Simroz.org
مقالات

ضرورت اعتراض به فضای جنگی و تعرض جمهوری اسلامی به آزادیخواهان

ضرورت اعتراض به فضای جنگی و تعرض جمهوری اسلامی به آزادیخواهان

آذر کیمیا

در پی درگیریهای لفظی و اعلام وضعیت جنگی به بهانه افزایش تحریم‌ها از جانب دولت آمریکا ، جمهوری اسلامی اکنون درست همانند زلزله و سیلاب فضای جنگی و جنگ را نعمت الهی برای بقای خود دانسته است و آنرا مناسبتی برای تعرض هر چه بیشتر به حق و حقوق ما کرده است. عملا جنگ علیه کارگران و تنگدستان کشور را آغاز کرده است. در این برهه است که حکومت اسلامی با بهره گیری از فضای جنگ حاکم برای رهایی از انوع بحران سیاسی و اقتصادی و اعتراضی جاری در داخل کشور به هر عمل قبیحانه ای دست می‌زند. از کارگران تا معترضین به قتل ناموسی و نویسندگان و فعالین اجتماعی و هنرمندان و خوانندگان و جوانان و غیره را مورد یورش گستاخانه خود قرار داده است. دستگیری و شکنجه رهبران کارگران کارخانجات و شرکت اتوبوسرانی و دانشجویان مبارزی که از اعتصاب کارگران حمایت کردند فشار بر دانشجویان دانشگاهها خصوصا دختران دانشجو را برای تحمیل حجاب اجباری تشدید کرده و به تجمعات اعتراضی آنها حمله میکنند.

اکنون نه فقط اعتراض به سیاستهای دولت امریکا و قلدری آن دولت که اعتراض گسترده به سیاستهای جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران نیز به یک اعتراض واقعی، ولو کم و بیش ساکت، اکثریت مردم ایران تبدیل شده است. در چنین شرایطی رژیم با این حرکات می خواهد به خیال خود ضربه شستی را به مردم نشان داده و آنها را بترساند و کارگران و زحمتکشان را از پایفشاری به مطالبات و اعتراض خود به عقب نشینی وادارد. دولت سرتاسر فساد جمهوری اسلامی از وحشت یکپارچه شدن کارگران و هماهنگی آنها به موج جدیدی از دستگیر ی فعالان کارگری و سیاسی روی آورده است. تحریم اقتصادی و تشدید فضای جنگی آمریکا و متحدانش فقط دست جمهوری اسلامی را برای تحمیل فقر و بیکاری و سرکوب و امنیتی تر کردن جامعه باز تر کرده است. سناریو دستگیری کارگران، دانشجویان، معلمان فعالین سندیکای شرکت واحد، فشار بر دانشجویان و دختران برای تحمیل حجاب اجباری را با تبلیغات دروغین “مقابله با شیطان بزرگ” و خطر “حمله به ایران” و یا ” نه جنگ و نه مذاکره” و دیگر تبلیغات سمی امام جمعه ها و صدا و سیما همزمان و تشدید کرده اند. در چنین شرایطی ما باید بیش از هر زمانی هوشیارانه و متحدانه به میدان بیایم و فریب تبلیغات دروغین آنها نخوریم. هم نبایداجازه بدهیم که حکومت به ما تعرض کند و هم علیه سیاستهای جنگی و تبلیغاتی عوامفریبانه هر دو دولت ضد کارگری جمهوری اسلامی و فاشیست حاکم بر دولت امریکا ضروری است به میدان بیائیم.

دولت‌های آمریکا و ایران غارت ثروت و نفت و انرژی ایران و پادگانی کردن ایران و منطقه را راه گریز از پاسخگویی به مسائل بیشمار شهروندان و تنفر آنها علیه سیاستهای جنگی و تروریستی خود ارزیابی کرده اند. مردم آگاه در ایران نباید علیه این شرایط سخت و مخاطره آمیز بی تفاوت باشند. ارتجاع امپریالیستی آمریکا و ارتجاع حکومت اسلامی و ارتجاع مجاهدین و سلطنت طلبها و اسرائیل و عربستان سعودی و همه آنهای که جانب جمهوری اسلامی یا امریکا را گرفته اند دشمنان واقعی ما کارگران و زنان و جوانان و مانع رهایی واقعی جامعه ایران هستند. مردم آزادیخواه ایران باید روی پای خود ایستاد و با اتحاد و مبارزه گسترده همه این داروسته های ضد آزادی و برابری انسانها را از سر راه خود بر داریم. نباید اجازه دهیم اینها با جنگ و دعوا و مرافه بین خود راه انداختن، هم ما را از هدفمان دور نگهدارند و هم از ما به عنوان گوشت دم توپ جنگ و کشمکش ارتجاعی خود بکار بگیرند.

نه به امریکا، نه به جمهوری اسلامی، نه به جنگ و تحریم اقتصادی، زنده باد آزادی، برابری، زنده باد سوسیالیسم! این تنها راه رهائی از این همه خطر جنگ و گرسنگی و حاکمیت جنایتکاران اسلامی و ایرانی و امریکائی بر خود هستیم.
منبع: شماره ١٠١ نشریه سوسیالیسم امروز
٤ خرداد ١٣٩٨
٢٥ می ٢٠١٩

Related posts

در دفاع از رفراندوم برای استقلال کردستان عراق (نه قومی نه مذهبی! زنده باد یک کشور مستقل سکولار ومتمدن)

Sosialism Imroz

افتتاح یک فرودگاه جدید بر گورستان جدید کارگران در استانبول! سلام زیجی

Sosialism Imroz

ملزومات و ضرورت سرنگونی جمهوری اسلامی ، ما برای یک جامعه آزاد، برابر، مرفه و سوسیالیستی مبارزه می کنیم!

Sosialism Imroz

Leave a Comment