Simroz.org
مقالات

گزارش کوتاهی از اقدامات حزب سوسیالیست انقلابی و بخشی از تماسهای صورت گرفته در باره رودیداد دلخراش زلزله

با وقوع رودیداد هولناک زلزله که متاسفانه آسیب جانی و مالی زیادی ببار آورد، حزب سوسیالیست انقلابی همراه با آسیب دیدگان قلبش به درد آمد و در غم و اندوه این فاجعه اندوهگین و همدردی با بازماندگان قربانیان با آسیب دیدگان و جامعه انسانی شریک شد.

حزب سوسیالیست انقلابی ضمن صادر کردن اطلاعیه و اطلاع رسانی به زبان های فارسی و کردی در باره وقوع زلزله، به سهم خود به هر شکلی که برایش مقدور بود در جهت کمک به آسیب دیدگان اقدام نمود. حزب و فعالین ما از هر سو مجموعه اقدامات عملی و فوری در این جهت در دستور کار خود گذاشتند.
از جمله: ارسال پیام صوتی کوتاه رفیق ابراهیم باتمانی از اعضای رهبری حزب و شخصیت محبوب و مبارز شناخته شده مناطق زلزه دیده در غرب ایران، که در آن از مردم و دوستداران حزب خواسته به کمک آسیب دیدگان بشتابند و مردم نباید امیدی به دولت داشته باشند، وسیعا در میان طیف وسیعی از کانال پیامکهای خصوصی پخش گردید و به تحرک و شتاب اقدامات توده ای در بخشهای از آن مناطق کمک نمود. از سوی دیگر و همزمان با پخش وسیع اطلاعیه همبستگی حزب، در جهت کمک به سازماندهی چند گروه امداد رسانی و ارسال کمک مالی به گروهی از دوستان که مشغول جمع آوری کمک مالی و دیگر امکانات بودند، از جمله اقدامات اولیه و حداقلی بود که از جانب حزب صورت گرفت. برقراری تماس مستقیم و مداوم با طیف وسیعی از دوستداران و فعالین، کسب خبر از رویدادها و همفکری با آنها، و همزمان انعکاس بخشی ازحقایق رویدادها از طریق سایت “سوسیالیسم امروز” و اکنون از کانال “نشریه سوسیالیسم امروز” بخش دیگری از تلاش ما و ابراز همدردی ما با توده مردم زحمتکشی بود که از جانب دولت جانی و فاسد و دزد جمهوری اسلامی بیش از خود فاجعه زلزله به آنها آسیب رسانده شده است.

در زیر بخشی از تماسها و پیامکهای که بین حزب و دوستداران و مردم آسیب دیده در سه روز اول فاجعه زلزله صورت گرفته است مشاهده می کنید:

” سلام …. شما خوب هستی. چه خبر؟ همه اش بدبختی و ذلت و خفت/اینجا کشوریست که زلزله را تنبیه خدا تلقی میکنن …  مردم این کشور جز شرکت دادن در سیستم سرکوب و فاسد نظام  وجودشان هیچ ارزش  ندارند برای حکومت اسلامی. در این شرایط سخت هیچ امکاناتی نیس برای نجات مردم.
اینها واقعا چطور میتونن با جون مردم بازی کنن اینان قاتلین مردم ایرانن نه زلزله ! از همه ی شهر ها کمک های مردمی رسیده به کرمانشاه ولی مدیریت ندارند که بین مردم پخشش کنن. مردم دو روز گشنه و بدون اب و چادر هستند در این سرما!!  بی وجدانی و بی مسئولیتی تا این حد مگه ممکنه” !

