، صبح امروز در پی اعتصاب کارگران پیمانکاری اقبالی و  نی بر، کارگران بازنشسته شرکت نیز که در آذر ماه سالجاری بازنشسته شده بودند دست به تجمع در مقابل نیروگاه برق کارخانه و کوره بخار با قصد خاموش کردن آنها زدند اما با مذاکراتی که انجام شد همه آنان در نمازخانه شرکت حضور پیدا کردند و طی مذاکراتی که بین آنان و اسدی جانشین قائم مقام مدیر عامل کارخانه انجام شد وی وعده پرداخت ۴ درصد سهم بیمه کارگران  به سازمان اجتماعی را جهت تکمیل سیکل بازنشستگی آنان داد.

بنابر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه ازاد کارگران ایران، در پایان شیفت کاری امروز هیچیک از مسئولین کارخانه وعده ای را برای پرداخت حقوق آذر ماه کارگران نی بر و اقبالی نداد و آنان نیز به اعتصاب خود ادامه دادند. همچنین کارگران بازنشسته نیز اعلام کرده اند در صورت عدم تحقق وعده های داده شده اعتراضات خود را ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – دوم اسفند ماه ۱۳۹۶

Related posts

کُرۀ شمالی اعلام کرد که برنامۀ هسته‌ای خود را پیگیری می‌کند

Sosialism Imroz

صدور حکم شلاق برای یک فعال اجتماعی

Sosialism Imroz

جمهوری اسلامی ایران به حداقل‌های حقوق بشری پایبند شود

Sosialism Imroz

Leave a Comment