Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتصاب مجدد کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه و اعتراضات دیگر کارگری

وارد شدن مامواران به محوطه شرکت

بخشهایی از کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه خوزستان مجدداً دست به اعتراض و اعتصاب زدند.
کارگران نیشکر هفت‌تپه کوره کارخانه را خاموش کردند و دروازه ورودی از سمت باسکول را بستند.
مأموران سرکوبگر انتظامی به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت وارد محوطه کارخانه نیشکر هفت‌تپه شدند و به تهدید اعتصابیون پرداختند.

اعتصاب و تجمع کارگران کارخانه دیار خودرو گلپایگا

روزسه شنبه 28 آذر، بیش از سیصد تن ازکارگران کارخانه “دیار خودرو” گلپایگان در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد معوقه خود دست از کارکشیده و اقدام به برپایی تجمع نمودند.
کارگران دلیل تجمع را پرداخت نشدن معوقات 13 ماهه خود بیان کرده و اعلام نمودند: سال 94 مدیران یکی از موسسه های مالی از شرکت دیار خودرو بازدید کردند و مقرر شد حقوق و مزایای کارگران در سال 95 و 2 ماهه اول سالجاری که بر عهده این موسسه بود پرداخت شود، اما هنوز این معوقات پرداخت نشده است.

تجمع کارگران آریان فولاد بوئین زهرا

تجمع کارگران آریان فولاد بوئین زهرا برپایه گزارش منتشره، روز سه شنبه بیست و هشتم آذرماه، شماری از کارگران فولاد بوئین زهرا در اعتراض به تعطیلی این کارخانه دست به تجمع زدند.این کارگران در اعتراض به اقدام سازمان امور مالیاتی و بیکاری خود مقابل این سازمان تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلاتشان شدند.

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی شرکت نفت و گاز گچساران

صبح روز سه شنبه بیست وهشتم آذرماه، بیش از 60 کارگر اخراجی شرکت نفت و گاز گچساران برای چندمین بار با تجمع مقابل ساختمان مرکزی حراست این شرکت، خواستار بازگشت به کار و پرداخت معوقات حقوقی و بیمه خود شدند.کارگران علت این اقدام اعتراضی را اخراج ناگهانی حدود 70 نفر از کارگران در سال گذشته اعلام کردند.

 

تجمع کارگران شرکت تعاونی فرآورده های لبنی بهار دالاهو

روز سه شنبه 28 آذرماه، جمعی از کارگران شرکت تعاونی فرآورده های لبنی “بهار دالاهو” (مانیزان) دراعتراض به عدم پرداخت 2 ماه دستمزد معوقه خود مقابل فرمانداری کرمانشاه تجمع کردند.حدود ۵۰ نفر از کارگران شرکت تعاونی فرآورده های لبنی بهار دالاهو دو ماه از دستمزدهای خود را نگرفته‌اند. کارگران این شرکت هفته گذشته نیز تجمعی مقابل فرمانداری کرمانشاه برگزار کرده بودند که با وعده مقامات در خصوص پرداخت معوقاتشان بعد از چندین ساعت به این تجمع پایان داده بودند.

ادامه تجمعات کارگران شهرداری خرمشهر

روز سه شنبه بیست و هشتم آذرماه، جمعی ازکارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد معوقه خود دست به تجمع زدند.این کارگران با در دست داشتن دست ‌نوشته های اعتراضی خواستار پرداخت دستمزدهای معوقه خود شدند.

ادامه تجمعات اعتراضی جوانان جویای کار خرمشهر

روز سه شنبه بیست و هشتم آذرماه، جوانان جویای کار خرمشهر با تجمع مقابل دفتر امام جمعه این شهر به تجمعاتشان در اعتراض به بیکاری و برای اشتغال ادامه دادند.
این جوانان جویای کار، قبلا نیز روز چهارشنبه 22 آذرماه، تجمعی مقابل مجتمع فولاد کاوه اروند برگزار کرده بودند ولی هیچ پاسخی از سوی مسئولان دریافت نکردند. معترضان در این خصوص می گویند، چندی پیش فاز اول مجتمع فولاد کاوه  اروند، به بهره برداری رسید که برای بالغ بر دو هزار نفر اشتغالزایی می کند.‌

صبح امروز چهار‌شنبه ۲۹آذرماه ۹۶ نیز جوانان بیکار در خرمشهر در اعتراض به بیکاری مقابل فرمانداری رژیم در این تجمع کردند.
روی بنر در دست این جوانان از جمله نوشته است: «با این همه مدارک تحصیلی چرا هنوز بیکاریم

Related posts

تجمع و اعتراض بازنشستگان سال ٩۵ نیشکر هفت تپه

Sosialism Imroz

با رضا شهابی همصدا باشیم …

Sosialism Imroz

مجلس ایران ۲ هزار میلیارد تومان به بودجه‌های برنامه‌ موشکی و نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد

Sosialism Imroz

Leave a Comment