“سلام …جان…. اینجا همه کمک کردن خیلی زیاد بیشترین کمک ها از کامیاران بوده…ما خودمونم چندین بار کمک کردیم و عده ای هم رفتیم اونجا..ممنون”

“سلام خوبی آقا … متاسفانه همچین اتفاقی افتاده و اگر مردم به فکر هم نباشن هیچ اتفاق خوبی نمی افته
دولت کاملا بی تفاوته و واقعا اخبار دروغ   تحویل مردم میگه…”

“مردم کامیاران کرمانشاه سنندج و شهرستانها واقعا کمک مالی کردن و به داد هم میرسن”

|به روی چشم … جان حتما …‌
ماهم به نوبه خودمون با جمع کردن کمکهای مردمی که واقعا بیش از حد بوده و مردم بصورت خود جوش اومدن و کمک کردن ،داریم کمک میکنم و تا آخر با هاشون هستیم 

“سلام کاک… ممنونم از پیامتان، دیروزمردم … سنگ تمام گذاشتندیک کامیون ویک نیسان وسایل شامل پتو لباس قند  برنج روغن نان میوه. خودم شخصا بهمراه سی نفر به محل زلزله زدها رفتیم وخودمان تقسیمش کردم در بین تقریبا ١٥روستا ، امروز جمع کردیم فردا هم ارسالی داریم”

“…توضیحا خشکبار زیادی به اضافه شیرخشک شیشه ممله کنسرو لوبیا تن ماهی  خرما وسایل بهداشتی مربوط بزنان وخیلی چیزهای دیگر…”

حزب سوسیالیست انقلابی یکبار دیگر به مناسبت این تراژدی هولناک به همه عزیزان که عزیزان خود را از دست داده اند صمیمانه تسلیت گفته و قلبا برای مجروحین آرزوی بهبودی هر چه زودتر را خواهان هستیم. حزب همزمان به همه انسانهای که هنوز جمهوری ضد انسان اسلامی نتوانسته ازانسانیت شان تهی کنند و با جان و دل از تهران تا سنندج و دیگر نقاط کشور به یاری آسیب دیدگان شتافتند و به هم نوعان خود کمک نمودند، درود میفرستد!

در عین حال به همراه آسیب دیدگان نفرت عمیق خود را نثار کل دم و دستگاه اوباش اسلامی میکنیم که در اوج وحشیگری و بی مسئولیتی با مردمی رفتار کردند که به کمک فوری و گسترده همه جانبه و بی درنگ “دولت”نیاز داشتند. این بار هم اثبات گردید که جمهوری اسلامی دولت “مردم ایران”نیست! یک رژیم فاسد اسلامی و جانی است که اتفاقا همه زندگی “مردم” از جمله توده کارگر و زحمتکش و شرافتمند را در راه تداوم حاکمیت سیاه و آدمکشی و ظالمانه خود به گروه گرفته است.
از مردم می خواهیم نه در داخل و نه در خارج کشور هیچ نوع جمع آوری شده خود را به شهروندان زلزله دیده تحویل مقامات رژیم ندهند. چرا که بخش اعظم انرا می دزدند، می فروشند و برای همپالگیهای تروریست خود در عراق و سوریه و لبنان و یمن و غیره خواهند فرستاد!
مطالبه پرداخت خسارت که کلیه آسیب دیدگان متحمل شده اند را به خواست فوری همه تبدیل کنیم. جبران کامل این خسارتها وظیفه فوری دولت است.
نباید اجازه داد با وعده فریبکارانه دولت روحانی از بار زیر مسئولیت که دارند شانه خالی کنند. سازماندهی و تداوم اتحاد کل شهروندان آسیب دیده و معترض برای گرفتن همه حق خود از دولت نامسئول و ضد مردمی باید به پیش رفت!

از سر راه بر داشتن حاکمیت قرون وسطی و جنایتکار اسلامی، با پرچم آزادیخواهی و سوسیالیستی، هدف فوری و مبرم حزب سوسیالیست انقلابی ایران است.

گرامی باد یاد جانباختگان هولناگ زلزله!
درود به انسانهای آزادیخواه و انسان دوستی که به یاری آسیب دیدگان شتافتند!
مرگ بر جمهوری ضد انسانی اسلامی و کلیه ارگانهای مسلح و غیر مسلح این حاکمیت سیاه، دزد و تروریست!

 

Related posts

وظایف محوری جنبش ما، و نقش فعالان  کارگری وسوسیالیست در این دوره  

Sosialism Imroz

د. حقیقی “اول ماه مه و نقش زنان کارگر در این روز! زنده باد اول مه سوسیالیستی!” عکسها سخن می گویند

Sosialism Imroz

در این سر زمین نه امنیت و نه پشتوانه ای برای زنان هست

Sosialism Imroz

Leave a Comment