Simroz.org
مقالات

زنده باد اول ماه مه ، روز جهانی طبقه کارگر ! زنده باد سوسیالیسم

سلام زیجی 
پيشا پيش فرا رسيدن روز جهانی کارگر را به همه کارگران و انسانهای آزاديخواه و برابری طلب تبريک می گويم.
در سال جديد و اول مه ديگری در حالی به استقبال روز جهانی کارگر ميرويم که متاسفانه سرنوشت دنيا همچنان در ، دست آدمکشان و گانگسترها و عاملين مستقيم کشتار دسته جمعی در سوريه، يمن، ايران، اسرائيل، فلسطين، عراق ليبی، افغانستان، ترکيه و غيره در سايه دو قطب جهانی سرمايه داری امريکا و روسيه، رقم ميخورد .يعنی تا امروز سرنوشت جامعه انسانی از جانب يک مشت انسان جانی و شياد، دولتهای سرمايه داری مجرم دمکراسی طلب و جانی و آدمکش و تروريست و مستبد از نوع “رهبر”ناسيوناليست امريکائی و روسيه ای و بريتانيائی، و يک تعداد خامنه ای، اسد، نتانياهو، اردوغان، عبادی، ﷴ بن سلمان و امثال روحانی ها و ابوبکر البغداديها و ديگر حاميان ريز و درشت تروريست آنها “اداره “گرديد است.
در فاصله اول مه سال گذشته تا امروز عليرغم همه مبارزات و تﻼشهای صورت گرفته برای دست يافتن به آزادی و امنيت و بهبودی شهروندان، اما همچنان سال بردگی مزدی، سال سرکوب حقوق اوليه کارگری و شهروندی، و سال بسيار دشواری برای کارگران و پرچم آزادی و برابری و سوسياليسم در بخش اعظم جهان امروز بود .در فاصله دو اول مه اخير نيز متاسفانه همچنان شاهد مرگ و مير ميليونها کارگر، ميليونها مرگ ناشی از سوانح کار، ميليونها مرگ ناشی از گرسنگی، و شاهد مرگ و نابودی ميلونهاکودک نازنين بخاطر جنﮓ و بيخانمانی و يا کار در گوشه و کنار اين جهان ضد انسانی بوديم !جهان وارونه ای که کليه تکنولوژی و ثروت و سامان و موجوديتش اتفاقا حاصل تﻼش و رنج همين نسل و طبقه ای است که در رديف اول قربانيان و مرگ و ميرها قرار دارند! اين جهان وارونه، استثمارگر، و حاکمان جنايتکار و زالو صفت آنرا تنها با بيدار شدن و به ميدان آمدن خول خفته کارگران و ،زشت و ضد انسانی انسانهای آزاديخواه و دست بردن به مبارزه و ابزارهای قهر آميز و انقﻼبی ميتوان از سر راه بشريت برداشت!

