Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

شانزدهمین روز اعتصاب و اعتراضات بازاریان و کسبه بانه+ فیلم اعتصاب

 

امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت۹۷ بازاریان و کسبه بانه برای شانزدهمین روز متوالی به اعتراض و اعتصاب خود ادامه دادند. آنها در اعتراض به بسته بودن معابر مرزی و افزایش تعرفه گمرکی دست به اعتصاب زدند.

امروز دوشنبه همچنین بازاریان و کسبه و مردم بانه سومین روز تحصن خود را در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر آغاز کردند. 

بازاریان و کسبه شهر بانه در ادامه اعتصابات خود، با برپایی تجمع و برپا کردن چادر مقابل فرمانداری رژیم در این شهر و همچنین در دست داشتن چندین پلاکارد با مضامین “مرزها را باز کنید، فعالیت بازارچە ها حق ماست و بیکار همە جا فراوان است، بس است” خواستار بازگشایی دروازه های مرزی و کاهش تعرفه های گمرکی شدند. شبانگاه گذشته نهم اردیبهشت ماه کسبه و بازاریان معترض شهر بانه به همراه جمع کثیری از شهروندان این شهر مقابل فرمانداری رژیم تجمع کردند. معترضان از ساعت 6 تا 8 شبانگاه روز گذشته با تجمع مقابل فرمانداری، خواستار رسیدگی به خواست هایشان شدند. یکی از خواست های مردم بانه پاسخ هیات اعزامی رژیم به این شهر بود که روز پنجشنبه گذشته جهت رسیدگی به خواست های بازاریان و کسبه با آنان مذاکره کرده بود. لازم به ذکر است که بازاریان شهرهای مختلف از جمله “جوانرود، اورامانات، مریوان، سقز” و چند شهر دیگر در حمایت از اعتصاب و خواسته های بازاریان شهر بانه بیش از یک هفته دست به اعتصاب و تجمع زده بودند.

بنا به خبرهای تکمیلی امروز شورای شهر بانه بطور  جمعی استعفا داده اند.  این استعفا بدنبال اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه شهر بانه صورت گرفته است.

واقعیت این است که کاسبکاران در روزهای نخست اعتصاب انتظار داشتند کە حاکمیت بە اعتراض مدنی و دمکراتیک آنها احترام بگذارد و در جهت رفع مشکل و بازگشایی مرزها فورا اقدام کند، اما چنین نشد. اکنون کاسبکاران و بیکاران و کارگران ضروری می دانند کە بە شکل دیگری جمهوری اسلامی را متوجە مشکلات و ظلم غیر قابل تحمل خود کنند. 

Related posts

فعال کارگری، زانیار دباغیان، در سنندج بازداشت شد

Sosialism Imroz

اعتصابات و اعتراضات کارگری ….اعتصاب ادامه دارد

Sosialism Imroz

شهر سنجار به کنترول نیروهای عراقی در آمد

Sosialism Imroz

Leave a Comment