Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

خبرهایی از زندان ” نه به اعـــدام ” شعار مــاست

اعدام یک زندانی در زندان زاهدان و یک زندانی در ملاء عام در بندرعباس

صبح امروز حکم اعدام دو زندانی در زاهدان و بندرعباس به اجرا درآمد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٬صبح روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۷ یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان و یک زندانی نیز در ملاء عام در بندرعباس به دار آویخته شدند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد که ساعت ۵.۳۰ دقیقه صبح امروز متهم به قتل محیط بانان هرمزگانی در بلوار خلیج فارس ٬محله سنگ کنی شهرستان بندرعباس در ملاء عام اعدام شد.

همچنین سحرگاه روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، یک زندانی متهم به “قتل” در زندان مرکزی زاهدان که روز پنج‌شنبه جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود، اعدام شد. این زندانی با نام کوسه ٬به مدت ۶ سال در زندان در انتظار حکم اعدام بود. وی روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت به همراه یک زندانی دیگر به نام “محمد سرحدی” جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند.
محمد سرحدی کماکان در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان به سر می‌برد.

شایان ذکر است که سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد که ایران بیش از نیمی از اعدام های جهان را به خود اختصاص داده است.

اعدام قریب الوقوع دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه

صبح امروز دو زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٬ روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۷ دو زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه جهت اجرای حکم اعدام به سلول انقرادی منتقل شدند.
این دو زندانی به نامهای خلیل آغوشی و سهیل می باشند که قرار است روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت اعدام شوند.
سهیل ۲۵ ساله از بند جوانان زندان مرکزی ارومیه می باشد.

شکنجه محمد حبیبی در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه

پس از چند روز بی خبری٬ اخبار حاکی از محبوس بودن معلم بازداشتی محمد حبیبی در سلولهای انفرادی سازمان اطلاعات سپاه است. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به نقل از کمیته دفاع از محمد حبیبی؛ پس از بازداشت همراه با خشونت محمد حبیبی در تجمع قانونی و مسالمت آمیز ۲۰ اردیبهشت و انتقال وی به مکان نامعلوم، با پیگیری خانواده و دوستان مشخص شد که محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران در یکی از سلول های انفرادی سازمان اطلاعات سپاه نگهداری می شود.
همچنین بنابر گفته یکی از بازداشت شدگان که موفق شده برای لحظاتی در دادسرای اوین، آقای حبیبی را در روز جمعه ملاقات کند؛ وضعیت سلامت جسمی ایشان را نامساعد و بحرانی توصیف نموده است.
بنابر اظهار این شاهد عینی؛ یک دست آقای حبیبی بی حس (لمس) بود و پایش هنگام راه رفتن می لنگید و به خاطر آثار ضرب و جرح صورت وی متورم و کبود بوده است.به طوری که ظن شکنجه ایشان پس از دستگیری مطرح است.
گفتنی است که روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ در تجمع فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی در تهران در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه؛ نیروهای امنیتی پس از تهاجم و ضرب و شتم وحشیانه معلمین معترض٬ اقدام به بازداشت تعدادی از آنها کردند.

انتقال مهیار احمدی به زندان سنندج برای تحمل حبس

مهیار احمدی فعال مدنی و فعال محیط زیست بعد از احضار، بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به نقل از جمعیت حقوق بشر کردستان؛ مهیار احمدی فعال مدنی و فعال محیط زیست کرد روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی اجرای احکام دادگاه انقلاب در شهرسنندج احضار و جهت تحمل محکومیت سه ماه حبس تعزیری‌اش به زندان منتقل شد.
مهیار احمدی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر دانشکده‌ی یزدان پناه است و همراه با مادر و خواهر خود زندگی می‌کند. وی به دلیل فوت پدر حضانت و کفالت خانواده‌اش را بر عهده دارد.
مهیار احمدی در روز ۱۷ بهمن‌ماه سال ۹۶ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزل شخصی‌اش بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شد.
وی بعد از دو ماه بازداشت و بازجویی با تأمین قرار وثیقه ١٥٠ میلیون تومانی تا زمان صدور حکم به‌صورت موقت آزادشد.
مهیار بعد از آزادی به‌صورت موقت، توسط قاضی سعیدی دادور شعبه اول دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی در سنندج محاکمه و به اتهام تبلیغ علیه نظام به سه ماه حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم و از تمامی فعالیت‌های مدنی منع شد.»

وی روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ جهت گذراندن دوران محکومیت صادره، به دادگاه احضار و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

Related posts

فراخوان اعتراض به حکم شلاق فعال کارگری، شاپور احسانی راد

Sosialism Imroz

جانباختن یک کولبر جوان

Sosialism Imroz

مادر و دختر مهابادی جهت اجرای حکم به زندان منتقل شدند / یک فعال سیاسی دیگر در مهاباد بازداشت شد

Sosialism Imroz

Leave a Comment