Simroz.org
ستون آزاد

از اعتراض بر حق مردم بانه حمایت کنیم …!

عزیز آجیکند
فراخوان به اعتصاب عمومی از طرف مردم شهر بانه وتجمع و اعتراض بر حقشان در عصر امروز دوشنبه سیزدهم شهریور سال 1396 جلوی فرمانداری این شهر مبنی بر کشتن دو تن از انسانهای زحمتکش که به شغل کولبری مشغول بوده اند و از طرف فرماندار این شهر دستور ناجوانمردانه قتلشان صادر شد، مبارزه مردم ناراضی در کردستان را علیه سرکوبگری های این رژیم وارد عرصه دیگری از فعالیت کرد و بیشک میتواند در ابعاد دیگر رژیم را بیشتر از هر زمان دیگر سراسیمه کند . اکنون با این اعتراضات و با این فراخوانهای مشخص از طرف مردم ، دیگر رژیم تنها در مقابل تجمعهای اعتراضی مردم در این و آن شهر یا این و آن محل قرار ندارد، بلکه در مقابل خشم توده وسیعی از قشرهای مختلف مردم قرار گرفته که قرار است تصمیم و اراده شان را در اعتصاب عمومی فردا سه شنبه چهاردهم شهریور در شهر بانه به نمایش بگذارند.
این یک دوره حساس وصد البته دور جدیدی از مبارزه مردم در کردستان به حساب می آید که بر علیه کشتاربیرحمانه این رژیم جنایتکار در عرصه دیگری از اتحاد و همبستگی این مردم مبارز و خشم در دل رقم میخورد و جای بسی امید است و بیشک باید از آن حمایت کردو به آن ارج نهاد .
این حرکت مردم و این فراخوان مشخص اعتصاب عمومی در سطح یک شهر ، فصل جدیدی از شروع یک مبارزه است و نه پایان یک کار، شروع مبارزه میان مردم ناراضی و یک حکومت جنایتکار. این اعتصاب و این مبارزه که نشات گرفته از خشم مردم است، یک نقطه عطف در مبارزات چهاردهه اخیر علیه جمهوری اسلامی بشمار میآیدکه تا کنون به این جدیت نبوده است. این حرکت مردمی میتواند در ادامه اعتراضاتشان بر علیه نظام جمهوری اسلامی دستمایه خوبی برای تداوم این مبارزات در آینده باشد .
مردم بانه و شهرهای دیگر کردستان و از جمله مردم زحمتکش نوار مرزی هنوز تجربه دهها و صدها اعتراض توده ای را در اشکال مختلف دارند که خود یاعضو آن یا هیدایت کننده آن بوده اند.هم اکنون فرهنگیان، زنان، دانشجویان و کارگران به درجه ای متشکل و دارای نهادهای متعددی هستند و شخصیتهای سرشناس و محبوبی دارند و هستند که اگر پا پیش بگذارند و خواستهای اعتصاب و مردم را نمایندگی و پایه ریزی کنند پیروزی مردم شهر بانه در فردای سه سنبه چهاردهم شهریور ماه حتمی خواهد بود.
باید پا پیش گذاشت و از مردم بانه و از خانواده های قربانیان و از خواستهای بر حقشان حمایت کرد.جوانان انقلابی و خون گرم و زنان انقلابی و فرهنگیان باید در جلوی این حرکت مردمی باشند و آنرا از آن خود بدانند. اکنون وقت آن است که یک بار دیگر رژیم جمهوری اسلامی را به عقب راند . دستش را کوتاه کردو سیلی محکمی به آنزد .
شخصیتها و نهادهای آزادیخواه و محبوب و مورد اعتماد مردم در میان کارگران و زنان و جوانان و فرهنگیان و کارمندان و بازاریان و دانشگاهیان و دانشجویان در جامعه و در شهر بانه خواست که به این صف اعتراضی ملحق شوند و با شرکتشان دل خانواده های قربانیان این حادثه ناگوار را شاد کنند و از خواست بر حق مردم شریف بانه دفاع و حمایت کنند .
وظیفه ما انسانهای مبارزو عدالتخواه این است که در کنار مردم بانه باشیم و صدایشان را به گوش هموطنانشان در سراسر کردستان و ایران و جهان برسانیم . و صد البته باید مردم در همه شهرهای ایران نباید همسرنوشتانشان را در شهر بانهتنها بگذارند.
ما از اینجا به همه وجدانهای بیدار اعلام میکنیم که مبارزات مردم در شهر بانه را حمایت کنند و از خواستهایش دفاع کنند . ما موظفیم توجه افکار عمومی و رسانه هارا که در سکوت مطلق قرار دارند به این مهم جلب کنیم و آنها را بیدارو وادار کنیم که از این خواست بر حق مردم در گوشه و کنار کردستان و ایران حمایت کنند .
پیروز باد اعتراضات مردم

 مرگ بر نظام جمهوری اسلامی

زنده باد انقلاب مردمی

Related posts

در گرامیداشت یاد جانباختگان بمباران شیمیایی حلبچه

Sosialism Imroz

جمهوری اسلامی مدافعان حقوق بشر را تهدیدی برای امنیت کشور می‌داند

Sosialism Imroz

یادداشتی برعفو اعلام شده …!

Sosialism Imroz

Leave a Comment