Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتصاب عمومی در بانه و حمله مردم به فرمانداری در اعتراض به‌قتل دو کولبر+عکس+فیلم

امروز سه شنبه۱۴شهریور ۹۶ بر طبق فراخوان فعالین مدنی و کسبه و بازاریان تمام مغازه های بانه بسته شد و مردم به خیابان آمدند. جمعیت در ساعت مقرر به سمت فرمانداری حرکت کرد و مقابل فرمانداری تجمع انجام شد. در یک اقدام تدافعی حکومت ساختمان فرمانداری نیمه تعطیل کرده است، و فرماندار در محل کارش حضور ندارد.
مردم بر علیه حکومت و به نفع کولبران شعار میدهند.
تعداد زیادی چماقدار گارد ویژه به خیابان آورده شده اند…..

اعتراف نماینده مجلس به‌قتل دو کولبر کرد به دست پاسداران جمهوری اسلامی 

محسن بیگلری، نماینده مجلس از بانه و سقز روز دوشنبه ۱۳شهریور 96 اعتراف کرد دو کولبر اهل بانه در استان کردستان به ضرب گلوله نیروهای مرزی ر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا وی گفت: «امروز تیراندازی به کولبران توسط هنگ مرزی صورت گرفت و دو نفر از شهروندان بانه کشته شدند که یکی از کشته‌شدگان، دهیار شهرستان بانه بوده است.»

عضو مجلس اعتراف کرد: «این افراد عمدتاً از اقشار ضعیف جامعه هستند. واقعیت این است که حتی اگر این افراد کالایی حمل می‌کنند، دلیل نمی‌شود که کشته شوند و این در حالی است که این حوادث منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم کردستان و دیگر مناطق کشور می‌شود.»

روز دوشنبه 13شهریورماه، دو کولبر کرد در منطقه شهرستان بانه توسط نیروهای مرزی رژیم کشته شدند.

یکی از این کولبران جوان 21ساله‌ای به نام حیدر فرجی اهل روستای شه‌شه است که متولد سال 1375 است و کولبر دوم قادر بهرامی نام دارد که اهل روستای وه‌زمه‌له بوده است. وی 41ساله و متاهل و دارای 4فرزند می‌باشد.

این دو کولبر زحمتکش بدون همراه داشتن هیچگونه بار قاچاق، در حال حرکت به سوی مرز بودند که از ناحیه سر به آنها شلیک شده و در جا کشته می‌شوند.

قتل این دو کولبر موجب بروز خشم و اعتراض مردم منطقه از این جنایت شده است، مردم پس از انتقال اجساد دو کولبر به بیمارستان، در برابر فرمانداری رژیم تجمع اعتراضی کرده و پس از شکستن درب به داخل ساختمان وارد شده و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این جنایت شدند.

به‌دنبال اعتراضات مردم؛ نیروهای جنایتکار سپاه و انتظامی رژیم در شهر و مراکز نظامی شهرستان بانه برای مقابله با هر گونه اعتراض گسترده شهروندان به‌حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

 

Related posts

آزادی فواد زندی فعال کارگری از زندان

Sosialism Imroz

اعلام حمایت کارگران در دماوند با کارگران اعتصابی هفت تپه

Sosialism Imroz

اعتصاب رانندگان گسترش میابد…” پنجمین روز اعتصاب راننده کامیونها در سراسر ایران “

Sosialism Imroz

Leave a Comment