Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

جانباختن 6 کارگردر تهران و چند خبرو گزارش دیگر از گوشه وکنار ایران

سقوط یک بالابر در ساختمانی در حال ساخت در غرب تهران موجب جانباختن 6 کارگر شد.

ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه شب سقوط یک دستگاه بالابر از طبقه ۱۳ یک برج، موجب شده است 6 کارگر جان خود را از دست بدهند. سه تن از این کارگران تبعه افغانستان بوده اند. سقوط بالابرهای مصالح ساختمانی به علت عدم ایمنی، یکی از دلایل عمده آسیب کارگران در پروژه‌های ساخت و ساز به شمار می‌رود.

مرگ شهروند کرد در ارومیه در حین بازداشت از سوی نیروی انتظامی

عصر روز سه شنبه ۱۳شهریورماه ۹۷ مأموران نیروی انتظامی ارومیه، در محله شهرک دانشگاه این شهر به منزل یک شهروند کرد با نام عرب تیو ٣٨ سالە حمله کردند. این هموطن کرد در حین فرار به دلیل سقوط از بام خانه و برخورد سرش با زمین در دم جانش را از دست داد.
جسد این شهروند کرد به سردخانه ارومیه منتقل شدە و تاکنون به خانوادەاش تحویل دادە نشدە است.
مأموران نیروی انتظامی بە بهانە کشف مواد مخدر در منزل این شهروند بە منزلش یورش بردە و در صدد بازداشت وی بودەاند.

ادامه اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مختلف

رانندگان کامیون، برای چهارمین روز در شهرهای مختلف به اعتصاب و اعتراض خود ادامه دادند. روز سه شنبه ۱۳شهریور۹۷ در گمرک سرخس رانندگان کامیون در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و گرانی قطعات یدکی، دست از کار کشیده و کامیون هایشان را در نزدیکی گمرک سرخس پارک کردند.

در ساوه کامیونداران اعتصابی و رانندگان اعتصاب کننده وانت های حمل بار همچنان به اعتصاب خود ادامه دادند. آنها که کامیون ها و وانت های خودشان را در پارکینگ متوقف کرده بودند، گفتند که حرکت نمی کنند تا تکلیف شان مشخص شود.

در پایانه زنجان کامیونداران اعتصابی همچنان به اعتصاب خودشان ادامه می دهند. آنها کامیون های خود را در پایانه پارک کرده اند.

در دامغان کامیونداران اعتصابی و رانندگان اعتصاب کننده وانت های حمل بار همچنان به اعتصاب خود ادامه دادند. آنها که کامیون ها و وانت های خودشان را در پارکینگ متوقف کرده بودند ،گفتند که حرکت نمی کنند تا تکلیف شان مشخص شود.

شایان ذکر است که روز گذشته نیز رانندگان کامیون در شاهپور اصفهان سومین روز اعتصاب خود را در پایانه این شهر پشت سر گذاشتند و سالن اعلام بار نیز خالی از رانندگان شد.

روز دوشنبه ۱۲شهریور کامیونداران اعتصابی اراک همزمان با کامیونداران شهرهای دیگر، در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و گرانی قطعات یدکی، کامیونهای خودشان را در پایانه اراک متوقف کرده و از بارگیری خودداری کردند.

به دنبال اعتصاب رانندگان، صفهای طولانی در پمپ بنزین‌ها در شهرهای مختلف ایجاد شد.
روز دوشنبه ۱۲ شهریور پمپ بنزین دهستان گوهرکوه از توابع خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان به دلیل اعتصاب کامیونداران دچار ازدحام شده و صف طولانی تشکیل شد. در تمام پمپ بنزین های شهر خاش ازدحام وجود دارد.

تجمع اعتراضی کارگران شیر پگاه تهران

جمعی از کارگران کارخانه صنایع شیر پگاه تهران در اعتراض به غیرقانونی اراضی کارگران این کارخانه در منطقه تهران پارس، دست به تجمع زدند.
از قرار معلوم از حدود ۲۰ سال پیش صنایع شیر پگاه برای خانه‌دار کردن بیش از ۷۰۰ کارگر این واحد صنعتی، قطعه زمینی به وسعت حدود ۱۵۰ هزار متر را در محدوده شهرک حکیمیه تهران پارس تهیه و واگذار می‌کند. این زمین‌ها بعدا توسط یکی از نهادها تصرف شده و کارگران پگاه علیرغم گرفتن حکم تخلیه از دستگاه قضایی، هنوز نتوانسته‌اند به زمین‌های خود برسند.

 

Related posts

ادامه اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مختلف ایران برای هیجدهمین روز

Sosialism Imroz

رضا شهابی آزاد شد!

Sosialism Imroz

اخبارو گزارشات مهم کارگری وتودەای در هفتەای کەگذشت!

Sosialism Imroz

Leave a Comment