Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ادامه اعتصاب کارگران بخشهای مختلف شرکت نیشکر هفت تپه

از صبح امروز شنبه ۵ اسفند ماه ۹۶ کارگران بخشهای دفع آفات، بخش تولید شکر و تجهیزات مکانیکی دست به اعتصاب زده اند و همزمان کارگران بازنشسته آذر ماه نیز وارد محل کارخانه شده و همراه با دیگر کارگران در مقابل محل کوره بخار کارخانه دست به تجمع زده اند. کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت تپه خواهان تکمیل پرداخت حقوق آذر ماه همه کارگران و پرداخت کامل حقوق ماههای دی و بهمن و عیدی و پاداش خود هستند.

در پی اعتصابات کارگران بخشهای مختلف کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که از روز چهارشنبه گذشته بطور مداوم ادامه دارد روز گذشته چهارم اسفند ماه نیز کارگران قسمت تجهیزات مکانیکی شرکت که تعداد آنها بیش از یکصد نفر است بطور یکپارچه ای در اعتراض به جابجائی های مدیریتی و گماردن مدیران ضد کارگر دست به اعتصاب زدند.

در پی این اعتصاب یکی از مدیران ارشد شرکت به نام سیفوری تلاش کرد با تهدید و ارعاب کارگران را وادار به شکستن اعتصاب کند اما با عکس العمل تند آنان نهایتا ناچار به فرار از کارخانه شد و کارگران در ادامه اعتراض خود که به ساختمان مدیریت کشیده شد موفق شدند با جلوگیری از منصوب کردن مدیر جدید برای قسمت تجهیزات مکانیکی به خواست خود دست یابند.

کارگران بازنشسته شرکت نیشکر هفت تپه خواهان واریز ۴ درصد از بیمه خود به حساب سازمان تامین اجتماعی هستند تا سیکل بازنشستگی شان تکمیل شود. در حال حاضر این کارگران از آنجا که از آذر ماه سالجاری بازنشسته شده اند از کارفرما حقوقی دریافت نمیکنند و از سوی دیگر بدلیل عدم واریز ۴ درصد سهم بیمه کارفرما به صندوق سازمان تامین اجتماعی این سازمان نیز از بازنشسته کردن آنان خودداری میکند.

Related posts

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی سپاه به مقر حزب دموکرات کردستان ایران در عراق + فیلم

Sosialism Imroz

کشته شدن کولبران کرد با شلیک مستقیم نیروهای رژیم ایران

Sosialism Imroz

اعتصاب و اعتراض همه بخشهای نیشکر هفت تپه

Sosialism Imroz

Leave a Comment