Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

۲۶۰ کشته و ۵ هزار آواره ،تنها در 5 روز

آمار رسمی کشته‌شدگان حمله ترکیه به عفرین در شمال سوریه حکایت از ۲۶۰ کشته دارد. وزیر امور خارجه ترکیه گفته حملات را گسترش خواهند داد. شهروندان آمریکایی، بریتانیایی و آلمانی نیز در عفرین علیه ارتش ترکیه می‌جنگند.

مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته است این کشور قصد گسترش نبرد با کردها در عفرین، شمال غربی سوریه را دارد. به گفته او فعلا هدف اولیه شهر عفرین است اما هدف بعدی شهر منبیج و کرانه‌های شرقی رود فرات خواهد بود.

حمله ارتش ترکیه به سوریه نگرانی‌هایی را در سطح بین‌المللی به وجود آورده است. برای آمریکا نیز این عملیات که ترکیه نام “شاخه زیتون” بر آن گذاشته بسیار حساس است چرا که یگان‌های مدافع خلق که هم‌اکنون مورد حمله ترکیه قرار گرفته‌اند متحد آمریکا در نبرد با داعش بوده‌اند و ایالات متحده علیرغم مخالفت ترکیه به آنها تسلیحات نظامی داده است.

پنج هزار آواره نتیجه حمله ترکیه به عفرین

عملیات “شاخه زیتون” که روز شنبه ۲۰ ژانویه از سوی ترکیه آغاز شد تا کنون باعث آواره شدن پنج هزار نفر شده است. ستاد ارتش ترکیه همچنین از کشته شدن ۲۶۰ نفر از به گفته این ستاد “اعضای گروه‌های تروریستی” خبر داده است.

دولت ترکیه یگان‌های مدافع خلق ی‌پ‌گ را شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه پ‌ک‌ک می‌داند که از سوی ترکیه به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

به گفته یک عضو نیروهای دموکراتیک سوریه SDF، در میان جنگجویانی که در عفرین علیه ارتش ترکیه می‌جنگند شهروندان آمریکایی، بریتانیایی و آلمانی نیز وجود دارند.

به گفته عضو نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین ادعای ارتش ترکیه مبنی بر وجود نیروهای داعش در عفرین یک دروغ به منظور منحرف کردن افکار عمومی است.

ارتش ترکیه آمار دقیقی از کشته شدن سربازان ترک نداده و تنها گفته تعداد زیادی از سربازان ترکیه کشته شده‌اند. آمار تلفات از سوی یگان‌های مدافع خلق تایید نشده است. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، تا کنون ۲۳ غیرنظامی کشته شده‌اند. ارتش ترکیه اما مدعی است که این عملیات تنها عیله تروریست‌هاست و تلاش زیادی برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌شود.حمایت

 

 

Related posts

اطلاعیه مشترک ۴گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد درباره قیام مردم ایران

Sosialism Imroz

ضرب‌‌الاجل سه‌روزه مسعود بارزانی

Sosialism Imroz

فریادوصدای زندانیان سیاسی گوهردشت باشیم

Sosialism Imroz

Leave a Comment