Simroz.org
مقالات

به حزب سوسیالیست انقلابی ایران بپیوندید سلام زیجی

 

کارگران، زنان، جوانان، انسانهای مبارز وآزادیخواه!

قریب به شش ما از اعلام موجودیت حزب سوسیالیست انقلابی ایران میگذرد. به رغم محروم بودن از حداقل امکانات، و وجود انوع رفتار دشمنانه و مانع تراشیها، نه تنها حزب ما موفق گردید اعلام موجودیت نماید، که در این پروسه به عنوان یک واقعیت عینی حضورش در صحنه سیاست ایران و نقش و جایگاهی که پیدا کرده است، برای کلیه دوستان و دشمنان آزادی و برابری و سوسیالیسم عیان و انکار ناپذیر شده است.

حتی تخاصمات و بعضا رفتارهای واپسگرایانه و غیر سیاسی صورت گرفته علیه این حزب، که متاسفانه عمدتا از طرف برخی از جریانات و اشخاص نامسئول در صفوف”اپوزسیون چپ جمهوری اسلامی” و مدعیون طرفدار”آزادی بی قید و شرط فعالیت سیاسی”، شاهد این سطح نازل از برخورد بوده ایم، را نیز به عنوان حقانیت تاکنونی خود و واقعیت ریشه دار بودن فرهنگ فرقه گرائی، عدم تحمل مخالف سیاسی وسنت انتقاد ناپذیری عیان وعمیق آنها از سوی، و عکس العمل ناشی از خشم و ناراحتی غیر متمدنانه از واقعیت شکل گیری و نقش کنونی حزب سوسیالیست انقلابی از سوی دیگر، باید مورد توجه قرار داد. ما تردیدی نداریم، ‌همانگونه که در پروسه تشکیل حزب و در شش-هفت ماه بعداز تشکیل ان نیز همه شاهدش بودند، دیر یا زود این نوع خشم ها، سانسور وانکارکردن ما و حتی برخورد تحقیر آمیز تبلیغاتی برخی از”روشنفکران”متوهم فیس بوکی علیه ما، دوباره به حباب تبدیل خواهد شد. چرا که آنها نامسئول و از نظر اجتماعی بی ربط به مبارزه واقعی اند، اما ما نیروی متعهد به جامعه، حاضر و درگیردر مبارزه واقعی در شهرهای متعدد ومهم کشور، مسئول در قبال آینده طبقه کارگر و مبارزه انقلابی، جدی در امر مبارزه خود، و عمیقا معتقدانه و خالصانه پا در یک نبرد آگاهانه و اما بسیار سخت طبقاتی و آزادیخواهانه نهاده ایم.

درهر صورت ما یک جریان معطوف به جامعه و جدال طبقاتی در صحنه سیاسی ایران هستیم و تمرکز فعالیت و ‌قطب نما و محک ما هم همانجا است. بنا به این شاخصهای مادی باید گفت هنوز راه زیادی در پیش داریم. باید تاکید نمود با توجه به وظایف و اهداف بزرگی که پیش روی خود گذاشته ایم، با توجه به تحولات بسیار پیچیده و سختی که در ایران در چشم انداز است، بنا به انتظاری که در جامعه از ما وجود دارد، با توجه به نقشه سیاسی و پراکتیکی که کنفرانس موسس حزب تحقق آنها را به شورای رهبری منتخب خود سپرده است، ما هنوز باید تلاش و اقدامات بسیار زیادی را انجام بدهیم. باید بتوانیم کلیه ابزارهای سیاسی- اجتماعی-نظامی و سازمانی که پیروزی کارگر، زن، جوان و صف آزادیخواهی و جنبش سوسیالیستی در گروه ساختن و سازماندهی بسیار قدرتمند آنان است، سازماندهی کنیم. ما بر عکس خیلی از نیروهای پوپولیست بقایای ٥٧ی معتقد نیستیم نظام خونین جمهوری اسلامی با حرف خوش و اعتراض خیابانی صرف و چند اقدام “دختر خیابان انقلاب”، “انقلاب” خواهد شد، و رژیم گورش را گم خواهد کرد.

