Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتصاب بازاریان در تهران، اصفهان، بجنورد، کرج، قم، ماکو و جلفا + اعتصاب کامیونداران در ۳۱استان و ۲۲۴شهر گسترش یافت

اعتصاب بازاریان در تهران، اصفهان، بجنورد، کرج، قم، ماکو و جلفا

بازاریان در شهرهای مختلف از جمله تهران، اصفهان، بجنورد، کرج، قم، ماکو و جلفا و برخی دیگر از شهرها صبح روز شنبه۵خرداد۹۷دست به اعتصاب زدند و از باز کردن مغازه‌های خود امتناع کردند.

در تهران؛ بازاریان و کسبه بخشی از بازار اصلی؛ بخشی از اصناف اکباتان و پاساژ بوستان در پونک یا به‌طور کامل تعطیل شدند یا به‌صورت نیمه تعطیل درآمدند.

در بجنورد در سبزه میدان، بازارچه قدیم؛ آهنگرها و خیاطها به‌طور کامل تعطیل شدند بازارچه شهر ماکو نیز تعطیل شد.

امروز شنبه اعتصاب کامیونداران در ۳۱استان و ۲۲۴شهر گسترش یافت.

کامیونداران در لوشان نیز به این اعتصابیون پیوستند. کامیونداران گچساران روبه‌روی فرودگاه دست به اعتصاب زدند. کامیونداران اهوازی و شیرازی دست به ابتکار جالبی زده و با بوقهای ممتد؛ اقدام به رژه در جاده کرده و بار دیگر بر ایستادگی بر سر خواسته‌ها و اعتصابشان پای فشردند.

همچنین کامیونداران اراک در داخل کمربندی جلوی پایانه بار در اراک نسبت به کامیونهایی که اعتصاب را شکسته و بار زده‌اند؛ اعتراض کرده و آنها را متوقف کردند.

نیروهای گارد ضدشورش نیز در محل حاضر شدند اما هیچ کاری نتوانستند در برابر اراده رانندگان اعتصابی انجام بدهند

کامیونداران اعتصابی در میدان تره‌بار تبریز نیز دست به تجمع زده و از انتقال هر گونه باری خودداری کردند.

رانندگان ترانزیت تربت‌جام در پایانه باربری نیز به‌دلیل پایین بودن کرایه بار و گرانی لوازم یدکی و بیمه و گمرکی و…. در اعتصاب به‌سر می‌برند. آنها پنجمین روز اعتصاب خودشان را سپری می‌کنند.

رانندگان اعتصابی کامیون در کرمان با نیروهای سرکوبگر انتظامی که برای برهم زدن اعتصاب آنها وارد عمل شده بودند؛ درگیر شدند.

گسترش اعتصاب کامیون‌داران به سایر اقشار

رانندگان حمل گاز شرکت پرسی ایران گاز که شرکت اصلی تأمین گاز کشور است در شهرهای بندرعباس، شیراز، کازرون و کوار به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند. یکی از کامیون‌داران حمل گاز گفت دو کامیونش را به خانه‌اش آورده و کار نمی‌کند. سایر کامیون‌داران اعتصابی هم مانع شکستن اعتصاب می‌شوند.

رانندگان تاکسی‌های اسنپ در تهران و اصفهان به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند. آنها در اعتراض به پایین بودن کرایه و وضعیت نابسامان این شرکت تجمع و اعتصاب کردند.

جمعی از نفت‌گران صنایع نفت و پتروشیمی ایران با انتشار بیانیه‌یی از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون حمایت کردند. در بیانیه نفت‌گران ایران آمده است: به مقاومت و اتحاد شایسته و تحسین‌برانگیز رانندگان کامیون درود می‌فرستیم و از حقوق این عزیران تا آخر دفاع می‌کنیم.

بخشهایی از بازار تهران، اصفهان، بجنورد، نقده، کرج، قم، ماکو، جلفا و برخی دیگر از شهرها دست به اعتصاب زدند.

کارگران تراورس راه‌آهن اصفهان، شاهرود، سمنان و دامغان در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ماه حقوق عقب‌افتاده به اعتصاب خود ادامه دادند.

Related posts

گزارشی از سومین روز اعتصاب کامیونداران در تهران و شهرهای مخلتف +فیلم

Sosialism Imroz

اعتصاب شهر بانه به روایت تصویر و فیلم “اینجا ” بانه است

Sosialism Imroz

ترور “احمد مولانیسی ” فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در کشور هلند

Sosialism Imroz

Leave a Comment