Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اخبار و گزارشات کارگری ١٠ و ١١ خرداد ماه ١٣٩٨

اخبار و گزارشات کارگری ١٠ و ١١ خرداد ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

– آخرین خبر دراره بازداشت شدگان مراسم روزجهانی کارگر

– پایان موقتی اعتصاب کارگران معدن کوشک بافق پس از 14روز

– اعتصاب وتجمع کارگران سازمان عمران زاینده‌رود دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

– ادامه تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در اهواز

– تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل استانداری و اداره کل آموزش و پرورش

– بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران)پیرامون زمزمه‌های صدور انفصال از خدمت محمد حبیبی از سوی وزارت آموزش و پرورش  

– خبرهای کوتاه:

 1- عدم پرداخت یکسال  حقوق کارکنان آبفار روستایی استان خوزستان

2- عدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران شهرداری دوگبندان

– آتش سوزی در کارخانه خوراک دام هفت تپه

– جان باختن 2کارگر در خوی زیر آوار

–  جان باختن یک کارگر ساختمانی درشهر الوند براثر سقوط در چاله آسانسور      

*آخرین خبر دراره بازداشت شدگان مراسم روزجهانی کارگر

بعدازگذشت بیش از۳۰روز ازبازداشت حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد قراربازداشت این کارگر زندانی امروز ۱۱خردادبه قراروثیقه ۳۳۰میلیون تومانی تبدیل شد .

درهمین ارتباط قراربازداشت ناهیدخداجو و فرهادشیخی ازدیگربازداشتی های روزجهانی کارگر به قراروثیقه تبدیل شد .

براساس‌اطلاع خانواده ها قراربازداشت عاطفه رنگریز ونداناجی ومرضیه امیری دیگر بازداشتی های روزجهانی کارگر که قراربازداشت ۳۰روزه آنان بپایان رسیده بود گویا مجددا قراربازداشت ۱۲روزه  برایشان صادرشده است.

 ازسرنوشت کیوان صمیمی هم درحال حاضر اطلاعی دردسترس نیست.

منبع:کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

*پایان موقتی اعتصاب کارگران معدن کوشک بافق پس از 14روز

اعتصاب کارگران معدن کوشک بافق که از تاریخ 29اردیبهشت ماه97 در اعتراض به کاهش حقوق آغاز+ شده بود،پس از14 بدنبال وعده رسیدگی به خواسته شان بطور موقتی پایان یافت و روز شنبه 11خردادماه کارگران این معدن برسرکار بازگشتند.

بنا به گزارش رسانه ای شده بتاریخ11خرداد،به دنبال  جلسه کمیسیون کارگری شهر  ومذاکرات با نمایندگان کارگران و با وساطت فرمانداری شهرستان بافق  و وعده رسیدگی به خواسته  کارگران بطور موقتی پایان یافت.

+اعتصاب کارگران معدن کوشک بافق دراعتراض به کاهش حقوق برای چهارمین روز متوالی

روز چهارشنبه اول خرداد ماه برای چهارمین روز متوالی، کارگران معدن سرب و روی کوشک واقع در فاصله 165 کیلومتری شرق یزد و در 45 کیلومتری شمال شرق بافق دراعتراض به کاهش حقوق دست به اعتصاب زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ اول خرداد،به کارگران وعده داده شده مشکلشان در کمیسیون کارگری شهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

*اعتصاب وتجمع کارگران سازمان عمران زاینده‌رود دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

جمعی از کارگران سازمان عمران زاینده‌رود وابسته به شهرداری اصفهان در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست از کارکشیدند ومقابل ورودی دهکده گردشگری این سازمان واقع در 120 کیلومتری شمال غرب اصفهان تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 11خرداد،مدیر عامل سازمان عمران زاینده‌رود ضمن تایید تجمع کارگران سازمان عمران زاینده‌رود،افزود: اما این تجمع منجر به بسته شدن ورودی دهکده نشد.

