Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

گزارش شماره ١ از جمع آوری کمک های مردم و توزیع آنها بین زلزله زدگان کرمانشاه

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه

گزارش شماره ١ از جمع آوری کمک های مردم و توزیع آنها بین زلزله زدگان کرمانشاه توسط انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه و جمعی از فعالین کارگری مریوان و فعالیت های فعالین حقوق کودک در زمینه کاهش صدمات روحی از کودکان

از زمان وقوع زلزله ویرانگر کرمانشاه، تشکلهای کارگری به همراه بسیاری از نهادها، تشکلها، گروههای امدادرسان مردمی و همچنین در کنار حضور دهها هزار نفر از خود مردم انسان دوست به یاری زلزله زدگان شتافته و در امر جمع آوری کمکها و توزیع آنها بعلاوه مورد حمایت های روحی و روانی قرار دادن آسیب دیدگان فعالانه شرکت داشته اند.
دولت تا کنون هیچ کار اساسی ای نه از نظر تأمین نیازهای ضروری روزانه و نه از نظر اسکان آسیب دیدگان در مکان های امن و مناسب برای مردم زلزله زده انجام نداده و تنها تحت جو اعتراضی و نارضایتی عمومی اقدام به کمک رسانی های بسیار جزئی نسبت سیل عظیم کمک های مردم کرده است. دولت بیشتر فعالیت خود در منطقه را به بازدید مقامات و دادن وعده و بازی کردن با مردم محدود کرده است. در حالیکه آسیب دیدگان ۱۵ روز است که در چادرهای نمناک و سرد بدون وسایل گرما زا و روی آب ناشی از باران بسر می برند، جهانگیری معاون رئیس جمهور در بازدیدش از منطقه هنگامیکه تحقیر آمیزانه با زیر پا گذاشتن حرمت و شأن انسانی آسیب دیدگان به همراه اسکورت ها و همراهانش با کفش وارد چادرها شده و زیراندازهایشان را لگدمال کرده، بخشی از وعده داده شده توسط روحانی یعنی وام بلاعوض برای بازسازی منازل را نیز باز پس گرفته و اعلام می نماید در صورت دریافت کانکس توسط زلزله زدگان، وام بلاعوض به آنان تعلق نخواهد گرفت. این مردم می بایست از همان روز اول توسط دولت در خانه های خالی فراوانی که در همه شهرهای ایران موجود هستند اسکان داده می شدند و تمام امکانات زندگی در اختیارشان قرار می گرفت. مردم زلزله زده همچنان به کمک های انسان دوستانه نیازمند هستند. همچنانکه تاکنون آنها را تنها نگذاشته ایم در ادامه نیز یارو و یاورشان باشیم.
اما پیداست مردمی که خود با هزاران مشکل معیشتی و مالی دست به گریبانند برایشان میسر نخواهد بود بتوانند در دراز مدت نیازها و بخصوص مسکن زلزله زدگان را تأمین کنند. این وظیفه عاجل دولت است و نباید از انجام وظیفه خود در قبال آسیب دیدگان سرباز زند. در نتیجه باید به موازات ادامه کمک ها از دولت بخواهیم فورا مردم را در خانه های خالی اسکان دهد و تا زمان بازگشت به شرایط کار و قادر شدن به تأمین معیشت خود همه امکانات را در اختیارشان قرار دهد.
خلاصه اقدامات انجام گرفته به شرح زیر می باشد:
۱- مقدار اقلام جمع آوری شده شامل برنج، روغن، قند، چای، دارو، شیرخشک، پتو، پوشاک، پوشک و وسیله بهداشتی زنانه، نایلون، فوم، اسباب بازی و کپسول گاز پیک نیکی به ارزش بیش از ۴۵ میلیون تومان تا تاریخ ۲/۹/۹۶ در میان ۲۲۰ خانوار روستاهای بزمیرآباد از توابع سرپل ذهاب، روستاهای پشت کور، جانه در علیا، رجبی و میدان نمک از توابع ثلاث باباجانی(تازه آباد) توزیع گردیده است.
۲- علاوه بر جمع آوری و توزیع کمکها به طور مستقیم و مستقل در جمع آوری کمک به زلزله زدگان با تشکلها و گروههای امدادرسان دیگر همکاری فعال جریان داشه و ادامه خواهد یافت.
۳- یک تیم از فعالین عرصه کودکان از ۳ روز پیش در روستای کوئیک حسن از توابع سرپل ذهاب مستقر گردیده و مشغول کار اضطراب و استرس زدائی از کودکان آسیب دیده و ایجاد فضای شاد برای بازگرداندن آنها به زندگی عادی هستند.
گزارشات فعالیت های آتی کمک رسانی به زلزله زدگان متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
جهت هماهنگی و اطلاع از نحوه ارسال کمک های خود می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:
کرمانشاه، جوانمیر مرادی ۰۹۱۸۸۸۷۱۴۰۵
مریوان، عبداله بلواسی ۰۹۱۸۷۷۵۶۱۹۱
پیرانشهر، فایق رسولی ۰۹۱۴۷۲۱۲۳۷۸
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
جمعی از فعالین کارگری مریوان
فعالین دفاع از حقوق کودکان
۷/۹/۱۳۹۶

Related posts

واکنش تند فرمانده سپاه در مقابل تهدیدهای آمریکا

Sosialism Imroz

حضور رفقای حزب سوسیالیست انقلابی در نشستی در باره کردستان سوریه

Sosialism Imroz

دستگیر شدن 20 نفر از کارگران نیشکر هفت تپه

Sosialism Imroz

Leave a Comment