Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

اخبار کارگری

سه کشته و زخمی در حادثه ریزش معدن زغال‌سنگ

کشته و مجروح شدن سه کارگر در ریزش معدن زغال سنگ در کرمان

حادثه ریزش معدن زغال‌سنگ همکار در شهرستان راور استان کرمان سه کشته و زخمی برجای گذاشت.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شنبه ۱۱ فروردین از مرگ «صفر زارع»، معدنکاری ۴۰ ساله و مجروحیت دو معدنکار ۴۰ ساله و ۳۰ ساله دیگر در این حادثه خبر داد. معدن زغال‌سنگ همکار در ۶۰ کیلومتری شهرستان راور و ۲۵ کیلومتری شهر کوهبنان قرار دارد. کارگران این معدن، سال گذشته نسبت به عدم دریافت حقوق خود چندین بار دست به اعتراض زده بودند. فقدان استانداردهای ایمنی در محیط کار یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ کارگران در ایران است.

کارگران نیشکر هفت تپه

تعقیب و گریز کارگران نیشکر هفت تپه از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی

پس از تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری  در روز چهارشنبه 8 فروردین و سخنرانی معاون فرماندار و دادن قولها و وعده های پیگیری مشکلات کارگران در جمع آنان برای 15 الی 20 نفر از کارگران نیشکر هفت تپه از طرف دادستانی شهر شوش احضاریه کتبی صادرشد .

در این احضاریه قید شده بود که در ساعت 9 صبح روز شنبه 11 فروردین این کارگران به دادستانی شوش مراجعه کنند .

صبح امروز شنبه 11 فروردین  تمامی این کارگران ازساعت 9 تا 12 ظهر به صورت جداگانه به این دادستانی مراجعه نمودند ولی مسئولین حاضر در  دادستانی به آنان میگویند که امروز تعطیل رسمی است  و دادستانی نیز تعطیل میباشد.

ساعت یک بعد از ظهر  امروز نیروی انتظامی  بهمراه نیروهای امنیتی  به شرکت نیشکر هفت تپه وارد میشوند و میگویند حکم جلب این کارگران بدلیل عدم حضور در دادستانی و وجود شاکی خصوصی (رستمی  ) برای آنان صادر شده است. 

نیروی انتظامی و امنیتی  بعد از دستگیری تعدادی از کارگران در شرکت نیشکر هفت تپه جهت دستگیری مابقی، به آدرسهای مسکونی آنان مراجعه میکنند .

طبق خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران تا کنون سعید منصوری وحبیب چنانی  جزو دستگیر شدگان هستند.

در ضمن برادر فواد حجازی را به جای وی دستگیر نمودند.

تعقیب و گریز نیروی انتظامی و امنیتی جهت دستگیری این کارگران تا انتشار زمان تنظیم این خبر (چهار و نیم بعد از ظهر ) در هفت تپه و شهرکهای مسکونی کارگران ادامه دارد .

اتحادیه آزاد کارگران ایران

11 فروردین 1397

محمد حبیبی

گزارشی از آخرین وضعیت محمد حبیبی

29 روز از بازداشت محمد حبیبی می گذرد اما همچنان این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران بصورت بازداشت موقت در زندان اوین است.

محمد حبیبی روز شنبه 12 اسفند در مقابل هنرستان کار و دانش اندیشه توسط نیروهای لباس شخصی همراه با خشونت دستگیر شد و به زندان اوین منتقل گردید.

بازپرسی شعبه 2 زندان اوین اتهامات اجتماع و تبانی به قصد اخلال در امنیت داخلی و تبلیغ علیه نظام را به این فعال صنفی منتسب نمود مصادیق این اتهامات شرکت در تجمعات صنفی سال های قبل از جمله تجمع 13 مهر 96 و انعکاس خبرهای صنفی و آموزشی از جمله اخبار مربوط معلمان زندانی بوده است.

در بازپرسی و روند بازجویی محمد حبیبی ضمن رد اتهامات بر فعالیت های صنفی و آموزشی خود در چارچوب تشکیلات کانون تاکید نموده است.

محمد حبیبی بعد 16 روز انفرادی روز 27 اسفند به قرنطینه منتقل گردید سپس به بند 4 زندان اوین منتقل شد وی هم اکنون در سالن 3 این بند بصورت بازداشت موقت زندانی است.

محمد حبیبی بعد از انتقال به بند عمومی روز سه شنبه 7 فروردین موفق شد در ملاقات هفتگی همسر و پدر و مادر خود را ملاقات نماید.

خانواده در این ملاقات وضعیت روحی و جسمی وی را خوب توصیف نمودند و عنوان کردند که  ایشان ضمن تشکر از حمایت های همکاران و فعالان مدنی و تشکل های صنفی و مدنی ، به  همه مردم ایران بخصوص کنشگران صنفی و معلمان تبریک و شاد باش نوروزی گفته است.

لازم به ذکر است آقای حبیبی برای تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه اقدام نموده است و کمیته دفاع ازمحمد حبیبی امیدوار است با  پایان یافتن تعطیلات نوروزی و با موافقت بازپرس پرونده شرایط آزادی وی فراهم گردد و دانش آموزان این معلم در سال جدید مدرسه را همراه معلم خود شروع نمایند.

کمیته دفاع ازمحمد حبیبی

Related posts

بیانیه پایانی و انحلال کمیته دفاع از محمود صالحی 

Sosialism Imroz

فراخوان کارگران گروه ملی فولاد برای تجمع شنبه ۳ شهریور در مقابل استانداری اهواز

Sosialism Imroz

تاریخچه کوتاهی از اول ماه مه …!

Sosialism Imroz

Leave a Comment