Simroz.org
مقالات

تحت حاکمیت حکومت اسلامی شخصیت و منزلت زن زیر پا گذاشته شده است

تحت حاکمیت حکومت اسلامی شخصیت و منزلت زن زیر پا گذاشته شده است

صحرا. ز

به همت مبارزات یکصد سال اخیر کارگران، کمونیستها و زنان مبارز موقعیت وفعالیت زنان در کشورهای پیشرفته ومتمدن به نسبت ما در ایران و خاورمیانه پیشرفت بهتری کرده است. زنان توانسته اند در عرصه شغلی، خانواده، اجتماع و غیره حداقالهای از حقوق خود را کسب کنند و در مبارزات واهداف خود تلاش بیشتر وچشمگیری داشته باشد و آگاهانه تر وآزادانه تر و بدور از قید وبندهای خرافاتی و اخلاقی و دینی   به کار و زندگی ادامه دهند.

ولی در کمال یاس و تاسف درایران تحت حاکمیت عصر حجری و قرون وسطایی چهل سال تمام است که هیچ گونه آزادی وبرابری وقانون منصفانه ای برای زن وجود ندارد. حتی به نسبت گذشته نیز سخت گیر تر شده ورسم وقانون ضد انسانی وضد زن ومرد سالاری حاکم بر خانواده وجامعه شخصیت و منزلت زن را زیر پا گذاشته وتمامی شئونات وکرامت  یک بانو را در نقش مادر، خواهر، همسر، همکلاسی و همکار را بی ارزش کرده  و عده ای معلولعقل و‌بیسواد حتی میتوانند زن را در ردیف حیوانات بیپندارند، که برای سواستفاده جنسی و کنیزی مرد  در اختیار انان قرار گرفته اند ومثل یک برده با زن برخورد کنند. در جامعه اسلامی زن هیچ موقعیت، منزلت،امنیت واقتداری ندارد  موقعیت اجتماعی زن ودختر ایرانی روز به روز بدتروغیر قابل تحمل تر می شود. در مدارس دختران خرد سال و ابتدایی باید (هد و مقنعه) سر کنند و دختران دانشجو در دانشگاه باید مانتوهای گشاد و بلند بپوشند ولی در عوض با این همه فشار و محدودیت وحجاب اجباری به  دختران و دختر بچه ها  در محیط علم و دانش تجاوز میشود و سر به نیست می شوند. و اگر بخواهیم مقاومت ومخالفت و مبارزه کنیم به زندان وشکنجه و تجاوز واعدام محکوم می شویم. در اینجا  ازادی وبرابری  حق و حقوق وشرف زن پایمال شده واز هیچ گونه حق و حقوقی بر خوردار نیستیم. در این حکومت اسلامی ضد زن روززنش هم علیه حرمت و آزاسدی زن است! حجاب، صیغه و فاطمه و ـعمد و علی و حسن و حسین و خمینی را درست کرده اند ضد انسان و ضد زن باشند نه روز زن!

اما تپش قلب و مبارزه ما با مبارزه زنان جهان در روز ٨ مارس به صدا در میاید و در اینجا علیه این حکومت وحشی ضد زن هر کاری از دستمان بر بیاید آنجام خواهیم داد. متاسفانه ما زنان خودمان به دلیل اینکه از کودکی تا روز مرگ سرکوب و تحقیر شده هستیم، به راحتی نمیتوانیم اعتماد بنفس داشته باشیم، دور هم جمع شویم، و همراه با مردان آزاد اندیش انگونه که شایسته وسزاوار زن و آزادی زنان از قید و بند حاکم است مراسمی به این مناسبت انجام داد، راهپیمائی سازمان بدهیم و اعتراض بزرگی بکنیم وبتوانیم صدای اعتراض آمیز و کینه و نفرت عمیق خود از اوضاع حاکم بر ما به صدا در بیاوریم و پیام ازادیخواهانه،برابری طلبانه و حق طلبانه خود را در روز جهانی زن به همه جا برسانیم. جمهوری اسلامی سر اژدهای است که زن را از لحاظ اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی ،حقوقی و حقوق اولیه انسانیش قربانی و ویران کرده است، ما زنان و مردانی که به دنبال رهائی خود و آزادی زنان از این همه ستم و نابرابری هستیم راهی بجز زدن گردن این اژدهای وحشی را نداریم. زنده باد روز جهانی زن، مرگ بر جمهوری اسلامی، زنده باد سوسیالیسم!

منبع: شمار ٨٧ نشریه سوسیالیسم امروز
٢٧ بهمن ١٢٩٧
١٦ فوریه ٢٠١٩

Related posts

دولت روحانی ، دولت سرکوب و اعدام ، دولت شکستن قلم ها…!

Sosialism Imroz

تریبون اصلاحطلبی، تریبون ضد مردمی!

Sosialism Imroz

زندگی درد آور در کشور کنیا ! عزیز عبدلله پور

Sosialism Imroz

Leave a Comment