در روز اول ماه مه ، روز جهانی و همبستگی طبقاتی کارگران، به ميدان مياييم تا يکبار ديگر شرط اول دستيابی به آزادی، رفاه، برابری و سعادت و خوشبختی انسان، شرط اول پايان دادن به تروريسم و تحميل جنگهای ويرانگر و کشتارهای جنايتکارانه در اقصی نقاط دنيا، شرط اول پايان دادن به چهره کريه جهان امروز سرمايه داری و از خود بيگانگی انسان در قالب وجود و استثمار وحشيانه کار مزدی را تنها با پايان دادن به عمر فاسد نظام حاکم سرمايه داری و تمام ارکان ايدئولوژيکی، فرهنگی، اخﻼقی وخرافی آن اعﻼم نماييم. روز جهانی کارگری که چنين هدف و پيامی را ! روز جهانی کارگران نيست ، در بر نداشته باشد در اول مه با صدای رسا اعﻼم ميکنيم که انسانها بايد و حق دارد از امنيت، رفاه و همه آزاديهای سياسی و اجتماعی برخوردار باشند .برعکس هياهوی بورژواهای رنگا ورنﮓ و مزدوران و ژورناليستهای دست پرورده شان، اين حق و اهداف نه تنها در هيچ بخش يا گوشه ای از الگوهای ويرانگر تاکنونی نظام طبقاتی و سياسی حاکم بورژوازی چه در قالب “دمکراسی، پارلمانتاريسم، اسﻼمی و مذهبی “يا “قومی و فدراليستی “محقق نگرديده و نخواهد گرديد، که درست بر عکس برای اينکه بتوان امنيت، آزادی، رفاه همگانی در شان انسان را متحقق کنيم بايد همه اين الگوهای ضد انسانی و بانی تفرقه و استثمار و کشتار و ناعدالتی نظامهای طبقاتی و اجتماعی سرمايه داری حاکم، نظامى که با آزادى، برابرى و رفاه همگانی در تناقض قرار دارد و با فلسفه وجودی آن همخوانی ندارد با انقﻼب سوسياليستی و با قهر و قيام کارگری و توده ای به زير کشيد! . در ايران بايد با تحرکی که شايسته آن طبقه است به ميدان آمد ، در پروسه و روز جهانی کارگر ، با اين افق و چشم انداز طبقه کارگر ايران بايد در همه اين دورانها پرچم مستقل کارگری و سوسياليستی خود را بر افراشته نگاهدارد و اجازه ی ٥٧ و يا اپوزسيون راست، ملی، مذهبی و جريانات چپ پوپوليست ، ندهد به نيروی ذخيره دولت، شاخه های از آن دنباله رو جنبشهای ارتجاعی تبديلش کنند .هر جريان و فعال و عنصری که در صدد است در اين جهت های ضد بايد از صفوف و ذهن و مبارزه خودمان بيرونش ، کارگری ازجنبش کارگری مايه بگذارد، آنرا تشويق و تحريک نمايد کنيم تا بتوانيم آگاهانه، طبقاتی و مستقﻼ به ايجاد سنگرهای واقعی مبارزه و پيروزی بر بورژوازی و حاکميت سياه اسﻼمی بپردازيم!
اعتصابات و اعتراضات پی درپی کارگری در مراکز و شهرهای مختلف از جمله برای افزايش دستمزدها و گرفتن دستمزدهای معوقه، در صورتی که به هم پيوسته تر وحول مطالبات واحد و سراسری متحدانه به ميدان بيايد و اعتراضات پراکنده کنونی به اعتراض و اعتصاب سراسری و بزرگ در چند شهر و مراکز بزرگ کارگری تبديل کنيم، دامنه تنفر از اين نظام ضد کارگری و عليه وضع موجود می تواند به نحوه مناسبتری تعميق يافته تر به حرکت در بيايد . اگر خوب کار کنيم اگر خط پيشرو و کمونيستی و رهبران سوسياليست درون جنبش بهتر عمل نمايند و از فرقه گرای پرهيز کنند و فعال و متحد کننده باشند، اگر بتوانيم گرايشات بازدارنده را خنثی و حاشيه ی کنيم، ميتوانيم ورق را بر گردانيم. اميدوارم بتوانيم بخش مهمی از طبقه کارگر ايران، از جمله در مراکز بزرگ و صنعتی کشور، را به مناسبت روز جهانی کارگر به ميدان بياوريم و دست در دست هم اين روز و پروسه را به روز و پروسه اعتراض و اعتصاب عليه دولت شياد روحانی و کليت نظام جنايتکار و ضد کارگری جمهوری اسﻼمی تبديل کنيم .ايفای نقش رهبری کننده فعالين کمونيست و پيشرو کارگری حلقه کليدی در تامين اين تحرک و اتحاد طبقاتی کارگران ايران در روز جهانی طبقه کارگر است. در راستای بيانيه اول مه حزب سوسياليست انقﻼبی در اين رابطه، از نظرمن مطالبات حداقلی امسال ما کارگران در ايران که بايد از هم اکنون حول آن کل طبقه را متحد و بسيج نمود و در روز جهانی کارگر نيز با قدرت طبقاتی خود آنرا به نمايش بگذاريم محوروهای کليدی زيرهستند:

٥ -عدم پذيرش حداقل دستمزد تعيين شده توسط دولت- شوارايعالی کار جمهوری اسﻼمی، ما خواهان حداقل دستمزد ١ ميليون تومان هستيم .کارگران تصميم و يورش گستاخانه دولت و شوارايعالی کار را به سفره بی رونق خود را تحمل نمی کنند.

-ما خواهان تامين بيمه بيکاری و بيمه ٣ های اجتماعی برای همه افراد بيکارهستيم.

. – ندادن حقوقهای معوقه را عمل جنايتکارانه دانسته و خواهان باز پرداخت فوری آن هستيم ٤

– حق ايجاد تشکل کارگری مستقل از دولت،و حق بدون ٥ قيد و شرط اعتراض و اعتصاب، جز حقوق اوليه کارگران است.

. – ما خواهان آزادی بی قيد و شرط فعاليت سياسی، آزادی فوری همه زندانيان سياسی و فعالين کارگری هستيم ٦

. – تامين دستمزد برابر برای زنان و مردان، جز اولويتهای مطالباتی امروز طبقه کارگر ايران است ٧

. تعقيب و سرکوب و دستگيری فعالين کارگری هستيم ، – ما کارگران خواهان توقف فوری بيکار سازيها ٨

. – روز جهانی کارگر بايد به عنوان روز تعطيل رسمی به رسميت شناخته شود ٩ – ما برنامه های “هفته کارگر”جمهوری اسﻼمی را يک ترفند عميقا ضد کارگری عليه خود دانسته و آنرا مردود ١٠ و مراسمها دولتی خانه کارگر ، اعﻼم می کنيم. از کليه کارگران ميخواهيم “هفته کارگری “دولت و حاميان سرمايه داری و شورای اسﻼمی و انجمن صنفی ها را کامﻼ تحريم کنند.

