Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتراضات امروز ” یکشنبه “در گوشه و کنار ایران از نـــگاه سوسیالیسم امروز

تجمع اعتراضی مالکین شهرک کوثر هشتگرد

تجمع اعتراضی مالکین شهرک کوثر هشتگرد

روز یک‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه۹۷ مالکین شهرک کوثر در هشتگرد در اعتراض به غصب زمینهایشان توسط رژیم جمهوری اسلامی دست به تجمع زدند.گفتنی است که از سال گذشته زمین های کوثر هشتگرد ملی اعلام شد. این در حالی است که مالکان این زمین ها آنها را از تعاونی ها خریداری کرده بودند. از همان زمان مالکین زمینه ای کوثر هشتگرد دست به اعتراض زدند ولی تا کنون هیچ پاسخی به خواسته و اعتراض مردم داده نشده است.زمینهای مردم این منطقه به فرمانداری و بنیاد جانبازان واگذار شده است.

اعتصاب و اعتراض در حمیدیه و شهرستان سیب و سوران

حمیدیه.تجمع اعتراضی کارگران شهرداری

روز یکشنبه ۲اردیبهشت ۹۷ جمعی از کارگران شهرداری حمیدیه در  استان خوزستان  در اعتراض به پرداخت نشدن ۸ماه حقوق عقب‌افتاده خود اعتصاب کرده  و خواستار مطالبات و حقوق قانونی خود شدند.

 همچنین مردم روستای ناصرآباد از توابع شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان در اعتراض به نداشتن آب آشامیدنی مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

اعتصاب و اعتراض در تهران و اراک

اعتصاب و اعتراض در تهران و اراک

بازنشستگان معترض بانک ملی صبح امروز مقابل شعبه مرکزی این بانک تجمع  کرده و خواهان حق و حقوق تضییع شده خود شدند. بازنشستگان خواهان اجرای همسان‌سازی حقوق، پرداخت پاداش‌ بدون تبعیض و بازگشایی دوباره کانون بازنشستگان بانک ملی هستند.

 در اراک رانندگان نفت کش در اعتراض به نداشتن استراحتگاه ایمن در مسیر و حمله مسلحانه اخیر به نفتکش‌ها در اندیمشک و پایین بودن کرایه و بالا بودن نرخ عوارض دست از کار  کشیدند.

تجمع اعتراضی در تهران، تاکستان، تبریز و اهواز

تجمع اعتراضی در تهران، تاکستان، تبریز و اهواز

 کارکنان اخراج شده شهرداری تهران در اعتراض به اخراج و بیکاری  خود  در مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند. تجمع‌کنندگان بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: نان آوران دیروز شهرداری  بیکاران امروز تهران

صبح  امروز، شماری از بازنشستگان معدن زغالسنگ البرز غربی در استان گیلان مقابل ساختمان (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) در تهران تجمع کردند. این کارگران روز  شنبه نیز مقابل ساختمان شرکت تهیه و تولید تجمع کرده بودند.

امروز  بیش از ۲۰۰تن از کارگران کارخانه فولاد در اعتراض به اخراج 100تن از همکارانشان در مقابل فرمانداری رژیم در شهرستان تاکستان تجمع کردند.

 در تبریز  جمعی از کارکنان شرکت اطلس پود در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق خود تجمع کردند.این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون۷۰تن از کارگران خود را اخراج کرده است.

 در اهواز نیز  امروز  خریداران خودروهای اروندی توقیف شده در گمرک، مقابل درب استانداری  رژیم در خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. خریداران این خودروها مدت سه ماه است که گمرکات خود را پرداخت کردهاند ولی کارگزاران رژیم در این استان هم‌چنان از ترخیص خودروها جلوگیری می‌کنند.

تجمع اعتراضی کارکنان اخراجی شهرداری تهران

تجمع اعتراضی کارکنان اخراجی شهرداری تهران

کارکنان اخراج شده شهرداری تهران روز یکشنبه ۲اردیبهشت ۹۷ در اعتراض به اخراج و بیکاری  خود مقابل درب شورای  شهر تجمع کردند.

 تجمع‌کنندگان بنری در دست دارند که روی آن نوشته شده است:

نان آوران دیروز شهرداری  بیکاران امروز تهران

تجمع اعتراضی کارگران شرکت فولاد قزوین

تجمع اعتراضی کارگران شرکت فولاد قزوین

روز یکشنبه ۲اردیبهشت ‌۹۷ بیش از ۲۰۰تن از کارگران کارخانه فولاد قزوین در اعتراض به اخراج نیمی از همکارانشان در مقابل فرمانداری رژیم در شهرستان تاکستان تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض فولاد قزوین گفت: از صبح روز گذشته (شنبه اول اردیبهشت) گردانندگان کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی از ورود حدود 100تن از همکارانمان به محل کارشان با دست‌کم سه ماه حقوق پرداخت نشده و بیمه  خودداری می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که سوابق فعالیت بعضی از کارگران بیکار شده به ۱۵سال می‌رسد،  گفت: در مجموع این کارخانه حدود  ۲۰۰کارگر دارد که علاوه بر آنکه فاقد امنیت شغلی‌اند، گرداننده بخش خصوصی کارخانه در پرداخت مطالبات آنان بی‌توجهی می‌کند. کارگران نگران‌اند که روند اخراج کارگران ادامه پیدا کند و شاهد اخراج سایر کارگران قراردادی در هفته‌های آینده باشیم.

 

Related posts

صدور حکم شلاق برای یک فعال اجتماعی

Sosialism Imroz

گزارشی از شرکت رفقای حزب سوسیالیست انقلابی در سمینار مربوط به عفرین در کردستان عراق+ فیلم

Sosialism Imroz

تجمع اعتراضی مقابل قوه قضاییه در تهران + فیلم و عکس

Sosialism Imroz

Leave a Comment