Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ابراز نگرانی خانواده‌ها از بی‌خبری از وضعیت سپیده قلیان و اسماعیل بخشی

خانواده سپیده قلیان، فعال اجتماعی و اسماعیل بخشی فعال کارگری که نزدیک به سه هفته است در بازداشت هستند، نسبت به بی‌خبری از وضعیت این دو زندانی و عدم پاسخگویی مقامات قضایی “ابراز نگرانی کرده‌اند.”

کانال مستقل کارگران هفت تپه با انتشار این خبر آورده است که خانواده سپیده قلیان تاکنون چندین بار برای ملاقات حضوری درخواست داده‌اند اما این درخواست رد شده است.

دادیار دلیل رد خواست ملاقات را بازجویی و تحقیق مجدد اعلام کرده است. این موضوع باعث شده خانواده “نگران اعمال فشار مجدد” بر این زندانی شده است.

تماسهای کوتاه خانم قلیان از زندان نیز مدتی است که قطع شده در تماسهای قبلی هم به گفته خانواده “لحن و صدای خانم قلیان به شدت خانواده را نگران کرده بود.”

همچنین براساس گزارش این کانال تلگرامی وضعیت سلامت اسماعیل بخشی “وخیم” است. اداره اطلاعات اهواز و دادستانی دزفول با هدف آزار آقای بخشی و خانواده‌اش از آزادی و یا دادن مرخصی به او خودداری می کنند.

در عین حال گزارشها حاکی است که خانواده این دو بازداشتی همچنان برای عدم اطلاع رسانی درباره وضعیت خانم قلیان و آقای بخشی “تحت فشار” هستند.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان پیشتر در آبانماه در اعتراضات کارگری هفت تپه بازداشت شده بودند و بعد از آزادی اعلام کردند که توسط وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی شکنجه شده‌اند.

مقامات قضایی و اجرایی ایران موضوع شکنجه این دو فعال مدنی را رد کردند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شنبه ۲۹ دی فیلمی را به نام “طراحی سوخته”پخش کرد، این فیلم به انتشار اوراق بازجویی تعدادی از دستگیرشدگان اعتراضات کارگری اهواز و همچنین “اعترافات” تلویزیونی آنها پرداخته بود. یک روز پس از پخش این “اعترافات اجباری” در ۳۰ دی ماه آقای بخشی و خانم قلیان بازداشت شدند.

سپیده قلیان، فعال اجتماعی و اسماعیل بخشی فعال کارگری چهارشنبه سوم بهمن ماه، ملاقات کوتاهی با خانواده‌های خود در اهواز داشتند.

همچنین به گزارش کانال مستقل کارگران هفت تپه یکی از اعضای خانواده این دو زندانی گفته است یکی از بازداشت شدگان با علامت و اشاره از کتک خوردن خبر داده اما ماموران اجازه ندادند وی مشخص کند که این مساله دقیقا چه بوده است. به همین علت نگرانی شدیدی درباره شکنجه بازداشتی‌ها به وجود آمده است.

Related posts

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برخوردهای پلیسی امنیتی با کارگران نیشکر هفت تپه را محکوم کرد

Sosialism Imroz

سود زحمت «کولبران» به جیب تجار بزرگ تهران می رود !

Sosialism Imroz

اعتراض فعالین حقوق زن در سنندج

Sosialism Imroz

Leave a Comment