Simroz.org
ستون آزاد

شش روزی که ایران را لرزاند! اصلاحات مرد. زنده باد انقلاب!

مهرنوش موسوی

امروز بعداز شش روز قیام مردمی در شهرهای مختلف ایران ، ناباوری به انقلاب و تغییر باری دیگرجای خود را به امید برای برپایی دنیای بهتر داده است.
دو صف بیشتر باقی نمانده است. صف تغییر و صف مقاومت در مقابل تغییر. ریاکاران هم از آخور و توبره جارو شدند. اصلاحات مرد. زنده باد انقلاب!
خامنه ای ته چاه رفته است. احمدی نژاد گم و گور شده است. التیماتوم انقلاب را لحاظ کرده است.
اصولگرا وظیفه سرکوب انقلاب را به اصلاح طلب سبز و بنفش سپرده است. وقت ندارند. پولها را خارج میکنند. در آسایشگاههای روانی غرب اتاق اجاره میکنند. به عباس عبدی و محمدرضا خاتمی و….قولهایی داده اند. ابراهیم نبوی حساب کرد که نمی صرفد. انقلاب در دهان دانشجو گذاشت که التیماتومش را اعلام کند. اصول طلب، اصلاح گرا دیگه تمامه ماجرا!
صف ضد انقلاب یکپارچه میشود. هیچ کسی به کس دیگر دروغ نمیگوید. اگر حکومت نماند، اصلاحش هم نخواهد ماند. اتحاد استراتژی اصلح صف دشمن است. جلو صف، اصلاح طلبان ایستاده اند.
در کمپ چپ باور و امید و هدفهای بزرگ جای خود را به ناامیدی، نق و نوق و افقهای نوک بینی داده است. کلیه احزاب چپ در عرض شش روز فرمت شدند. باور به این شبحی که بر فراز ایران میچرخد، جای خود را به ناباوری داد. ناباوری اما دو طرفه بود. این شبح نیز به اینها باور چندانی نداشت. هم چپ و هم انقلاب مشغول رد و بدل کردن مسجهای مهمی هستند. رادیکالیسم جای خود را به حاشیه های سازشکارانه داده است. انقلابیگری کارگری پرچم حق زن را بلند کرده است. به مر صف مقابل، اتحاد برای به پیروزی رساندن انقلاب استراتژی اصلح است. افقهای سیاسی چپ تغییر کرده اند. اجتماعن به هم نزدیک شدند. خارج کشور بازپس گرفته خواهد شد.
ناسیونالیسم و صف راست نظاره گر است. عقبه حوادث است. در بهت و ناباوری است.
دول غربی نظاره گرند. اتحادیه اروپا که ضربه گیر ترامپ در مقابل ایران بود، با اطلاعیه مبنی بر رعایت آزادی بیان و اجتماعات زنبیل در صف حکومت آتی گذاشته است.
شبحی سرخ بر فراز ایران در حال گردش است.

جمع بندی دیروز و امروز ! 
۱. مردم تظاهراتها را عمدتن شبانه کردند. انقلاب مایل است در پاره ای از شهرها بزند و بماند. مردم علیرغم تهدید روحانی در هیئت دولت باز هم آمدند. ماندند. نمیخواهند بروند.

۲. سرکوبهای تاکنونی جواب نداده است. عباس عبدی به روحانی پیام داد که ۲۰ کشته کافی نیست. عبدی خواستار راه انداختن سال ۶۰ است. محمد رضا خاتمی مناظر دور دست را می بیند. میترسد کنار عبدی برای شرکت در تیم تیرخلاص اعلام آمادگی کند.

۳. مردم در حین تظاهرات دهنده شعار الله و اکبر را گوش مالی دادند!

۴. اتحادیه اروپا رسمن نظام ایران را فراخواند که آزادی بیان و تجمعات را به رسمیت بشناسد.

۵. تمام رسانه های غربی مبارزات مردم را پوشش دادند. آیت الله بی بی سی برای اصلاح طلبان فشنگ و ساندیس به عنوان کادوی سال نو سفارش داد!!

6. اینترنت را زیر فشار گذاشتند. تلویزیونهای خارج کشور کانالها را باز کردند. انقلاب ایران رهبر مهندسی علوم ارتباطات عصر جدید است. صد تا راه پیدا کردند.

Related posts

بە بانوان سرزمین در تسخیر خرافەپرستی و جھل “گلاویژ عبدیکانی”

Sosialism Imroz

دور دوم اعتصاب کامیون‎داران: ضرورت و فرصت تدارک برای اعتصاب عمومی + فیلم

Sosialism Imroz

مابرای سرنگونی جمهوری اسلامی و استقرار یک جامعه آزاد و برابر مبارزه میکنیم ” ابراهیم گلسرخی “

Sosialism Imroz

Leave a Comment