Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

ادامه اعتراض و بازداشت دهها تن از کارگران فولاد اهواز

بازداشت دست‌کم ۳۱ کارگر فولاد اهواز و ادامه تجمع کارگران

بازداشت دست‌کم ۳۱ کارگر فولاد اهواز و ادامه تجمع کارگران

براساس گزارش‌ها، ماموران امنیتی دست‌کم ۲۹ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز را ساعت دو بامداد روز دوشنبه بازداشت کردند. در همین حال تجمع کارگران معترض این شرکت در روز دوشنبه ادامه یافت و ۲ تن دیگر نیز در تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت‌ها، بازداشت شده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که ماموران به خانه تعداد دیگری از کارگران مراجعه کرده‌اند اما آنان در خانه نبودند.

تاکنون هویت ۳۱ تن از بازداشت‌شدگان احراز شده‌است. با این حال از تعداد دقیق افراد بازداشت‌شده اطلاع دقیقی در دست نیست و احتمال افزایش شمار بازداشت‌شدگان نیز وجود دارد.

بنا بر گزارش‌ها، هویت ۳۱ تن افراد بازداشت شده از شب گذشته تا امروز به این شرح است: «میثم علی قنواتی، عیسی مرعی، امین علوانی، مرتضی اکبریان، طارق خلفی، مسعود عفری، جعفر سبحانی، مصطفی عبیات، غریب حویزاوی، حسین داودی، کریم سیاحی، حامد باصری، حافظ کنعانی، حامد جودکی، کاظم حیدری، یاسر ابراهیمیان، مجید جنادله، کوروش اسماعیلی، علی عقبا، محسن بلوطی، محمد پور حسن، محسن بهبهانی، سید حبیب طباطبائی، جاسم رومزی، علی اتمامی، سیدعلی جوادپور، جواد غلامی، عبدالرضا دستی، سید احمد سیدنور، فریبرز شیخ رباط و احسان یوسفی».

کسری غفوری، مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران، نیز خبر بازداشت تعدادی از کارگران این شرکت را تائید کرد.

به گفته اتحادیه آزاد کارگران، همچنین در تجمعی که جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی اهواز برای آزادی همکاران بازداشتی خود در مقابل این نهاد برگزار کرده بودند افرادی بازداشت شدند.

تجمع کارگران معترض اما در روز دوشنبه نیز ادامه یافت. براساس گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران نیروهای یگان ویژه، لباس شخصی و سپاه پاسداران در مقابل استانداری و دادگستری خوزستان مستقر شده‌اند.

کارگران شرکت ملی فولاد اهواز از حدود ۴۰ روز پیش به صورت مداوم در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان در پرداخت حقوق و معوقاتشان مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در استان خوزستان تجمع کرده‌اند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

بانک ملی مالک شرکت فولاد اهواز است. در همین حال برخی از نمایندگان کارگران معترض تهدید کرده بودند که اگر این بانک به تعهدات خود نسبت به این کارخانه عمل نکند، از کارگران و مردم خوزستان خواهند خواست، سپرده‌های خود را از این بانک خارج کنند.

 

 

Related posts

بیانیه پایانی و انحلال کمیته دفاع از محمود صالحی 

Sosialism Imroz

گفتگوی نشریه “سوسیالیسم امروز” با جوانمیر مرادی

Sosialism Imroz

به مناسبت جانباختن 3 تن از پیشمرگان سازمانان انقلابی زحمتکشان کردستان ایران …

Sosialism Imroz

Leave a Comment