– ما از مبارزات جهانی طبقه کارگر حمايت می کنيم و تنفر خود را از تحقير و سرکوب کارگران “مهاجر “به ويژه ١١ کارگران “افغانی “در ايران اعﻼم ميکنيم. طبقه کارگر، درروز جهانی کارگر، با صدای بلند عليه جنايت کار کودکان و خيابانی، عليه پديده شرم آور کارتون ١٢ خوابی و عليه جنايت نسبت به کارگران کولبر مرزی اعتراض ميکند. -کارگران ايران ضمن حمايت از جنبشهای اعتراضی آزاديخوانه غيرمذهبی و غير ملی گرايانه ی که برای آزادی و ١٣ رفاه و عليه فساد و استبداد حاکم مبارزه ميکنند، هرگونه سرکوب فعالين جنبشهای سياسی-اجتماعی، تيراندازی به سوی معترضين خيابانی و مجازات شﻼق کارگران ايران را به عنوان يک عمل شنيع و وحشيانه قويا محکوم ميکند.

– کارگران در ايران اعﻼم ميکنند که طرح ضد کارگری”حمايت از کاﻻهای ايرانی “خامنه ای را همانند ديگر ١٤
سياستهای تاکنونی بورژوازی حاکم در ايران حربه ی ضد کارگری دانسته و عليه آن با تمام قدرت خواهد ايستاد .شگرد “حمايت کاﻻی داخلی” نيز مانند “اقتصاد مقاومتی “سال گذشته و همچنين سياستهای که پيشتر و از جانب بخش ديگری از گرايشات درونی سرمايه داران ايران در قالب اقتصادی “بازار آزاد “و “جذب سرمايه داران خارجی” که از دوره طرحهای متعلق به بورژوازی ، رفسنجانی تا دولت روحانی طرح شده اند، دو روی يک سکه ميدانيم. هر دو طرح و ، ايران برای به انقياد کشاندن هر چه بيشتر طبقه، تامين منافع بهتر کارفرمايان و نظام کاپيتاليستی حاکم در ايران که از راه تحميل ارزانترين نيروی کار و ، تﻼشی برای برون رفت از بحرانهای اقتصادی و سياسی خود ارزيابی نموده که تامين کل بساط سرکوب و تروريست و خيل بيکاره ، فقر گسترده تر به اکثريت جامعه و کسب سود آوری کﻼن اسﻼميون قرون وسطی در ايران و چند کشور در منطقه نيز از قبل چنين سياست ضد انسانی بدست آمده است، قرار است اجرائی کنند. -طبقه کارگر ايران کليه شهروندان و جنبشهای آزاديخواه و مترقی در کشور را به حمايت از مطالبه، مبارزه و ١٥ اعتراض کارگران و روز جهانی طبقه کارگر فراميخواند! کارگران اعﻼم ميکنند هر سطحی از تعرض به معيشت، امنيت، آزاديها، فعالين، و تشکليابی طبقه کارگر، همواره پيش درامدی برای يورش به کل جامعه بوده و خواهد بود! ١٦…. پيام روز جهانی کارگر با پای فشاری بر مطالبات فوق، ضروری است پيامی با محتوای بسيار مستحکم طبقاتی سوسياليستی، و پيامی برای اعﻼم آمادگی عملی به منظور مقابله با يوروش گسترده و گستاخانه به معيشت و دستمزد کارگران و همچنين عدم تحمل تداوم سرکوب و بازداشت کارگران معترض و عليه فضای سرکوب و نبود آزاديهای سياسی و اجتماعی باشد. حزب سوسياليست انقﻼبی ايران به عنوان بخشی از اين طبقه و جدال سرنوشت ساز طبقاتی، بعنوان بخشی از صف پيشروان مبارز انقﻼبی- سوسياليستی طبقه کارگر با تمام قدرت در اين مبارزه و در کنار رهبران پيشرو و عملی جنبش طبقاتی- کارگری حضور خواهد داشت و آنها را صميمانه حمايت ميکند. زنده بار روز جهانی کارگر! زنده باد سوسياليسم! S_zijji@yahoo.se

نشريه سوسياليسم امروز ٤٣ مﻨبﻊ :شماره www.simroz.org ٩٧ فروردين ١٨ ٢٠١٨ آوريل ٧

Related posts

‌‌‌‌‌ تسلیت به مردم زلزله زده جمهوری اسلامی وروحانی شرمتان باد!

Sosialism Imroz

زن بودن يعني حقي كه او از  انسان بودن و برابر بودن دارد!

Sosialism Imroz

میز گرد سوسیالیسم امروز حول اوضاع سیاسی … کامران پایدار

Sosialism Imroz

Leave a Comment