Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتراض به برخورد وحشیانه مأموران با کارگران معترض اراک

جمعی از معترضان به ضرب ‌و شتم کارگران کارخانه‌های آذرآب و هپکو اراک روز جمعه 31شهریور در نمایش جمعه اراک شرکت کردند و نسبت به سرکوب کارگران توسط مأموران جنایتکار نیروی انتظامی اعتراض کردند. آنها تراکتهایی در نمایش جمعه بلند کرده بودند که روی آن نوشته شده بود باتون جواب کارگر نبود.
هم‌چنین تشکل‌های کارگری و کارگران شرکت آلومینیم سازی ایران، برخورد سرکوبگرانه با کارگران را محکوم کرده‌اند و خواستار مجازات آمران و عاملان جنایتکار حمله به کارگران این دو کارخانه از سوی مأموران سرکوبگر یکان ویژه شدند.
روز سه‌شنبه ۲۸شهریورماه ۹۶ کارگران آذرآب اراک در اعتراض به پرداخت نشدن 6ماه مطالبات گذشته خود در ورودی کمربندی اراک تجمع کرده و جاده را بستند.
مأموران جنایتکار نیروی انتظامی به سوی این کارگران سنگ پرتاب کردند و عده زیادی از کارگران را مجروح کردند. مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی تعدادی از کارگران را بازداشت کردند.
پرتاب گاز اشک‌آور برای جلوگیری از تجمع اعتراضی کارگران کارخانه آذرآب اراک
روز چهار شنبه 29شهریور 96 مأموران جنایتکار نیروی انتظامی اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به داخل کارخانه آذرآب کردند تا به این ترتیب مانع شکل‌گیری تجمع اعتراضی کارگران محروم و زحمتکش این کارخانه شوند. بر اثر شلیک گاز اشک آور؛ تنی چند از کارگران مصدوم شدند.

Related posts

کشتە شدن دو جوان دیگر کورد بدست نیروهای جمهوری اسلامی 

Sosialism Imroz

گزارشی از آخرین وضعیت سپیده قلیان، فعال مدنی بازداشت شده در اعتراضات کارگران هفت‌تپه

Sosialism Imroz

کشته و زخمی شدن ١٥ کارگر در شوش و درمیان

Sosialism Imroz

Leave a Comment