Simroz.org
اطلاعيه‌ها

آسیب دیدگان “زلزله” دوباره به کمکهای انسانی شهروندان نیاز مبرم دارند!

آسیب دیدگان “زلزله” دوباره به کمکهای انسانی شهروندان نیاز مبرم دارند!

متاسفانە شامگاه یکشنبه چهارم آذرماه ١٣٩٧ یکبار دیگر زمین لرزه قوی به شدت ٦،٤ در مقیاس رشتر سرپل ذهاب و دیگر مناطقی در ایران و عراق را بشدت لرزاند و خسارات زیادی به شهروندان وارد کرده است.این زمین لرزە باعث خسارتهای جانی و مالی بویژه در شهرهای سرپل ذهاب ، قصرشیرین، گیلانغرب، دالاهوو و روانسر در استان کرمانشاە شدە است. متاسفانە تا این لحظە شمار مصدومان به ٦٣٤ نفر رسیدە است و هنوز خبر دقیقی از آمار احتمالی جانباختگان این رویداد در دسترس نیست. شایان ذکر است در ۲۱ آبانماه سال گذشته نیز زمین‌لرزه شدیدی در این منطقه و استان کرمانشاه رخ داد که بر اساس آمارهای موجود، دست‌کم ۶۲۰ نفر در پی آن جان خود را از دست دادندو بیش از هشت هزار نفر نیز زخمی شدند.
در این رویداد ناگوار جدید نیز نه تنها شهروندان از كمک “دولت” ضد انسانی جمهوری اسلامی برخوردار نشده اند، بلکه طبق ابلاغیه های که از جانب ارگانهای رژیم صادر شده است، و هدف آن جلو گیری از کمک رسانی “مردمی” و ایجاد همبستگی مجدد انسانی بین شهروندان میباشد، رسما مانع انتشار اخبار این رویداد از طریق کانالهای مستقل و دیگر شده اند. اما گزارشات موثق و مستقل حاکی از نیازمندی فوری آسیب دیدگان زلزله به کمک دیگر شهروندان، به ویژه در این هوای سرد و نامساعت، به اسکان دادن آنها در منازل خود، تهیه و ارسال فوری پوشاک گرم، چادر، مواد غذای، و لوزم سوختی نیاز مبرم دارند. تنها کمک رسانی گسترده شهروندان است که میتواند درد و آزار ناشی از این فاجعه جدید و اضافه شده به مصیبتهای باقی مانده سال گذشته این عزیزان اندکی کاهش بدهد.

ما با کلیه خانوادەها و مردم زحمتکش زلزلە دیدە این مناطق عمیقا ابراز همدردی میکنیم. ضمن آرزوی بهبودی برای مجروحان این رویداد تلخ، همه شهروندان مقیم منطقه و دیگر نقاط ایران را به یاری زلزله زدگان فرا میخواند.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
ششم آذرماه سال ١٣٩٧
برابر با ٢٧/١١/٢٠١٨

Related posts

هت اطلاع عموم

Sosialism Imroz

١٦ آذر، سالگرد مبارزه علیه دو نظام بورژوا- استبدادی، و برای آزادی و برابری!

Sosialism Imroz

دستگیری صالح مسلم از رهبران کرد سوریه را به عنوان آدم ربایی و اقدام تروریستی محکوم میکنیم…!

Sosialism Imroz

Leave a Comment