Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اطلاعیه شماره ۱ اعلام موجودیت کمپین نجات هوشمند علیپور! جان ی‍‍‍ک جوان ۲۵ ساله در خطر است!

بنا به اطلاعیه خانواده هوشمند علیپور، روز جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷هوشمند علیپور و همراهش که در کردستان ایران مشغول فعالیت سیاسی و تبلیغی در میان مردم بودند به کمین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی می افتند و دستگیر می شوند. دوست هوشمند محمد استاد قادر در جریان حمله نیروهای جمهوری اسلامی زخمی می شود و هوشمند که به کمک دوستش می شتابد زیر رگبار گلوله و گاز اشک آور از پای در می آید و هر دو به چنگ نیروهای جمهوری اسلامی می افتند.

تا زمان صدور این اطلاعیه از محل بازداشت این دو فعال سیاسی هیچگونه خبری در دست نیست. جمهوری اسلامی در بخش اخبار شبانگاهی ٢٠:٣٠ مورخ ۱۶ مردادماه ۹۷ نمایش اعترافات اجباری این دو زندانی را پخش کرد. اعترافاتی که بنا به رسم و شیوه شناخته جمهوری اسلامی به دنبال شکنجه شدن شدید زندانیان صورت می گیرد. هه ژار علیپور برادر هوشنمد در اطلاعیه از سوی خانواده علیپور گفته است که برادرش بنا به منابع موثق از ایران زیر شدیدترین شکنجه ها قرار داشته است.

ما بدین وسیله یک کمپین جهانی برای نجات هوشمند علیپور اعلام می داریم. هدف ما از این کمپین این است که اجازه ندهیم جمهوری اسلامی این دو فعال سیاسی را اعدام کند و جان هوشمند و دوست همراهش یعنی محمد استاد قادر را از مرگ نجات دهیم. ما در عین حال به افشای شکنجه های وحشیانه جمهوری اسلامی علیه این دو فعال سیاسی خواهیم پرداخت و می خواهیم که جهانیان چنین رفتارهای شنیع و ضد انسانی جمهوری اسلامی با زندانیان در بند را محکوم کنند. حق داشتن وکیل، حق ملاقات با اعضای خانواده، ااطلاع فوری از وضعیت جسمی و روحی این دو زندانی، حق برخورداری از یک دادرسی عادلانه و برخورداری از امکانات پزشکی و درمانی در زندان از حقوق بدیهی همه متهمان است. اما جمهوری اسلامی با استناد با قوانین قصاص اسلامی و استفاده از اعدام بعنوان یک حربه سیاسی و اقدامی انتقامجویانه برای مرعوب ساختن مردم معترض، همه این حقوق بدیهی را زیر پا می گذارد. تنها با فشار و کمپین جهانی است که می توان جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کرد و از اعدام این دو فعال سیاسی جلوگیری بعمل آورد.

کمپین نجات هوشمند علیپور از سوی کمیته بین المللی علیه اعدام اعلام می شود ولی متعلق به همه کسانی است که علیه جمهوری اسلامی و مخالف مجازات اعدام هستند. از همین رو ما همه احزاب، سازمانها و نهادها گوناگون مدافع حقوق انسان و همه افراد را فرا می خوانیم که به این کمپین بپیوندند. خانواده علیپور در روزهای سخت و دشواری به سر می برند و از همه ما خواسته اند که برای نجات جان عزیزشان در کنار و همراهشان باشیم. این خانواده پر جمعیت که شماری زیادی از آنها آواره این کشور و آن کشور شده اند و مورد ظلم و ستم بیشمارجمهوری اسلامی بوده اند، به کمک تک تک شما نیاز دارند و نباید تنهایشان بگذاریم. بخصوض مردم سردشت که خانواده علیپور را به خوبی می شناند لازم است که با جمع آوری امضا و هر اقدام دیگری، همبستگی و پشتیبانی خود را برای نجات جان هوشمند علیپپور نشان دهند.

در اطلاعیه های بعدی در باره زندگی و مبارزه هوشمند علیپور ۲۵ ساله که در چنگال جمهوری اسلامی در معرض خطر مرگ قراردارد، بیشتر برای شما خواهیم نوشت.

کمیته بین المللی علیه اعدام
۲۱ مرداد ۱۳۹۷- ۱۲ اون ۲۱۰۸

Related posts

شرایط سخت سیل‌زدگان لرستانی بعداز یک هفتە از وقوع سیل

Sosialism Imroz

احضار تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز

Sosialism Imroz

چهارمین روز از اعتصاب رانندگان

Sosialism Imroz

Leave a Comment