Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

لنين برای همیشە در قلبها خواهد زيست !

امـــروز ٢٢ آوريل بــرابر با (دوم ارديبهشت ماه) سالروز تولد ولاديمير ايليچ لنين ، بزرگترین انسان انقلابی قرن بیستم، و آموزگار و رهبر پرولتاریای جهان است.
 لنين، انديشمند انقلابی، رهبر انقلاب کبير اکتبر و آموزگار همه زحمتکشان جهان در سال ١٨٧۰ در سیمبیرسک به دنيا آمد. لنین سازمانده و رهبر نخستين انقلاب پيروزمند پرولتری و بنيانگذار نخستين دولت کارگری در جهان است. لنين نماد انسان تراز نوين و بنيانگذار حزب پرولتری تراز نوين است. لنين انسانی از نظر اخلاقی بسيار منزه، و رهبر و سازماندهی فوق‌العاده است که فروتنی، پُرکاری، اصوليت خدشه‌ناپذير، فداکاری نامحدود و علاقه و محبت بی‌انتها نسبت به همه زحمتکشان، و آشتی‌ناپذيری نسبت به هر نوع ستم و استثمار  را در خود جمع کرده است.

لنين با غنی‌سازی مارکسيسم و انطباق خلاق آن با عصر امپرياليسم و انقلاب، راه پيروزی انقلاب سوسياليستی اکتبر و آغاز دوران نوين گذار از سرمايه‌داری به سوسياليسم را گشود.

هسته آموزش لنين اين کلام انقلابی است که می‌گويد: «سازماندهی رمز پيروزی زحمتکشان است.» لنين انديشه‌های بنيادی مطروحه توسط مارکس و انگلس را در باره حزب پرولتری گسترش داد و غنی ساخت و برای نخستين بار در تاريخ مارکسيسم، آموزش يکپارچه و هماهنگی در باره حزب کمونيست، در باره حزب تراز نوين يعنی حزب انقلاب اجتماعی را ايجاد کرد. لنين اين آموزش خود را در باره حزب پرولتری با تکيه بر تجارب عظيم جنبش انقلابی روسيه و ديگر کشورهای جهان تدوين کرد.

لنین در میان رویدادهای تاریخی یکی از مهمترین آثار تئوریک خود، “دولت و انقلاب”، را به رشته ی تحریر درآورد و در این اثر موضع خود در مورد تفاوت بین رفرمیسم و انقلاب را روشن ساخت. سایر تألیفات با ارزش و درخشنده ی لنین از جمله درباره ی اعتصاب، چرا سوسیال دموکرات ها بایستی اعلام جنگی منصفانه و بی رحمانه علیه سوسیالیست روولوسیونرها بدهند، وظایف جوانان انقلابی، از نارودنیسم تا مارکسیسم، دو تاکتیک سوسیال دموکراسی در انقلاب دموکراتیک، چه باید کرد، آنارشیسم و سوسیالیسم، دموکراسی کارگری و دموکراسی بورژوایی، شیوه ی برخورد با احزاب بورژوایی، مرحله ی کنونی در انقلاب دموکراتیک، سه منبع و سه جزء مارکسیسم، حق ملل در تعيين سرنوشت خويش، انقلاب پرولتری و کائوتسکی مرتد، بيماری کودکی چپ روی در کمونيسم، و چندین و چند اثر مهم دیگر، همگی گنجینه ای گرانبهاء برای کارگران آگاه، کمونیست ها و مارکسیست های انقلابی اند.
لنین همچون آموزگاران خود، کارل مارکس و فردریش انگلس شایستگی اش را در مقام یک متفکر و تئوریسینِ عالیقدرِ جنبش کمونیستی، یک مارکسیست انقلابی و پرشور، یک مبارز کم نظیر راه رهایی طبقه ی کارگر، و یک رهبر بزرگ همه ی ما کارگران جهان، به اثبات رسانید.

Related posts

بیانیه ٦٧ سندیکا در بیش از سی کشور در رابطه با رضا شهابی

Sosialism Imroz

بیانیه مشترک به مناسبت اول ماه مه

Sosialism Imroz

گزارشی از مراسمهای هشت مارس، روز جهانی زن تهیه کننده: عزیز آجیکند

Sosialism Imroz

Leave a Comment