Simroz.org
ستون آزاد

فقر بی حد و مرز در یک کشور بسیار ثروتمند

حسن حسینی

فقر بی حد و مرز در ایران مملو از ثروت و منابع به اوج خود رسیده است. ورشکستی آن مملکت و زندگی میلیونها خانواده جدیست. سوال هر روزه خیلی ها است که دراین مملکت قشرکم درامد یا خانواده های بیکار و بی سرپناه چه کارکنند که ازاین وضعیت درد آور رها شوند؟ خانوادهای کم درامد و بیکار دارند ازهم می پاشند، دخترهای ۱۰ساله به دام بزهگاران و آینده وحشتناگی کشیده شده اند. فقر و نداری هزاران زندگی را ازهم پاشانده است، هزاران انسان شریف دیگر دراین کشور “عدل الهی” به گدای وبه فساد اخلاقی و دها کار دیگر برای بدست آوردن یک لقمه نان روی اورده اند. اما همزمان در کنار این ویرانیها تعدادی دیگر، دولتی و آخوند مفت خور و کارمند و سپاهی آنقدر سرمایه و ثروت انباشت کرده اند که خودشآن نیز نمیدانند چکارش کنند. لعنت به این دنیا! لعنت به این نظام! لعنت به این مملکت!

واقعا اوضاع درد آور است من خودم اخیرا در سفرهای در چندین شهر بزرگ و کوچک ایران شاهد این زندگی جهنمی بوده ام، همه آه و ناله دارند از دست این وضعیت. چرا باید این شرایط را تحمل کرد؟ آنهم در کشوری که با ذخایرهای نفت و طلا و گاز وکوهای پرازسنگ گران قیمت و هزارها امکانات دیگر باید چنین مردمی گرسنه ای داشته باشیم؟ ایا این مردم کارگر و زحمتکش و زنان و دختران ما باید کم بها تر باشند از نیروهای تروریست و اسلامی های سوریه و یمن و لبنان وعراق وچند کشوردیگر که هر روز میلیاردها دلار هزینه شان میکنند.

ما باید دراین راه چارهای به اندیشیم. با متحدبودن. با هم فکری بودنمان می توانیم این رژیم اخوندی و مستبد و دزد را از سر راه برداریم. چرا باید تحمل کنیم وقتی در این کشور ثروتمند دخترها و پسرهای عزیز و خرد سال بی سرپنا با روشن کردن کاغذ در کنار زباله ها برای خود گرما ایجاد کند تا نمیرند؟ چرا همزمان شاهد هزینه کردن میلیاردها تومان برای نیروهای سرکوبگر و آخوند و مسجد و برای تروریستها در کشورهای دیگر بود اما شرم نکرد که میلیونها خانواده و کودک گرسنه و خیابانی و بی سرپناه و گرسنه داریم.

هر چه جلوتر میرویم اوضاع خرابتر میشود هر سال بدتر از سال پیش است، هر چه دیرتر بجنبیم بدبختی و فقر و تحقیر و انسانیت مان بیشتر به گرو گرفته میشود. باید از خود و حرمت و حق و حقوق خود دفاع کرد. و این وظیفه هر کسی است که مانند من دلش به درد آمده وقتی این اوضاع را هر روز مشاهده میکند. هیچ نجات دهنده دیگری نیست جز خودمان، ٣٩ سال تجربه این واقعیت را به هر کودکی هم فهمانده است. ننگ بر جمهوری اسلامی ایران!

منبع: شماره ٢٨ نشریه سوسیالیسم امروز
٢٥ آذر ٩٦
١٦ دسامبر ٢٠١٧

Related posts

بنیاد و شالوده دین ترس است

Sosialism Imroz

گزارش شماره ٢ انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه از ادامه کمک رسانی و وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه

Sosialism Imroz

اشعال و کشتار در کردستان را محکوم می‌کنیم!

Sosialism Imroz

Leave a Comment