Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

چهارمین روز از اعتصاب رانندگان

رانندگان کامیون و کامیون داران در اعتراض به وضعیت حمل ونقل در کشور و میزان کم کرایه دریافتی و هزینه بالای سوخت و تعمیرات خودرو در اعتصاب به سر میبرند و امروز جمعه این اعتصاب وارد چهارمین روز خود شد . از نخستین ساعات اولیه فراخوان کامیون داران برای اعتصاب سراسری ، کامیونداران و رانندگان بسیاری از شهرها و استانهای کشور به این اعتصاب پیوستند و هر روز نیز شاهد پیوستن به این اعتصابات هستیم . در اولین اقدام دیگر نیز امروز جمعه رانندگان مینی‌بوس در‌ شیراز و یزد نیز به این اعتصاب پیوستند. آنان نیز به گرانی لوازم یدکی و پایین بودن کرایه‌ها اعتراض دارند. 

روز پنجشنبه ۳خرداد۹۷نیز تاکسیرانان در شهرهای مختلف با رانندگان کامیون اعلام همبستگی کرده بودند.

این اعتصابات  در روز سه شنبه اول خرداد ماه طی فراخوانی از طرف کامیون داران برای اعتصاب سراسری کلید خرد و روز به روز گسترش یافت و اعتصابات دیگری را نیز با خود همراه کرد. این اعتصاب تاکنون ۱۶۸شهر از ۲۹استان کشور را فراگرفته است و ستونهای کامیونهای به صف شده که از بارگیری خودداری می‌کنند به‌طور مستمر گسترده‌تر می‌شد. این در حالی است که نیروهای اطلاعاتی از همان روز اول به طرق مختلف و از جمله با ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز روی تلفنهای رانندگان آنها را از شرکت در اعتصاب برحذر داشته و برخی از آنها را به شعب وزارت اطلاعات در شهرهایشان احضار کرده‌اند.

به‌دنبال این اعتصاب بی‌سابقه و سراسری، بسیاری از پمپ بنزین‌ها در تهران و پاره‌یی مناطق دیگر کشور با کمبود بنزین مواجه شدند. برخی از آنها تعطیل کرده و برخی فقط بنزین سوپر دارند. در پمپ بنزین‌هایی که هنوز سوخت دارند؛ صف‌های طولانی از خودروها شکل گرفته است. بسیاری از پایانه‌های گمرکی به‌حالت نیمه تعطیل در آمده و روند واردات و صادرات با مشکل مواجه شده است.

امروز جمعه شهرهای اصفهان، تایباد، شهر ری، کفرود اصفهان و بسیاری شهرهای دیگر شاهد این اعتصاب سراسری هستند.

رانندگان کامیون پالایشگاه ایلام، قم، شهرضا و سمیرم هم چهارمین روز اعتصاب خود را شروع کرده‌اند. رانندگان کامیون در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی خود و افزایش اخاذی از آنها دست به اعتصاب زدند و از حرکت و بارگیری خودداری کردند.

Related posts

آنـــچه در ایـــران در جــــریان اســت …! ” ایــــران از نـــگاه دوربیــن ها در شبکه های اجتماعـــی

Sosialism Imroz

کشتە شدن یک جوان کورد دیگر در بازداشتگاە رژیم اسلامی

Sosialism Imroz

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در دوازدهمین روز اعتصاب+ فیلم

Sosialism Imroz

Leave a Comment