Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اسماعیل بخشی پس از پخش ‘اعترافات’ دوباره بازداشت شد

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه می گوید که اسماعیل بخشی از نمایندگان این سندیکا که ماه پیش آزاد شده بود مجددا پس از اقدام تلویزیون ایران به پخش آنچه “اعترافات” او خوانده شده بازداشت شده است.

این سندیکا یکشنبه شب در بیانیه کوتاهی نوشت: “بر اساس خبری که دریافت کرده ایم دقایقی پیش تعداد زیادی نیروی مسلح همراه با چهار ماشین پاترول به خانه اسماعیل بخشی هجوم برده و او را باز داشت کرده اند. هویت افراد مسلح تا ارسال این‌خبر نا مشخص اعلام شده است.”

یک روز پس از نمایش فیلم “طراحی سوخته” از تلویزیون جمهوری اسلامی، اسماعیل بخشی و سپیده قُلیان هر دو مجددا دستگیر شدند.
بنا به اظهارات پدر سپیده قُلیان صبح روز ۳۰ دی مامورین امنیتی با خشونت تمام به خانه آنها را ریختند و با ضرب و شتم اعضای خانواده، سپیده و بردار او را با خود بردند.در یورش نیروهای امنیتی رژیم دندانهای بردار سپیده شکسته و صورت او خونین می شود. مامورین رژیم تهدید می کنند که سپیده را خواهند کشت. سپیده قلیان پس از پخش فیلم “طراحی سوخته” که اعترافات اجباری او و اسماعیل بخشی، رهبرکارگری را پخش کرده بود، در توییتر خود نوشت که تصاویر پخش شده از او گواه دیگری بر شکنجه‌اش در طول بازداشت است و عنوان کرد که خواهان علنی برگزار شدن دادگاه خود است.

همچنین سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با انتشار خبری اعلام داشت که اسماعیل بخشی نماینده محبوب کارگران نیشکر هفت تپه نیز دستگیر شده است. بنا به این خبرتعداد زیادی از نیروی مسلح همراه با چهار ماشین پاترول به خانه اسماعیل بخشی همجوم برده و او را باز داشت کرده اند. هویت افراد مسلح تا ارسال این‌خبر نا مشخص اعلام شده است.

جمهوری اسلامی در تقلا برای زنده ماندنش به همه چیز چنگ می اندازد تا به حیات ننگین خود ادامه دهد. به نظر می رسد که پس از به سنگ خوردن تیر نمایش فیلم “طراحی سوخته”، جمهوری اسلامی بشدت سراسیمه شده است و به دستگیری مجدد کسانی پرداخته است که جرمی جز دفاع از کارگران مرتکب نشده اند و به شکنجه خود در زندانهای جمهوری اسلامی اعتراض داشته اند.

Related posts

ملاقات با رامین و افشین حسین پناهی در زندان سنندج

Sosialism Imroz

دانش آموزان مریوانی بە نداشتن وسایل گرمایشی اعتراض دارند…!

Sosialism Imroz

کارگران متروی اهواز یک سال و نیم حقوق نگرفتند

Sosialism Imroz

Leave a Comment