Simroz.org
ستون آزاد

فریاد به “پایانت سلام کن” مردم و نام گذاری های بدقواره ی سالانه ی خامنه ای!

امیرجواهری لنگرودی amir_772@hotmail.com

۱۴۱۲ مارس ۱۴ برابر با ۲۴۴۱ فروردين ۴جمعه

خامنه ای به مانند یک دهه ی گذشته با نام گذاری نوروزی امسال، خط فعالیت و اهداف سیاست های منبعث ازذهنیت متوهم و بیمار گونه اش را برای کارگزاران دولت و بخش خصوصی و مافیای سرمایهداران نظام مشخص کرد!

 

خامنه ای طی بیش از یک دهه نام گذاری ها با سرهم بندی کردن واژگانی ازقبیل و …پس » کالای ایرانی « ،»جهش« ،»اقتصاد مقاومتی« ،»اشتغال« ،»تورم« ،»تولید« وپیش کردن آنها و …کل برنامه های اقتصادی نظام را طی ابتدای سال،بسته بندی می کند.

 

ازهمین روی بدون در نظر گرفتن مبارزات جاری و ساری در بطن جامعه و بازشناسی طوطی وار به عادت مرسوم و منحوس سالانه، نامی را پرتاب می کند و ، دلایل کاستی ها همه عمله و اکره نظام را بی آن که نه خود معنی دقیق این کلمات را بفهمد و نه مزدورانش، برای اجرای این واژه- رهنمودها به صف می کند.

 

تا ۳۱۰۹ مروری به نام گذاری ابتدای سال توسط خامنه ای در بیش از یک دهه از سال تنها نشانه ی پندارهای هپروتی او از واقعیات ساری و جاری ، و دو سال بعدش ۳۱۹۹ جامعه ماست.

برای من به عنوان یک فعال اجتماعی که دغدغه ی زحمتکشان جامعه در سر دارم این فهم دریافت واقعیت های پیدا و پنهان ، پرسش مطرح است که وقتی حکمرانان نظام ولایی همچنان اقتصاد را مال خرمی ، زیرپوست مملکت را ندارند و به تبعیت امام شان خمینی هرساله نامی را برای سرپوش نهادن به کل » حضرت آقای شان « شناسند! جر این که خرابی های موجود، افاضه می فرمایند و دیگرهیچ !چه اصراری بر نام گذاری اقتصادی هر سال دارد؟

 

تولید ملی، حمایت «۳۱۰۳ سال ،»جهاد اقتصادی« ۳۱۰۹ نگاهی به نام گذاری ها (سال سال ،»حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی« ۳۱۰۹ سال ،» از کار و سرمایه ایرانی دولت و ملت، «۳۱۰۱سال ،»اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی«۳۱۰۱ ۳۱۰۹ سال ،»اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل« ۳۱۰۹ سال ،»همدلی و هم زبانی

۳۱۰۹ سال ،» حمایت از کالای ایرانی « ۳۱۰۹ سال ،»اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال« ورود کردیم، با ۳۱۴۴ ) بعد که به سال »جهش تولید« ۳۱۰۰ سال ،»رونق تولید« همه ی نام های بی بو و خاصیت و تلخ کامیهای سالهای پیش، خامنه ای بازهم آن سال را .

 

نامگذاری کرد » تولید، پشتیبانیها ومانع زداییها «با شعار

نام نهاد که مثل آب درهاون کوبیدن » تولید، دانش بنیان واشتغال آفرین « را ۳۱۴۳سال همه ی ارکان »آزادی ،زندگی ،زن« هیچ حاصلی نداشت .سالی را که جنبش عظیم کارگزار حکومت را به چالش کشید و تمامیت جامعه بعد از قتل حکومتی مهسا (ژینا ) »نه« و نماد آزادیخواهی تمامی جامعه ی ما ،سردادند » مرگ برخامنه ای « امینی، شعار او در طولانی ترین سخنرانی اش در شهر (مقدس )همه چیز ، به کلیت نظام اسلامی شد

» مهار تورم و رشد تولید « را سال ۳۱۹۹ ، ممنوعه مشهد در اولین روز سال نو نام گذاری کرد!

