Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

چند خبرو گزارش کارگری …!

ادامه اعتصاب رانندگان کامیون

رانندگان کامیون و کامیون داران ششمین روز اعتصاب متحدانه خود را پشت سر میگذارند.
ششمین روز اعتصاب سراسری کامیونداران در دهها استان و شهر ایران ادامه پیدا کرد و علیرغم اقدامات کارگزاران رژیم، رانندگان اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته هایشان اعتصاب خود را ادامه می دهند.این اعتصاب تاکنون ۱۲۱ شهر ایران را در برگرفته است .کامیونداران شهرهای تهران، اسلامشهر؛ اکبرآباد؛ آبادان، خرمشهر، اهواز، نیشابور؛دارخوین؛ ایذه؛ داراب؛کنگاور؛ صحنه؛ بروجرد؛ دورود، شهرکرد، گرمسار، اصفهان، کرمانشاه، ‌ارومیه، خرم آباد، فریدونکنار؛ اراک؛ ساری؛ سبزوار، پلدختر؛ چابکسر؛ یاسوج؛ علی آباد کتول؛ ماهیدشت؛ کرمان؛ صفاشهر؛ سعادت‌شهر؛ آباده؛ بندرخمینی؛ فرخشهر؛ بوکان؛ نجف آباد؛ اردبیل؛ مریوان، مرند؛ گرگان؛ پیرانشهر؛ سمنان و…. به اعتصاب خود ادامه دادند.

اعتراضات سراسری کارگران تراورس

اعتراض کارگران شرکت “تراورس” راه آهن برای چندمین روز پیاپی در نزدیک به ده شهر ایران به صورت هماهنگ ادامه دارد.
 اعتراضات هفت هزار کارگر در بخش تراورس، که نگهداری و پشتیبانی خطوط راه آهن را بر عهده دارند، در شهرهای “نیشابور، سبزوار، کاشمر، زنجان و چند شهر دیگر به پرداخت نشدن حدود سه ماه حقوق و بیمه خود همچنان ادامه داشت. این اعتراضات در روز یکشنبه هفتم مردادماه، در مقابل ساختمان فرمانداری نیشابور و تجمع خطوط ابنیه راه‌آهن زنجان و چند منطقه دیگر در محدوه محل کارشان شکل گرفت. اعتراض این کارگران در پی فراخوانی از ۲۸ تیر ماه در در مناطق ریلی هرمزگان، اسلامشهر تهران، کرج، لرستان، آذربایجان، زاگرس، شاهرود، دامغان و سمنان شروع و در روزهای گذشته همچنان ادامه پیدا کرده است.

جانباختن دو کارگر در ارومیه و بندرعباس

روز یکشنبه هفتم مردادماه؛ در دو حادثه جداگانه در شهر های ارومیه و بندر عباس یک کارگر چاه کن و یک پارکبان جان خود را از دست دادند.
طبق خبرهای انتشار یافته در ارتباط با حوادث کارگری در ایران، در حادثه نخست یک کارگر چاه کن در هنگام حفر چاه دربلوار شیخ شلتوت، در نبود امکانات ایمنی مناسب تهویه، بر اثر خفگی جان خود را از دست داد. در حادثه بعدی در بندرعباس یکی از پارکبانان شهرداری حین انجام کار، بر اثر برخورد با یک خودرو سواری، جان خود را از دست داد.

تجمع اعتراضی جوانان بیکار در عسلویه

جمعی از جوانان بیکار و جویای کار در عسلویه با تجمع مقابل اداره کار و اشتغال پارس جنوبی، خواستار استخدام در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمیِ پارس جنوبی شدند.
معترضان می گویند، یک ماه پیش از این نیز تجمعات اعتراضی برگزار کردند اما مسئولانِ مربوطه وعده دادند که به زودی مشکل را حل می‌کنند ولی با گذشت بیش از یک ماه، هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده‌است.

Related posts

کارگران برای جبران کاهش درآمد بایدبیشتر کار کنند!

Sosialism Imroz

مین های ضدنفر بر سر راه فراریان میانمار

Sosialism Imroz

فروش کلیه در برابر زندگی

Sosialism Imroz

Leave a Comment