Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

قطعنامه مراسم گرامیداشت 8 مارس سنندج

بنابه گزارش رسیده از سنندج
روز سه شنبه 14 اسفند مصادف با 4 مارس 2019
جمعی از فعالین زن -سنندج
اعم از شاغل وخانه دار در طی مراسمی که راس ساعت 4 بعد از ظهر با سخنرانی در مورد تاریخچه ی روز جهانی زن وتبادل نظر در مورد وضعیت زنان وآزادی آنان در اجتماع برگزار گردید با انعقاد قطعنامه ای پشتیبانی خودرااز کمپین علیه قتل زنان در شهرهای کردستان اعلام میداریم و درخاتمه باشعار
آزادی زن معیار آزادی جامعه است ،مراسم به پایان رسید
متن قطعنامه
قطعنامه مراسم گرامیداشت 8 مارس
سنندج
‎ما شرکت کنندگان مراسم 8 مارس 2019 سنندج ” ضمن گرامیداشت- لیلا حسین پناهی، سوما صلواتی، هوزان خواهشی . لیدا احمدزاده- قربانیان، قتل های ناموسی اخیردر شهرهای سنندج، دیوانده و مهاباد ، قویا محکوم می کنیم ” .پشتیبانی خود را از مبارزات سراسری زنان و مردان برای دستیابی به آزادی و برابری همه جانبه و دستیابی به مطالبات ذیل فرا میخوانیم:
‎1- لغو همه قوانین ضد زن و کلیه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان و تضمین برابری کامل زن و مرد در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی. 2- لغو جدا سازی جنسیتی، تبعیض و ستم جنسی، ملی، نژادی، قومی و مذهبی. 3- ممنوعیت صیغه و تعدد زوجات، ازدواج دختران زیر 18 سال، حق بی قید و شرط جدایی (طلاق) برای زن، لغو کلیه قوانینی که حقوق مدنی زنان (نظیر حق مسافرت، معاشرت، شرکت در فعالیت های اجتماعی و غیره) را به کسب اجازه از شوهر، پدر و یا سایر مردان خانواده مشروط می کند. برابری کامل حقوق و وظایف زن و مرد در امر تکفل و سرپرستی فرزندان پس از جدایی. 4- لغو حجاب اجباری زنان و ممنوعیت حجاب کودکان و به رسمیت شناختن کامل آزادی پوشش. 5- لغو کلیه احکام و قوانین ضدانسانی سنگسار و اعدام و قصاص. 6- آزادی بی قید و شرط بیان و اعتراض و آزادی تشکل و اعتصاب و تحزب و اجتماعات. 7- تامبن حقوق و دستمزد برابر برای همه آحاد جامعه اعم از زن و مرد 8- آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی کارگران و فعالین سیاسی – اجتماعی و زندانیان سیاسی .

Related posts

گسترش اعتصاب و اعتراضات در شهرهای کردستان و دستگیری هفت تن از بازاریان

Sosialism Imroz

تعداد قربانیان زندانی به «سه نفر» رسید + فیلم اعتراضی جلو زندان اوین

Sosialism Imroz

مرگ یکی از کارگران فولاد اهواز بر اثر فقر و تنگدستی

Sosialism Imroz

Leave a Comment