در برابر این مضحکه نام گذاری مبتذل یک نکته را با صدای بلند اعلام می داریم :در عدالت و ، سابقه نداشته که کسی بگوید من می خواهم با سیاست تورم زا ، طول تاریخ بشر مساوات را درجامعه برقرارکنم.

 

برای شخص خامنه ای هیچ مهم نیست که وقتی فرزندان ، مردم معترض با وجود این که در خیابان ها با گلوله های ساچمه ای در معرض کور شدن حمله شیمیایی به دختران دانش آموزدرمدارس ودختران دانشجو در ،ربوده شدن خوابگاهها، مورد تجاوزبه حرمت زندگی خوداند و طناب ها را برای گردن ها به هم بافتن و کشته شدن در درون زندان ها یا خودکشی بیرون زندان را به جان می خرند و فریاد خامنه ای حیا کن /مملکتو رها « یا » فقر، فساد، گرونی/ می ريم تا سرنگونی « : می زنند اسفند بود که سیمای اتش زنه ۹۹ !

 

بیگمان افکارعمومی جامعه ما یادش نرفته،همین »کن دختر زندانی ما سپیده قلیان بعد ازچهارسال واندی آزادی اززندان،به پای دیواره بلند

« زندان اوین فریاد زد که جزای سر دادن چنین » می کشیمت زيرخاک ، خامنه ای ضحاک

شعاری که به دفعات درخیابان های شهرهای ایران اززبان هزاران هزارجوان – دختر و پسر پیشتر شنیده شده بود،اینبار اززبان یک زندانی سیاسی زن شناخته شده مدافع حقوق کارگران، هزینه بس سنگینی برای او به دنبال داشت که آتش به اختیاران فرمانده به فاصله چند ساعت اورا که به همراه خانواده اش درجاده قم به اراک وبه سمت دیارخود سپیده را ازچنگ خانواده ربودند وبا خود بردند ودیگربار دربند ، دزفول درحرکت بود زندان اوین به سرمی برد .

 

باری چنین نام گذاری، سخن بیهوده ای بیش نیست و ۹۹۰ دردی از مردمان جامعه و خاصه مزد و حقوق بگیرانش درمان نمی کند!

، همن جا بایدگفت:چنانچه آن دیگر روسای دولت های دست نشانده فرمانده درمانده ابراهیم « توانستند منویات رهبرشان رادرنام گذاری های سالانه به سرانجامی برسانند، این شاگرد زرنگه ی شش کلاسه هم می تواند تولید را افزایش و تورم را به حد »رئیسی یک عدد اعشاری پائین بیاورد! همانگونه که مجلس اسلامی که در دوم بهمن لایحه هزار میلیارد ۱۹۹ پیشنهادی دولت رئیسی را به رغم کسری عملیاتی ۳۱۹۹بودجه تومانی تصویب کرد .هم آنان در برابر چشمان مردم جامعه ما، بخش مهارناپذیر تورم را در تاریخ اقتصاد مدرن ایران، فقط شش بار « : هم زیر سبیلی در می کند .در آمارها آمده رخ ۳۱۹۳ ماه آن در ۱ درصد داشته ایم که ۹۹ (در شش ماه )تورم نقطه به نقطه ی بالای

ِ تورم نقطه به نقطه یا میزان افزایش قیمت در طول یکسال ، داده است؛ در سال جاری منتهی به ماه مشخص، به طور خاص در حوزه ی خوراکی ها، رکورد شکن بوده است.

