Simroz.org
مقالات

بچه ها برای مدرسه اماده میشوند، اما!؟ مینا تهرانی

 بچه ها باشوق وشور فراوان وبا هزار آمال و آرزوی دنیای پاک وبی آلایش کودکانه خود را برای مدرسه آماده میکنند اما افسوس که کشوری که از نظر ثروت ومنابع طبیعی در دنیا رتبه سوم را دارد واز نظر نیروی انسانی جوان وتازه نفس کمبودی ندارند متاسفانه نه از دولت نرمال و دلسوز ونه از مدیر و آموزش و پروشی منطبق با استانداردهای جهان امروز پیشرفته برخوردار نیست.
طی این مدت ٤٠ سال فقط شعار دروغین “ایران را سراسر مدرسه خواهیم کرد” را بر در ودیوار شهر دیدیم و دریغ صد دریغ هستند هنوز استانها وشهرهای محروم ومهجور مانده ومنتظر مدرسه حداقل ٢ کلاسه هستند که از گزند گرما وسرما ومسائل دیگر و ازسواد دار شدن بهره مند شوند.
دزدی وچپاول دولتهای نامحترم  بر همگان آشکار است و حالا که کفگیر به ته دیگ رسیده هر کدام برای تبرئه خود دست دیگری را رو میکند. این دور تسلل همچنان ادامه پیدا میکند که دیگر علنی در صحن مجلس دست همدیگر را رو کرده حالا آقازاده ها(جناب رفسنجانی ) هشدار میدهند صدای انقلاب بهمن را نوید میدهد. آقای غلامرضا حیدری از گرانی وناتوانی معیشت مردم و همچنین از ناتوانی مجلس ورئیس جمهور داد سخن سر داده، وبا ورشکستگی بانک ها ودزدی های روسای بانکها و دادن اعتبار ومجوزهای واردات با دلار های دولتی، اما دلار ها در جای دیگری خرج شد و وارد کنندگان قطعات خودرو دارو و مایحتاج مردم به همین دلیل در بازار به چند برابر قیمت عرضه میشود که سخت موجب نگرانی خانواده ها خصوصا حقوق بگیران دولتی که غیر از حقوق ممر درآمد دیگری نداشته چه جوابی میتوانند بدهند.
دزدیهای میلیاردی وکالاهای قاچاق که توسط سپا وبسیج از مرزها وارد میشود بسیاری از فرصت های شغلی را از بین برد و موجب واسطه گری ودلالی شده که خود موجب تورم وبازار سیاه میشود و٦٣٣ میلیاردزدی آقای احمدی مقدم  موجب انفصال خدمت ایشون شده حالا خدمتشون چه گلی بسر مردم زده واضح ومبرهن بر هرکسیت که تا نوه ونتیجه نیازی به کار ندارند. طبق بر آورد با این مبلغ چندین بار مناطق زلزله زده را میتوانستند نوسازی کنند. خوشبختانه با درایتی که اکثر مردم آزاده از زن ومرد وجوانان تحصیل کرده دارند افشا گری ها ادامه دارد وهمه یک صدا خواستار سرنگونی جمهوری ظالم به تمام معنا هستیم. در چنین نظام و در سایه این همه دزدی و فساد معلوم است کودکان ما قدم به آینده روشن و خوشبخت در آموزش و پروش تحت حاکمیت این دزدهای فاسد اسلامی نمی گذارند.

زنده باد آزادی ورهایی از ستم نظام سرمایه داری و اسلامیسم.
برقرار باد حزب سوسیالیست انقلابی ایران

منبع: شماره ٦٧ نشریه سوسیالیسم امروز
٣١ شهریور ١٣٩٧
٢٢ سپتامبر ٢٠١٨

Related posts

آنــــــچه ایـــــــــــــران را در هفتم دیماە لــــــــرزاند…!

Sosialism Imroz

“کولبران” ارتش ذخیره بیکاران، کارگران گرسنه!

Sosialism Imroz

تفاوتهای ما, گفتگوی نشریه “سوسیالیسم امروز” با سلام زیجی

admin

Leave a Comment