Simroz.org
اطلاعيه‌ها

اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران در باره اعتصاب غذای رضا شهابی

اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران در باره اعتصاب غذای رضا شهابی
رضا شهابی را آزاد کنید!
رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد در اعتراض به تحمیل غیرقانونی ۹۶٨ روز حبس مضاعف، از بدو ورود به زندان رجائی شهر دست به اعتصاب غذا زده و اینک ٢٠ روز است که علیرغم صدمات جسمانی ناشی از اعتصاب غذاهای قبلی و شرایط بازجوئی و زندان، در اعتصاب غذا بسر می می برد.
این فعال کارگری، به دلیل شکنجه های نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت و همچنین بازجوییهای طاقت فرسا از ناحیه گردن و کمر آسیبهای جدی دیده است. با این وجود مسئولان نامسئول و ضد کارگری قضایی رژیم با درمان وی در خارج از زندان مخالفت کردند .سر آنجام بعداز سه مرحله دست به اعتصاب غذا زدند و به علت وخامت جسمانی وی ناچارا به بیمارستان منتقل گردید.
حزب سوسیالیست انقلابی ضمن اینکه مسئولیت هر گونه عواقب ناگوار ناشی از تحمیل اعتصاب غذای رضا شهابی را مستقیا برعهده جمهوری اسلامی می داند، در عین حال صمیمانه از رضا شها‌بی می خواهد به اعتصاب غذای خود پایان دهد. ضرورت حفظ فیزیکی جان فعالین، از جمله جان رفیق رضا شهابی، و هم ضرورت اتکا به تقویت گسترش مبارزه متشکل و همه گیرعلیه ارتجاع جمهوری اسلامی خواهان پایان دادن به اعتصاب غذای رفیق رضا شهابی هستیم.
حزب سوسیالیست انقلابی خواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری این فعال کارگری میباشد. ما اعلام میکنیم که پایان دادن به چرخه اعتصاب غذاهای مکرر و تحمیل شکنجه گرسنگی و به خطر افتادن جان شریف ترین انسانها در زندانهای ایران در گرو حمایت ما از خواستهای این عزیزان و دامن زدن به جنبشی بزرگ برای دفاع از حقوق انسانی همه زندانیان در زندانهای ایران و گسترش مبارزه جدی طبقه کارگر و همه آزادیخواهان علیه کلیت نظام ضد کارگری جمهوری اسلامی است.

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
پنجم شهریور ١٣٩٦
٢٧ اگوست ٢٠١٧
iransocialist2017@gmail.com
www.simroz.org

Related posts

از اعتصاب بر حق رانندگان حمایت و پشتیبانی میکنیم!

Sosialism Imroz

برای آزادی بازداشت شدگان و دفاع از مطالبات رانندگان کامیون متحد شویم!

Sosialism Imroz

حزب سوسیالیست انقلابی اعمال تحریم های اقتصادی دولت امریکا را محكوم میکند!

Sosialism Imroz

Leave a Comment