Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتراض کارگران دوشنبه 29 خرداد…

اعتراض کارگران شاغل وبازنشسته مجتمع «نی شکر هفت تپه»
در انتقاد به بی توجه ای مدیران این واحد به پرداخت مطالبات معوقه ادامه دارد.

 حدود۲۰۰ نفر از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه  برای چندمین بار در ماه جاری، صبح امروز، دوشنبه/۲۹خرداد ماه مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند.

کارگران رسمی وروز مزدی شاغل بخش صنعت مجتمع که در اجتماع حضور دارند، می‌گویند که بابت دستمزد بهمن واسفند سال ۹۴ و دوماه مزد معوقه سال جاری به همراه پاداش وبهربرداری  سال‌های ۹۴ و ۹۵ طلبکارند.

دلیل دیگر اعتراض کارگران  این واحد تولیدی، مربوط  به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تامین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

 همچنین کارگران بازنشسته نیز خواستار پرداخت سهم ۴ درصدی بازنشستگی خود در مشاغل سخت زیان آور به تامین اجتماعی هستند و در عین حال بابت پاداش بهره برداری سالهای ۹۴ و ۹۵ را از کارفرما طلبکارند.

کارگران معترض، بخش دیگری  از مشکلات  مجتمع نی شکر هفت تپه  را ناشی از مشکلات مدیریتی می‌دانند. به ادعای آنان، بخش خصوصی این واحد  تولیدی که از بهمن ماه سال ۹۴  مدیریت این مجتمع را بر عهده گرفته توان نگهداری مجتمع و پرداخت مطالبات حقوقی کارگران را ندارد.

کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه اعلام کردند در صورت تداوم بی توجهی کارفرما به خواستهایشان، علاوه بر ادامه اعتصاب، اقدام به بستن جاده بین المللی اندیمشک – اهواز خواهند کرد. این اولتیماتوم از سوی کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه و تاکید آنان بر ادامه اعتصاب برای دستیابی به مطالباتشان در حالی است که دقایقی پیش استانداری خوزستان بدلیل گرمای بالای ۵۰ درجه، کلیه ادارات دولتی و غیر دولتی استان را تا ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه هفته جاری تعطیل اعلام کرد.

۲۲ کارگر آذر آب اراک اخراج شدند

تجمع هرروزه کارگران اخراجی

منابع خبریدر کارخانه«آذر آب اراک» از تعدیل ۲۲ کارگر بخش رنگ وسند پلاست این واحد صنعتی با دست کم سه ماه مزد معوقه خبر می‌دهند.این کارگران برای بازگشت بکار تقریبا هر روز مقابل درب ورودی شرکت دست به اعتراض صنفی می زنند.

در اولین روز از خرداد ماه سال جاری (۹۶) حدود ۲۲کارگر بخش رنگ وسند پلاست توسط کارفرما تعدیل شدند و هنوز وضعیت سه ماه معوقات مزدی آنها روشن نشده است.

بعد از وقوع این اتفاق تقریبا هرروز همکاران بیکار شده آنها مقابل درب ورودی کارخانه آذر آب  و نهاد های دولتی مرتبط  دست به تجمع می زنند.

به گفته این کارگران، علت اخراج این گروه از همکاران آن‌ها که دست‌کم از یک تا ۸ سال سابقه کار داشته‌اند واگذاری واحد رنگ وسند پلاست به یک شرکت پیمانکاری  است ودر حال حاضر پیمانکاری که جدیدا مسئولیت این بخش را بر عهد گرفته نیروی کار جدید جایگزین آنان کرده است.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراجهای اخیر هنوز نزدیک به ۱۵۰۰کارگر قراردادی در این واحد مشغول کارند، افزودند: از قرار معلوم  مجموع کارگران این کارخانه برای ۳ماه مزد معوقه، ۷ ماه حق بن پرداخت نشده و وضعیت نامعلوم بیمه تکمیلی درمانی و صندوق قرض‌الحسنه این واحد صنعتی از کارفرما طلبکارند.

این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا باقیمانده کارگران نیز از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

کارگران این کارخانه می‌گویند کارخانه آذر آب اراک با وجود آنکه در سال‌های گذشته هیچ مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات خود نداشت، هم اکنون از یکسال قبل به دلیل کمبود نقدینگی و عدم گردش مالی، دچار مشکل شده است.

Related posts

نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد! کارگر زندانی آزاد باید گردد!

Sosialism Imroz

حمایت و پشتیبانی از رضا شهابی و دیگر زندانیان ادامه دارد + عکس و فیلم

Sosialism Imroz

اخبار و گزارشات کارگری ١٠ و ١١ خرداد ماه ١٣٩٨

Sosialism Imroz

Leave a Comment