Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

اعتصاب سراسری در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

از صبح روز سه‌شنبه۷فروردین‌ماه۹۷ کارگران بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم پرداخت ۲ماه حقوق و عیدی و پاداش خود اولین اعتصاب‌شان در سال جدید را آغاز کردند. کارگران دست به تظاهرات زده و شعار می‌دادند: :«کارگر هفته‌تپه گرسنه‌ایم گرسنه‌ایم»
کارگران در راهپیمایی اعتراضی خود دو بنر در دست گرفته بودند که روی آن‌ها نوشته بود:«کارگر هفته‌تپه‌ایم گرسنه‌ایم گرسنه‌ایم» و «سال۹۷سفره خالی کارگران هفت‌تپه».
در پی انتشار لیستی از اراضی پلاک های مختلف واگذار شده به محصولگرا و خبر اخراج تمام نیروهای اقبالی و روز مزد در اردیبهشت ماه ،روز سه شنبه تمام کارگران بخشهای کشاورزی اعم از کارخانه ،خوراک دام وتجهیزات ،مهندسی ،فضای سبزوحتی ترابری و حراست به کارگران کشاورزی پیوستند و در محوطه شرکت جمع شدند و پس از بی پاسخی مسئولین شرکت دست به راهپیمایی در بازارچه محله هفت تپه با سر دادن شعارهایی همچون “نه رستمی نه بیگی شرکت بشه دولتی”و “کارگر هفت تپه گرسنه است گرسنه است”زدند.
گفتنی است که این کارگران هنوز موفق به دریافت حقوق بهمن ماه نشده اند و حقوقهای اسفند و عیدی و پاداش خود را نیز طلب کردند.

کارگران خشمگین در مسیر راهپیمایی بنرهای تبریک سال نو را که توسط کارفرمای شرکت در منطقه هفت تپه نصب شده پاره کردند و آتش زدند و در جلوی درب ورودی اصلی شرکت با آقای ارپناهی یکی از پیمانکاران محصولگرا درگیر شدند و با وساطتت نیروی انتظامی از مهلکه جان سالم بدر برد.

کارگران نیشکر هفت تپه در آخرین روزهای سال ۹۶ بابت عدم تحقق وعده های داده شده دست به اعتصاب زدند و مقرر شد تمامی شکرهای تولید شده در انبار دپو شود و پول فروش آن جهت پرداخت مطالبات کارگران هزینه شود.
کارگران نیز در این مدت از بارگیری شکر جلوگیری کردند و نگذاشتند یک کیسه شکر هم از شرکت خارج شود.

Related posts

گفتگوی نشریه “سوسیالیسم امروز” با رفیق محمود صالحی در باره موقعیت کنونی جنبش کارگری و آلترناتیو کارگری-سوسیالیستی

Sosialism Imroz

۱۰ کارگر فولاد اهواز به اداره اطلاعات احضار شدند

Sosialism Imroz

قدرت کارگران در اعتصاب و اتحاد است

Sosialism Imroz

Leave a Comment