Simroz.org
ستون آزاد

نگـــــــــــــــــاهای امروز در مورد ” محمود صالحی ” او امروز تنها نبود …او را تنها نگذاریم

فورى فورى
عزیزان،جان وزندگی محمود صالحی یکی از رهبران عملی جنبش کارگری ایران درخطر است
محمود صالحی کارگر زندانی،به علت نارحتی قلبی ،فشارخون،سرما خوردگی شدید که به علت نبود امکانات اولیه زندگی در زندان دچارش شده بود به بیمارستان امام خمینی سقز منتقل وهمین حالا در بخش مراقبتهای ویژه بستری است.لازم به یاد آوری است که ۵ نفر از نیروهای مخصوص زندان از ایشان مراقبت و مانع نزدیک شدن دوستداران و اعضای خانواده صالحی به ایشان هستند

اطلاعیه شماره ۳ کمیته دفاع از محمود صالحی مسئولین زندان مرکزی سقز محمود صالحی را تحت فشار قرار داده اند
به اطلاع عموم می رسانیم که، مسئولین زندان مرکزی سقز بدون هیچ مجوز و توجیه قانونی پوشیدن لباس مشکی در زندان را ممنوع کرده اند، این در حالی است که محمود صالحی سالهای سال است لباس مشکی می پوشد. ایشان زیر بار این تصمیم خودسرانه مسئولین زندان نرفته است. در مقابل زندانبانان از تحویل گرفتن لباس، پتو و سایر لوازم مورد نیاز ایشان از خانواده اش خودداری کرده اند. محمود صالحی از روز دستگیری یعنی شنبه گذشته تاکنون بالاجبار تنها از یک دست لباس استفاده کرده است. زندانبانان محمود را از داشتن نیازمندیهای اولیه زندگی در زندان یعنی تخت، پتو و لباس محروم کرده اند و تحمیل این شرایط باعث ابتلای ایشان به سرما خوردگی شدید شده است. محمود صالحی از بیماریهای عدیده ای رنج می برند و پزشکان معالج بارها تاکید کرده اند که بخاطر دیالیزی بودن ایشان سرماخوردگی برایشان خطرناک است. تحمیل این محرومیت ها به محمود صالحی سرآغاز فشار روحی و جسمی و بازی کردن با زندگی این فعال جنبش کارگری ایران است. ما ضمن محکوم کردن این اعمال ضد انسانی خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان هستیم کمیته دفاع از محمود صالحی پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ برابر با دوم نوامبر ۲۰۱۷

جمعی از زنان و مردان کارگر منطقه کلاترزان و ژاورود سنندج
محمود صالحی را آزاد کنید
زنان و مردان کارگر!
محمود صالحی از فعالین صادق و جسور جنبش کارگری ایران روز شنبه ششم آبانماه سال جاری با کمین نیروهای امنیتی جلو بیمارستان خمینی شهر سقز بازداشت و روانه زندان گردید. بازداشت و به زندان افکندن کارگران و فعالین کارگری بویژه محمود صالحی اولین باری نیست از سوی سیستم سرمایه داری حاکم بر ایران صورت میگیرد. این حاکمیت ضد انسان و ضد کارگر حاکمه روزی نیست که حقوق حقه کارگران را پایمال نکند، روزی نیست که خبر اخراج کارگران را نشنویم، روزی نیست که خبر عدم پرداخت چندین ماه دستمزد کارگران تیتر رسانه ها نشود، روزی نیست که جان باختن کارگران به دلیل عدم امنیت جانی در محل کار خبرساز نشود، روزی نیست خبر بازداشت، زندانی کردن و شلاق کارگران و فعالین جنبش کارگری توجهات را به خود جلب نکند، روزی نیست شرایط بد و قوانین غیر انسانی حاکم بر زندانها زندانی ها را به کام مرگ نبرد،، هنوز مرگ عزیزانمان ستار بهشتی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی و کوروش بخشنده را فراموش نکرده ایم، به همین خاطر و برای اعتراض به این بی حقوقی ها ما جمعی از زنان و مردان کارگر منطقه کلاترزان و ژاورود سنندج صراحتا اعلام میداریم که محمود صالحی به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی اش توانایی و تحمل حبس را ندارد، هرگونه مشکلی که برای محمود صالحی پیش بیاید متهم ردیف اول دستگاه های امنیتی، قوه قضائیه و کل حاکمیت میباشد. محمود صالحی نماد مقاومت، جسارت و مبارزه طبقه کارگر علیه سیستم گندیده و فاسد سرمایه داری حاکم بر ایران است، هرچه سریع تر میبایستی وی و همه زندانیان سیاسی و فعالین کارگری دربند بدون هیچ قید و شرطی آزاد گردند.

جمعی از کارگران فصلی روستای آویهنگ با انتشار بیانیه ای مشترک، بازداشت و زندانی کردن محمود صالحی، از فعالین شناخته شده جنبش کارگری را محکوم کرده و خواستار آزادی وی شدند. 
در بخشی از این بیانیه آمده است: « ما ادامه فشار بر کارگران و فعالین کارگری را محکوم و اعلام می داریم محمود صالحی صدای رسای طبقه کارگر علیه ظلم و استثمار سیستم سرمایه داری است. محمود صالحی مبارز خستگی ناپذیر جنبش ما کارگران است، او هیچ جرمی مرتکب نشده است، مجرمان آن کسانی هستند که روزانه علیه طبقه کارگر قانون تصویب میکنند و به اجرا درمیآورند، مجرمان آن کسانی هستند که اموال عموم مردم را چپاول میکنند و آزادانه در جامعه رفت وآمد دارند. لذا ما جمعی از کارگران فصلی روستای آویهنگ بازداشت محمود صالحی را غیر انسانی و غیر قانونی دانسته و با توجه به وضعیت نابسامان جسمانی محمود، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی هستیم. ما همچنین اعلام مینماییم هر رخداد ناخوشایندی در زندان برای محمود صالحی پیش بیاید مسئولیت آن را مستقیما متوجه دستگاه های امنیتی، قضایی و دم و دستگاه فاسد دولتی مینماییم و از آن به سادگی نخواهیم گذشت.»

Related posts

٥ سال بعداز حادثه شین آباد

Sosialism Imroz

انتصاب ریاست جمهوری اسلامی میدانیست برای تصفیه حسابهای سران رژیم!

Sosialism Imroz

اسلام وتسليم نقطه مقابل آزاديند حقوق زنان ازنگاه قرآن سهراب كرماشانى

Sosialism Imroz

Leave a Comment