Simroz.org
اطلاعيه‌ها

بازداشت علی نجاتی را نیز قویا محکوم میکنیم!

بازداشت علی نجاتی را نیز قویا محکوم میکنیم!

امروز پنج شنبه ٨ آذر ١٣٩٧علی نجاتی رئیس پیشین وعضو کنونی سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه توسط نیروهای سرکوبگردر منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. طبق اخبار منتشر شده، ماموران سرکوبگر درهنگام مراجعه و بازداشت این فعال کارگری حتی هیچ نوع “حکم” گذائی نیز به همراه خود نداشته اند. با این وجود، وقتی با درخواست علی نجاتی و خانواده وی مبنی بر ارایه حکمی روبرو میشوند، با ضرب و شتم و توهین و رفتار لمپنی، که ویژه اوباشان مزدور این سیستم است، پاسخ میگیرند. گفته میشود که همزمان”پیمان نجاتی”، یکی از فرزندان علی نجاتی نیز بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده اند. علی نجاتی پیشتر نیز چند بار بازجویی و بازداشت شده بود. او در تاریخ ۲۴ شهریورماه ۹۴ بازداشت و پس از ۳۴ روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. بازداشت علی نجاتی نیز بخشی ازتداوم طرح سرکوبگرانه و ضد کارگری جمهوری اسلامی برای مقابله با روند رو به گسترش مبارزات حق طلبانه طبقه کارگر ایران است.

بدین ترتیب پاسخ شناخته شده جمهوری جنایتکار و ضد کارگری به مبارزه و مطالبه نزدیک به چهارهفته ی کارگران نیشکرهفت تپه و همچنین فولاد اهواز، از یکسو تمرکز کردن روی بازداشت فعالین سابق و کنونی کارگران و شکنجه و آزار جسمی و روحی امثال اسماعیل بخشی به منظور ایجاد فضای رعب و ترس است، و از سوی دیگر با حربه های فریب کارانه ارسال بسیج و آخوند و تحمیل سمبلهای ارتجاعی و بانرعکسهای رهبران جانی جمهوری اسلامی در میان اعتصاب و اعتراض کارگران، در صدد بر آمده که درپوشش دروغین “کارگری” و از درون نیز به مبارزه قهرمانانه و رادیکال تاکنونی کارگران آسیب وارد نمایند. اقداماتی که فقط با تشدید مبارزه و اتحاد گسترده و طبقاتی کارگران و ایفای نقش متحد و تعین کننده پیشروان فعالین سوسیالیست و دلسوز میتوان آنراخنثی و با شکست مواجه کرد.

اکنون بسیارضروری است مبارزه ما برای آزادی اسماعیل بخشی و علی نجاتی و دیگر فعالین در بند، در کنار پایفشاری بر تحقق دیگر مطالبات کارگری، از جمله پس گرفتن کامل دستمزدهای معوقه وخسارتهای وارده به فعالین و کارگران در این پروسه از جانب دولت و کارفرما و نیروهای سرکوبگر، و اداره کردن شورائی مجتمع هفت تپه تشدید پیدا کند. و روشن است این مبارزه برای پیروزی به حمایت بیش از پیش كل طبقه کارگر، پیوستن بخشهای دیگر مراکز کارگری به این اعتراض، و حمایت عملی و بیدریغ همه شهروندان آزادیخواه از حق بر حق کارگران در فولاد و هفت تبه و دیگر نقاط کشور گره خورد است.

کارگران!، زنان، جوانان و مردم آزادیخواه!

از مبارزه کارگران با تمام قدرت حمایت عملی کنید. جای فعالین طبقه ی که علاوه بر کل جامعه حتی نان و حقوق سرکوبگران خودش را نیز تامین میکند، زندان نیست! برای بیرون آوردن تک تک این کارگران از تهران و هفت تپه تا سنندج و سقز و اهواز باید به میدان آمد و با زور مبارزه طبقاتی و اجتماعی این انسانهای شرافتمند را از چنگ کثیف جمهوری اسلامی رها کنیم. این ممکن است اگر همت کنیم. باید بدانیم که در هر دوره ای شکست و ناکامی مبارزه کارگران پیش درآمدی برای یورش گستاخانه تر اقتصادی، امنیتی وسرکوبگرانه حاکمیت سیاه سرمایه داری جمهوری اسلامی به کل طبقه و جامعه خواهد بود!

کارگران! برای تحقق مطالبات مان و بیرون آوردن فعالین کارگری در زندان به آنچه که در اهواز به صدا در آورده شد: “کارگر ایرانی، اتحاد اتحاد”، امروز این فراخوان بیش از هر زمانی به نیاز فوری و حیاطی جنبشمان تبدیل شده است! بیائید در سرتاسر کشور این مهم را با افق و پرچم سوسیالیستی و در یک صف واحد طبقاتی متحقق کنیم!

جای کارگران زندان نیست!
مرگ بر سرمایه داری!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد سوسیالیسم!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
iransocialist@gmail.com
٨ آذر ١٣٩٧
٢٩ نوامبر ٢٠١٨

Related posts

اطلاعیه در باره: راه اندازی سایت “سوسیالیسم امروز”

Sosialism Imroz

هت اطلاع عموم

Sosialism Imroz

موج جدید فشار بر فعالین کارگری جای سازندگان جامعه زندان نیست!

Sosialism Imroz

Leave a Comment