از این اینرو و با توجه به تحولات پیشرو و وظیفه تاریخی که بر دوش داریم، همه مدافعین مبارز راه آزادی و برابری را به پیوستن به این تلاش مشترک، و مشارکتشان در تبدیل این حزب، به عنوان رکن مهم پیروزی بر ارتجاع و جمهوری اسلامی، به یک حزب بزرگ سیاسی و نیرومند سرنگونی طلب و انقلابی در سراسر کشور فرامیخوانیم. همه را فرامیخوانیم اصل رسالت مبارزه جوئی و سوسیالیستی و آرمان رهائی بشریت از چنگال رژیم اسلامی و سرمایه داری را بر فرقه گرائی و گذشته پرستی و حزب پرستی صرف بدون نقد و تغییر و شکوفائی و پیشرفت ترجیح دهند. همه مبارزین “منفرد” کمونیست و انقلابی را به حزب سوسیالیست انقلابی فرا میخوانیم. حزب و سنت ما بر اصل پذیرش حزبیت سیاسی، پذیرش وجود اختلاف نظر و اقلیت و اکثریت در حزب، دادن حق کامل برابر و همه امکانات حزبی به اقلیت و منتقدین درون حزبی،معتبر دانستن ارگانهای حزبی، قبول وظیفه کردن، تمرکز اساسی روی فعالیت سیاسی- عملی داخل کشوری، پایان دادن به سنت”رهبری ماداملعمری”و ایجاد حزب سیاسی باز متکی به مناسبات مملو از رفاقت و صمیمیت، پای میفشارد. ازهمه عزیزانی که خود را در این چهار چوب می بینند دعوت میکنیم به حزب سوسیالیست انقلابی بپیوندند تا متحد تر و قویتر پاسخگوئی تحولات و نبرد طبقاتی پیشرو شویم.

اعلام میکنیم با هیچ شخصیت و فردی که با کلیت سیاستهای تاکنونی حزب سوسیالیست انقلابی خود را همسو می داند، به اصول فوق متعهد باشد، بخواهد صادقانه و پیگیر وارد مبارزه مشترک گردد، نه تنها مشکلی نداریم که مایه افتخار خود دانسته همراه با کلیه آن عزیزان، با هر سابقه ی سیاسی- سازمانی داشته باشند یا نداشته باشند، در یک حزب سیاسی سوسیالیستی واحد فعالیت نمائیم. حزب سوسیالیست انقلابی پایه های اولیه یک حزب سیاسی را تا این لحظه بنیاد نهاده است!، حزبی که به آسانی میتوان به آن پیوست و از ان خود دانست، و در سطوح مختلف فعالیت های ان بدون هیچ مانعی شرکت نمود، بطور برابر و متمدنانه با انسانها رفتار کرد، و سانسور کردن و ایجاد ممانعت بر سر بیان نظرات متفاوت در آن هیچ جایگاهی ندارد!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران بنا به نیاز و ضرورت مبارزه انقلابی و کارگری، به هدف سرنگونی قهر آمیز جمهوری اسلامی، برای ممانعت از تکرار سناریو سال ٥٧، و برای تحقق استقرار یک نظام سوسیالیستی و کارگری بعداز نابودی کلیت نظام جانی جمهوری اسلامی تشکیل شده است. این حزب تصمیم دارد به یک حزب سیاسی متمدن و متفاوت تر با سنتهای سکتی و سیاستهای چپ سنتی و پوپولیست دنباله رو حوادث و جنبشهای راست و غیر کارگری، تبدیل گردد. این حزب، حزب فعالین و رهبران عملی و سوسیالیست طبقه کارگر است. حزب طبقه کارگری است که ثروت جامعه را می آفریند اما خود نه تنها از آن محروم است بلکه فقر مطلق، زندگی بردگی، گرسنگی، تحقیر و سرکوب مدوام بورژوازی و جمهوری اسلامی را متحمل میشود و هیچ راهی جز سرنگونی جمهوری اسلامی و بورژوازی ایران نمیتواند در مقابل خود داشته باشد.

