Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

دستگیری های گسترده همزمان با امنیتی کردن فضای شهرهای کردستان +فیلم

گزارشات رسیده از شهرهای مختلف کردستان حاکی از آن است که در پی راهپیمایی و تظاهرات گسترده روز دوشنبه مردم در شهرهای مختلف کردستان در حمایت از استقلال کردستان عراق، نیروهای امنیتی رژیم فضای شهرها از جمله سنندج، مهاباد، سقز، مریوان و برخی دیگر از شهرها را امنیتی کرده اند. 
گزارشات رسیده حاکی است که به دنبال راهپیمایی وسیع روز دوشنبه مردم مبارز شهر سنندج در حمایت از استقلال کردستان عراق، نیروهای امنیتی رژیم از روز سه شنبه چهارم مهرماه فضای این شهر را به شدت امنیتی کرده اند. اخبار دریافتی از سنندج حاکی است که نیروهای امنیتی، انتظامی و لباس شخصی رژیم در سنندج با میلیتاریزه کردن فضای این شهر، نقاط مختلف سنندج از جمله “پارک سپیدار، میدان اقبال، خیابان فردوسی، چهارراه چهار باغ، دور میدان، سه راه نمکی، مقابل سینما بهمن، خیابان سیروس، روبروی پاساژ آشنا، خیابان ناصر خسرو و ششم بهمن را امنیتی کرده و نیروهای گارد ویژه در حیاط دخانیات و آموزش و پرورش” مستقر شده اند. ماموران رژیم همچنین با حضور گسترده در خیابانها به اذیت و آزار مردم پرداخته و از آنان پرس و جو کرده اند. 

همزمان با امنیتی کردن شهرهای کردستان تعداد کثیری از جوانان و مردم زحمتکش در شهرهای مختلف کردستان دستگیرو روانه زندان شده اند .

تحرکات نظامی گستردە رژیم ضد بشری اسلامی به بهانەهمه پرسی در کردستان عراق در واقع ترس و وحشت از خیزش محتمل سراسری کردستان بود که رژیم بیش از دیگران انتظارش را داشت. مانور نظامی وسیع، پرواز جنگندەها بر فراز شهرها و مناطق مرزی، گسیل نیروهای نظامی و لباس شخصی به میادین و خیابان های اکثر شهرها و به حرکت درآوردن ماشین جنگی زرهی در جادەهای کردستان همە به بهانە همەپرسی در اقلیم کردستان نشان از اضطراب و دلهرە خیزشی گستردە دارد.

Related posts

Sosialism Imroz

اعتراضات امروز ” یکشنبه “در گوشه و کنار ایران از نـــگاه سوسیالیسم امروز

Sosialism Imroz

واکنش دولت روحانی در قبال تروریست خواندن سپاه

Sosialism Imroz

Leave a Comment