، سه ماهی هستند که تورم نقطه به نقطه ی خوراکی آن ها ۳۱۹۳ ماه های آبان و آذر و دی درصد رسیده ۹۹ درصد بوده است، این شاخص در دیماه به نزدیک ۹۹ بالاتر از میلیون نفر از جمیعت کشور در ۹۹ بهمن )باز براساس آخرین آمار ۹۳ (ایلنا »…!است تشکیل داد »ستاد رفع فقر مطلق« فقر یا فقر مطلق به سر می برند و وزیر دولت رئیسی که در ردیف بودجه قرار گرفت .ولی مردم دو برابر فقیرتر شدند و روزی نامه جمهوری در کشور ثروتمندی همچون ایران، قابل قبول نیست که فقربه مردم « :اسلامی نوشت چهره نشان بدهد و ارزش پول ملی به اندازه ای کاهش پیدا کند که مردم نتوانند برای .» زندگی روزمره خود برنامه ریزی کنند

در واقع نشانی اشتباهی می دهد تا نگوید که عامل این ، خامنه ای در نام گذاری سال جدید تورم فزاینده چیست و چه عواملی هستی زندگی مردم ما را به سمت فقر و نیستی می کشاند.

رهبر، در سخنرانی اول عید امسال،بزرگترین مشکل حال حاضر جامعه را ً ظاهرا ۱۱ مشکل اقتصادی می داند که ناشی از تصدی اقتصاد دولتی است.

او بر ادامه اصل پافشاری کرد و دلیل اصلی مشکلات اقتصادی را دولتی بودن اقتصاد دانست و همچنان بر اصل ساختار خصوصی سازی، یعنی تداوم غارت بنیادهای اقتصادی توسط خودی ها و خصولتی نمودن بنیاد های اقتصادی تأکید ورزید. او هیچ کاری به وارسی دلایل ساعت به ، تورم نقطه به نقطه، سال به ماه، ماه به هفته، هفته به روز، روز به ساعت دقیقه و چشم برهم زدن ثانیه شمار نداشت و ندارد.خامنه ای هیچ در نمی یابد تا زمانی که اقتصاد بصورت رانت ومافیایی است خبری از تولید هرگز نخواهد شد لذا آنوقت کشتی های چینی که بطور مرتب از شیرمرغ تا جان آدمیزاد بدون پرداخت یک ریال گمرکی وارد این مملکت میکنند بهترین تولید کننده هم سرسوزنی شانس برای تولید ندارد و بعدا سودهای میلیاردری که اقوام ونزدیکان حکومتی و دولتی از این رانت میبرند که اکثرا دردستگاههای حکومتی ودولتی هم منصوب شده اند موافق این نوع اقتصاد هستند و منافع سپاه هم بماند ….چه ازنظر ایدولوژیکی وچه مادی ..

تماما این عوامل دست به دست هم داده و انگیزه ای شده برای سرکوب کارگران ومعلمان وبازنشستگان و روزنامه نگاران و …اساساهر صدایی که درافشاگری این بی تدبیری ها و ناکارآمدی های اقتصادی بلند گردد، به فوریت برق و باد صدایش بریده می شود .

برای خامنه ای مهم نیست بخش بزرگی از افزایش قیمت دلار هم ناشی از سرمایه هایی است که در حال خارج شدن از کشور است؛ چون سرمایه گذار نمی داند و درنمی یابد، در پس تحریم یک ماه دیگر، یا در انتخابات دو سال دیگر یا در استمرار اعتراضات همین در آستانه اول ماه مه و روزمعلم امسال چه بلایی برسر ثروت انبار ، ماه و ماه های بعدی شده ی او خواهد آمد.

خامنه ای هیچ نمی فهمد به سئوال سرمایه گذاران که می گویند: سرمایه را صرف خرید دلار کنیم یا طلا و زمین بخریم؟ چه پاسخی باید داد .در واقع به ساده ترین زبان دیگر کسی دنبال سرمایه گذاری در تولید نبوده و نیست بلکه آنان تنها با پول های انباشته شده خویش، دنبال کسب سودهایی اند که در بازارهای یاد شده از طریق دلالی کسب می گردد.