این حزب ،حزب زنانی است که انسان محسوب نمیشوند و زیر کثیفترین قوانین اسلامی و آپارتاید جنسی و تبعیض و سرکوب دولت سرمایه داران قرار دارند و تنها با پرچم و آلترناتیو سوسیالیستی قادر به بازیابی حرمت و دستیابی  به حقوق انسانی خود خواهند شد.

حزب سوسیالیست انقلابی ایران، حزب کودکان له شده و نسل جوانی است که به دنبال خلاصی فرهنگی و دستیابی به یک جامعه آزاد، مرفه، سکولار و سوسیالیستی هستند، که در آن دولت و قانون و جامعه اگر رسالت اول خود را حراست و تامین بی قید و شرط آزادیهای اجتماعی و اقتصادی کودکان و جوانان تعریف نکند دولت و سیستمی بیمار، سود جو  و غیر انسانی است.

این حزب، حزب زنان و مردان سالمندی است که جامعه را ساخته اند، عمر مفید خود را در این راه صرف نموده اند، و اما امروز حاکمان بورژوازی آنها را در آخرین دوران عمرشان به حال خود رها کرده است و تحت حاکمیت رژیم اسلامی در زمره بی ارزشترین و بی حقوترین و به پناهترین اقشار جامعه محسوب میگردند.

در یک کلام حزب ما حزب تلاش برای لغو مالکیت خصوصی و بردگی مزدی، حزب و جنبشی برای پایان دادن به نابرابری و سرکوب و زندان و ارتش و سپاه و اطلاعات و قلدری و سود جوئی کارفرمایان و سرمایه داران است. حزب مصمم برای کسب قدرت سیاسی و سرنگونی فوری بورژوازی و دولت جمهوری اسلامی، حزب آزادیهای بدون قید و شرط سیاسی ، حزب  دستیابی به یک دنیا بهتر ، یعنی رسیدن به نظام و جامعه سوسیالیستی است.

از همه مبارزین راه آزادی و برابری میخواهیم این حزب و تلاشهایش را از آن خود بدانند، به این تلاش و مبارزه ملحق شوند و به حزب سوسیالیست انقلابی ایران بپیوندند. بدون قدرتمند کردن چنین حزب و سیاست و اهدافی هیچ چشم انداز امیدوار کننده و خوشبین برای پیروزی سرکوب شوندگان و قربانیان چهل ساله زیر دست نظام حاکم سرمایه داری اسلامی نمیتوان متصور کرد.

رفقا! کارگران، زنان، جوانان، انسانهای تشنه آزادی، برابری، رفاه و امنیت، به حزب خودتان بپیوندید! در هر جای هستید در شکل منفرد یا جمعی با ما تماس بگیرید و فعالیت های آزادیخواهانه و متشکل خود را شروع کنید. پیروزی در ایران در گروه چگونگی بر خورد ما کارگران، زنان، جوانان و همه مبارزین راستین راه آزادی به نوع مبارزه و سیاستهای است که اکنون در حزب سوسیالیست انقلابی ایران تبلور پیدا کرده است.
به حزب خودتان خوش امدید!
مرگ بر جمهروی اسلامی ایران!
زنده باد سوسیالیسم!

منبع: شماره ٣٨ نشریه سوسیالیسم امروز
١٢ اسفند ١٣٩٦
٣ مارس ٢٠١٨
www.simroz.org

Related posts

گفتگوی نشریه سوسیالیسم امروز با رفیق عزیز آجیکند در باره موقعیت حزب سوسیالیست انقلابی ایران

Sosialism Imroz

نه به ارتجاع اسلامی وعرفی، نه به خشونت علیه زنان!

Sosialism Imroz

اجازه نمی دهیم رویداد سال ٥٧ را دوباره به ما تحمیل کنند (گفتگویی “سوسیالیسم امروز” با رفقا سلام زیجی و عزیز آجیکند به مناسب سالگرد انقلاب ١٣٥٧ ایران)

Sosialism Imroz

Leave a Comment