Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

بیست و هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز شنبه ۱۰آذر ۹۷

بیست و هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز شنبه ۱۰آذر ۹۷، با حضور و تجمع اولیه کارگران نیشکر هفت‌تپه در مقابل درب شرکت جهت رفتن به شهر شوش شروع شد. سپس کارگران در مقابل فرمانداری شهر شوش تجمع  کردند.

آخرین اخبار از هفت تپه
تلاش حکومت برای ساکت کردن کارگران و به شکست کشاندن اعتصاب 
هم اکنون هیئتی از طرف حکومت در جمع کارگران در مقابل فرمانداری شوش حاضر شده است. این هیئت میگوید تصمیم دولت اینست که خصوصی سازی را لغو نمیکند و هفت تپه کماکان در دست چند نفر که این شرکت را به خاک سیاه نشانده اند، باقی میماند. نمایندگان حکومت میگویند چهار روز پیش دو ماه حقوق کارگران را پرداخت کرده ایم و بهتر است همه سر کارهای خود برگردند.
کارگران کماکان بر خواستهای خود اصرار دارند، لغو خصوصی سازی، و آزادی اسماعیل بخشی و دستگیرشدگان ، کارگران با شعار دادن در مقابل نمایندگان حکومتی پاسخ خود را به این تشبثات برای به شکست کشاندن اعتصاب میدهند .
از دو روز گذشته تعدادی از اوباش حکومتی در شهر شایعه پخش کرده اند که اعتصاب تمام شد .
امروز در شوش حالت فوق العاده است و باید دید نتیجه این مذاکرات به کجا منجر میشود.

صبح روز جمعه ٩ آذرماه کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای بیست و ششمین روز متوالی با برپایی تجمع خواستار دریافت مطالبات معوقه خود شدند.

خواسته اصلی کارگران معترض “لغو خصوصی سازی، واگذاری شرکت به بخش دولتی، آزادی کارگران زندانی و پرداخت دستمزدهای معوقه” است. گزارش‌ ها حاکی است که اسماعیل بخشی، نماینده بازداشتی کارگران هفت‌ تپه به بیمارستان منتقل شده و برخی منابع انتقال او به بیمارستان را عوارض ناشی از شکنجه عنوان کرده‌اند. گفتنی است قرار بازداشت این فعال کارگری مجدد تمدید شده است. علاوه بر اسماعیل بخشی، سپیده قلیان فعال مدنی نیز که همزمان با بخشی بازداشت شده بود کماکان در وضعیت نامعلومی و تحت قرار بازداشت به سر می برد.

محکوم نمودن ضرب و شتم اسماعیل بخشی

سندیکای شرکت واحد و شماری از وکلای دادگستری با انشتار دو بیانیه جداگانه ضمن محکوم نمودن ضرب و شتم اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه خواستار آزادی نامبرده و کلیه کارگران در بند شدند. 

سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار بیانیه ایی ضرب و شتم اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشگر هفت تپه را محکوم و خواستار آزادی فوری وی شد. در این بیانیه همچنین آمده است، تمامی پرونده های قضایی گشوده شده برای سایر نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باید بسته و منع تعقب این نمایندگان صادر گردد. اعتصاب و اعتراض حق مسلم کارگران است و هیچ کارگری نباید به دلیل اعتصاب و اعتراض بازداشت، زندانی و مورد ضرب و شتم، آزار، تعقیب، بازداشت و یا شکنجه قرار گیرد. از سوی دیگر بیست و پنج تن از وکلای دادگستری با انتشار بیانیه ایی به شکنجه ی اسماعیل بخشی اعتراض کرده و خواهان رعایت حقوق کارگران بازداشت شده و از جمله “علی نجاتی” شده اند .

Related posts

آخرین خبر از وضعیت دستگیرشدگان پارک جهان نمای کرج

Sosialism Imroz

کارل مارکس ، نامـــی جاودانە “نام او قرنها دوام خواهد آورد، و کارش هم چنین خواهد بود”

Sosialism Imroz

اسماعیل بخشی از زندان به بیمارستان منتقل شد….

Sosialism Imroz

Leave a Comment