!کیلیویی چند؟ » مهار تورم و رشد تولید « حضرت رهبر !سال امروز همه ی چپاولگران و غارتگران ثروت این جامعه ، کجای کاری حضرت آیت الله ، زمین ، در این اندیشه اند که دلارهای بادآورده ی خود را در کدام کشور تبدیل به ویلا برجک کنند و با کدام شیوه ی پولشویی سرمایه را از کشور خارج نمایند؟ سرمایه را به

ارمنستان و گرجستان یا به کانادا و استرالیا انتقال دهند؟ ، امارات عمان ببرند یا ترکیه بازبرای خامنه ای مهم نیست که بدین امرپاسخ گوید:چرا درجامعه بی ثبات ما همواره این پرسش مطرح است که دختری ، فعال زنی – روزنامه نگار و فروشنده زنی به نشانه اعتراض روسری خودرا برمی دارد، بازداشت وبه زندان برده می شود، ولی سوداگران و کسانی که در فساد چشمگیر دولتی نقش داشته اند همچنان آزاد هستند و کسی به دنبال دستگیری طمع کاران و فاسدین و اختلاس گران گردن کلفت نیست؟!

برای خامنه ای هیچ مهم نیست که در بازه زمانی یک سال گذشته طبق گزارش سالانه ی تجمع ۹۱۹ استان شامل ۱۳ تجمع اعتراضی در ۹۹۹۹ وضعیت حقوق بشر ایران، تجمع ۱۱ تجمع در حوزه اندیشه و بیان، ۳۱۹۹ مورد تجمع صنفی، ۹۹۳کارگری، تجمع ۹۱۹ تجمع در حوزه زنان، ۹ تجمع در حوزه اقلیت های مذهبی، ۳۹دانشجویی، تجمع از شهروندانی که بیشتر آنها مالباختگان و یا دیگر ۳۳۹در حوزه محیط زیست و اعتصاب صنفی و ۱۰۹ افرادی هستند که حق شهروندی شان تضییع شده، به علاوه ی .)۳( اعتصاب کارگری نیز برگزار شد ۳۳۹

اگر همه و همه ی این کنش عظیم مبارزه ی طبقاتی و جنبش آزادیخواهی را در کنارهم

. شوخی بی مزه ای بیش » مهارتورم و رشد تولید «به ۳۱۹۹جای دهیم، نام نهادن سال میلیون ِ نیست. ازهمین روست که خامنه ای چشم و گوشش را در برابر

فریاد ها مردم خامنه ای « : می بندد و در برابر شعار » خامنه ای به پایانت سلام کن « : ایران که می گویند . خود را به کر گوشی می زند » حیاکن /مملکتو رها کن

خامنه ای با سکوت حساب شده اش، خونخواهی مادران و پدران، خواهران و برادران و تمامی جانفشانان راه آزادی را نادیده پنداشته و انکار می کند .با سکوتش فقر و سفره های خالی کارگران و زحمتکشان شهری و روستایی را به سخره می گیرد .به قولی اگر گفته های وی اغلب خنجر به قلب مردم است، اکنون ناگفته هایش ناتوانی و عجز

به ما خاطرنشان » آزادی ، زندگی ،زن« دیکتاتوررا عریان می دارد؛ چرا که شعار می کند که حتی در مطالبات معیشتی (نان، کار، آزادی)، خواسته ی اصلی ما و محل نزاع ما همچنان بر سر دست یابی به کرامت انسانی است و به ما می آموزد که نباید اجازه ی اصل و فرع ساختن از مطالبات کل جامعه را به دست غیر بسپاریم و مستقل از هر آینده ای که درانتظار جامعه ما باشد، درکنار جنبش عظیم دمکراسی خواهی و برابری درتمامی حوزه های فردی، »آزادی ،زندگی ،زن« طلبی مضمون شعارجنبش عظیم آن اصل و حرکت پایداری ست در ، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی همراه آنان گردیم که این حرکت غایی ما به سمت انسانی تروعادلانه ترنمودن جامعه ما و استمراز مبارزه نان برای حفظجان وبقاء زندگی!

سحر تا چه زاید، شب آبستن است !

منبع:

۳۱۹۳ ) گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر ایران در سال ۳

 

Related posts

۲۰ ژوئن  برابر با ٣٠ خرداد روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی ایران

Sosialism Imroz

جمهوری اسلامی عامل اصلی همه درد و مشکلات سر راه زنان است

Sosialism Imroz

وضعیت کارگران در دولت روحانی ..!

Sosialism Imroz

Leave a Comment