وی در در پاسخ به موضوع تعدیل 100 نیروی سازمان عمران زاینده‌رود گفت: هیچ تعدیل نیرو و یا تغییر وضعیت در سازمان عمران رخ نداده است.

وی در ادمه افزود:قرار بود یک کار جدید حجمی با حضور یک شرکت در دهکده شروع شود که قبلا هم همین انجام می‌شد، با این تفاوت که این‌ بار باید به صورت حجمی انجام می‌شد که مقرر شد آن نیز متوقف شده و کار به روال قبل پیش برود و هیچکس نه اخراج و نه تبدیل وضعیت خواهد شد.

*ادامه تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی خوزستان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در اهواز

صبح روز شنبه 11خرداد برای باری دیگر،جمعی از مربیان پیش دبستانی استان خوزستان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در اهوازتجمع کردند.

یکی از مربیان پیش دبستانی حاضر درتجمع از شهرستان هویزه به خبرنگار رسانه ای گفت : بسیاری از مربیانی که در این تجمع شرکت دارند چندین سال سابقه کار در دوره پیش دبستانی دارند، من هم به مدت چهار سال است که در این دوره مشغول به کار هستم.

وی افزود: فهرست افرادی که قرار است برای دوره پیش دبستانی تبدیل وضعیت و حق التدریس شوند منتشر شده است.

این مربی پیش دبستانی معترض ادامه داد: ما به این موضوع اعتراض داریم که چرا مربیانی که چندین سال سابقه کاری دارند تبدیل وضعیت نمی شوند و افرادی جدید با فشارنمایندگان مجلس از  خوزستان قرار هست تبدیل وضعیت شوند.

بنا به گزارش همین منبع،این مربیان یک هفته گذشته نیز درهمین رابطه مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

*تجمعات اعتراضی مربیان پیش دبستانی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نداشتن امنیت شغلی مقابل استانداری و اداره کل آموزش و پرورش

صبح روز شنبه 11خرداد ماه،جمعی از مربیان پیش دبستانی استان کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی دست به تجمع مقابل استانداری و اداره کل آموزش و پرورش زدند.

چند نفر از تجمع کنندگان به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند:پیش دبستانی های سایر استان ها در سالهای اخیر با کد دار شدن، دولتی شده اند اما در کهگیلویه و بویراحمد بخاطر کم کاری مدیر قبل این مسأله انجام نشد.

این مربیان پیش دبستانی معترض  افزودند:هم اکنون نیز وزارت علوم از جذب و استفاده از نیروهای پیش دبستانی خبر داده که متاسفانه به دلیل کد نداشتن کارکنان پیش دبستانی استان از این فرصت محروم هستیم.

آنها  درادامه گفتند:تا حصول نتیجه، اعتراضات ما ادامه خواهد داشت.

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران)پیرامون زمزمه‌های صدور انفصال از خدمت محمد حبیبی از سوی وزارت آموزش و پرورش  

جایی که قانون به پایان می رسد ، ظلم آغاز می شود.      جان لاک

نام محمد حبیبی آنگونه که شنیده و دیده‌ایم با رفتارهای غیرقانونی که بر او روا داشته‌اند، عجین گشته است. از ۱۲ اسفند ۹۶ که بر شقیقه‌اش کلت گذاشتند و بر صورت و چشمانش اسپری فلفل پاشیدند، از ۲۰ اردیبهشت ۹۷ که جلوی چشمان همکاران فرهنگیش، حضور او را در حاشیه‌ی تجمع آرام و صنفی فرهنگیان برنتافتند و جفاکاران بی‌قانون و نیروهای امنیتی او را با مشت و لگد بر سنگفرش خیابان کشیدند، از زندانی شدنش در زندان مخوف و دور از قانون تهران بزرگ … ، تا حکم سنگین که در پی پرونده‌های قانون‌گریز بر او روا داشته و نیز خبرهایی که این روزها از وزارتخانه آموزش و پرورش به گوش می‌رسد، همه و همه نشانی از خشونت سیستماتیک است که علیه محمد حبیبی و برای فشار بیشتر بر فعالان صنفی و تزریق فضای ترس و یاس بر جامعه فرهنگیان صورت می گیرد.

