Simroz.org
ستون آزاد

از مطالبات زندانیاس سیاسی گوهردشت حمایت کنیم

عزیزآجیکند

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج وارد سی و دومین روز خود شد .حدود بیست نفر از زندانیان سیاسی و فعالین کارگری زندان رجایی شهر کرج از روزهشتم مرداد تا کنون در اعتراض به عدم رعایت حقوق اولیه انسانی شان از جانب رژیم، دست به اعتصاب غذا زده اند و اعلام داشته اند که تا رسیدن به خواسته هایشان دست از اعتصاب بر نمی دارند.
زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت کرج در سی‌امین روز اعتصاب‌غذای خود با انتشار بیانیه‌یی عموم هموطنان را به همبستگی با حرکت حق‌طلبانه خود فراخواندند و از آنها خواستند که برای ایستادگی در مقابل خودسریها و قانون شکنیهای قدرتمردان حاکم بر ایران یاری‌شان کنند. آنان هم‌چنین از تمامی مجامع و ارگانهای حقوق‌بشری بین‌المللی خواستند از عموم زندانیان سیاسی و زندانیان اعتصابی بازدید کنند و برای دستیابی آنها به حقوقشان تلاش کنند.
همچنین روز چهارشنبه اول شهریورماه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در رابطه با اعتصاب غذای این زندانیان سیاسی با کمال بی شرمی اعلام کرد که ” این اعتصاب غذا برای قوه قضائیه اهمیت ندارد و قوه قضائیه در برابر اعتصاب غذای زندانیان تسلیم نخواهد شد.” او گفت “به زندانیانی که به اعتصاب غذا و سایر تهدید ها روی می آورند اعلام می کنیم که این اقدامات، اموری شکست خورده است.” این اولین واکنش بی شرمانه رژیم به اعتصاب غذای زندانیان پس از٢٧ روزمی باشد.
رژیم جمهوری اسلامی با تداوم موج اعدام ها، ضرب و شتم زندانیان، توهین و بی حرمتی به آنان با احضار و بازجویی های مکرر و پاپوش درست کردن و پرونده سازی، پراکنده ساختن زندانیان سیاسی و ایزوله کردن آنها در سلول های انفرادی و محروم ساختن شان از امکانات پزشکی و درمانی و قطع ارتباط زندانیان با خارج از زندان می خواهد فضای ارعاب داخل زندان ها را به بیرون انتقال دهد. اما اعتصاب غذا و مبارزه متحدانه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج موج همبستگی با این مبارزات در سایر زندان ها رژیم جمهوری اسلامی را از دستیابی به این هدف ناکام گذاشته است. زندانیان سیاسی با اعتراضات متحدانه خود روحیه مقاومت و همبستگی و مبارزه جویی را به بیرون زندان ها انتقال دادند.
بدنبال پخش خبر اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج، دهها تن از زندانیان سیاسی زندانهای مختلف ایران طی نامه های سرگشاده به مدافعان حقوق بشر، نسبت به بی توجهی مسئولان زندان هشدار دادند و اعلام کردند در صورت عدم برآورد مطالبات زندانیان زندان گوهر دشت،در حمایت از اعتصاب آنان به اعتصاب غذا دست خواهند زد.
اعلام پشتیبانی و حمایت زندانیان سیاسی زندانهای دیگر از حرکت اعتراضی زندانیان سیاسی زندان گوهر دشت کرج برگ جدید و درخشانی است از رشد مبارزه و روحیه مقاومت زندانیان سیاسی در ایران. این اعلام همبستگی مبارزاتی در میان زندانیان سیاسی علیرغم تلاش و فشار کارگزاران رژیم برای به سکوت کشاندن و تمکین آنها، دلیل روشنی است مبنی بر اینکه زندانیان سیاسی نه تنها مرعوب فضا سازی رژیم با اعدام ها، توطئه ها و پاپوش درست کردنها و اذیت و آزار اعمال محدودیت ها و فشار بر خانواده شان نمی شوند، بلکه در مقابل زورگویی مقامات و قوانین ضد بشری نظام جمهوری اسلامی به مبارزه متحد و متشکل اقدام می می نمایند.
بدون شک اعتصاب غذا و استقامت زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج و در دیگر زندان ها در مقابل دژخیمان جمهوری اسلامی، بیانگر رزمندگی قابل تحسین زندانیان است. اعتصاب غذای و استقامت این انسانهای مبارز بخشی از مبارزه عادلانه و آزادیخواهانه مردم ایران است. اما برای حفاظت از جان و تندرستی و حقوق زندانیان و برای جلوگیری از فرسودگی جسمی و مرگ تدریجی زندانیان همیشه باید تاکتیک های کارآتر و روش های مناسب تری را در پیش گرفت. بهترین شیوه دفاع از زندانیان سیاسی، مبارزات مردم آزاده و معترضی است که در خارج از زندانها جریان می یابد. محدویت های زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی مبارزه و مقاومت زندانیان را با محدودیت های زیادی روبرو می سازد. رژیم هار جمهوری اسلامی از سر استیصال چهار دیوار زندان و مقابله با زندانی بیدفاع رابه میدان قدرت نمائی خود تبدیل کرده است. این قدرت نمایی ضد انسانی را به نیروی مبارزه توده ها در خارج از زندان بایستی رسوا کرد و به شکست کشاند. دفاع از حقوق زندانیان، دفاع از آرمانها و اهدافی که برای تحقق آنها به زندان افتاده اند، در درجه نخست وظیفه کسانی است که در بیرون زندانها هستند.
تردیدی نیست که زندانیان سیاسی و اقشار محروم جامعه در انتظار وعده های پوچ جلادی چون “روحانی” دست روی دست نخواهند گذاشت. با توجه به زمینه های سیاسی و اجتماعی موجود اعتراضات زندانیان در اشکال مختلف گسترش خواهد یافت. این اعتراضات بنا به طبیعت خواستها و مطالباتی که ریشه در بیش از چهار دهه محرومیت اکثریت مردم زحمتکش ایران دارد چه در محتوا و چه در شکل رادیکال تر خواهد شد.
٣٠ اوت ٢٠١٧

Related posts

از اعتراض بر حق مردم بانه حمایت کنیم …!

Sosialism Imroz

اسلام وتسليم نقطه مقابل آزاديند (  قرآن رابازبان مادرى بخوانيم)

Sosialism Imroz

اسلام وتسليم نقطه مقابل آزاديند قرآن را با زبان مادرى بخوانيم

Sosialism Imroz

Leave a Comment