عدم موافقت با درخواست قانونی مرخصی بدون حقوق و زمزمه‌های احتمال صدور انفصال از خدمت محمد حبیبی در حالی از وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به گوش می رسد که در طول ۱۳ماه وعده‌های بی‌عملِ مسئولان امیدها را کم رنگ‌تر کرد، تا تاییدی باشد بر این ادعا “که صرف این زمان طولانی نشان از ناتوانی آنها برای حل مشکل مرخصی بدون حقوق این معلم دربند است” . وعده های بی عملی که سرپوشی بر فرصت‌سوزی است و نشان از تن‌دادن  وزارتخانه به خواسته‌های نیروهایی خارج از وزارت آموزش و پرورش است.

بدون هیچ تردیدی کانون صنفی معلمان تهران هم‌چنان که بارها بر بی‌گناهی همکاران صنفی دربندش تاکید کرده است، از وزارتخانه می‌خواهد دست از تزویر و ریا و رفتارهای دوگانه بردارد و با به رسمیت شناختن فعالیتهای صنفی و قدردانی از فعالان صنفی فاصله خود با جامعه مدنی را کوتاه‌تر کند و حداقل از مشکل تراشی برای معلمانی که بناحق به حبس کشیده شده‌اند دوری گزیند.

آقای وزیر ! تصمیم بر انفصال محمد حبیبی را تصمیم ظالمانه و خطایی می‌دانیم و واضح است که می‌توان با در پیش گرفتن راهکارهای مناسب مشکل جناب حبیبی را حل کرد. اگر برای کاهش احکام  قضایی ظالمانه‌ی معلمانِ دربند خود را ناتوان می‌دانید، در حوزه اختیار خود به معلمان ‌زندانی ظلم نکنید که این ظلم در تاریخ بی جواب نخواهد ماند. به خود آیید.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

*خبرهای کوتاه:                                                                     

1- عدم پرداخت یکسال  حقوق کارکنان آبفار روستایی استان خوزستان

یکسال حقوق کارکنان آبفار روستایی استان خوزستان پرداخت نشده است.

2- عدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران شهرداری دوگبندان

سه ماه حقوق کارگران شهرداری دوگبندان پرداخت نشده است.

آتش سوزی در کارخانه خوراک دام هفت تپه

کارخانه خوارک دام نیشکر هفت تپه بعد از فصل تعمیرات، درچار آتش سوزی شد.

در این اتش سوزی خوش بختانه خسارت جانی به همراه نداشته است بلکه مقداری از مواد که برای تهیه خوراک دام استفاده میشود دچار حریق شد ه است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

شنبه ۱۱ خرداد ۹۸

*جان باختن 2کارگر در خوی زیر آوار

روز شنبه 11خرداد 2کارگر44و51ساله اهل شهرستان بناب در جنوب  استان آذربایجان شرقی حین گودبرداری در عمق بیش از چهار متری در بلوار آیت الله خویی شهر خوی زیرآوار مدفون  وجانشان را ازدست دادند.

*جان باختن یک کارگر ساختمانی درشهر الوند براثر سقوط در چاله آسانسور

یک کارگر ساختمانی بدنبال سقوط در چاله آسانسور در محله کوی امامت (زمین‌های شهرداری)  در شهرالوند- استان قزوین – جان خود را در دم از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Related posts

گزارشی از شرکت رفقای حزب سوسیالیست انقلابی در سمینار مربوط به عفرین در کردستان عراق+ فیلم

Sosialism Imroz

تجمع و تحصن غارت‌شدگان در تهران، مشهد، شیراز، اهواز، دزفول و بوشهر + فیلم

Sosialism Imroz

هزاران زندانی در قزلحصار از دسترسی کافی به آب محرومند …

Sosialism Imroz

Leave a Comment