Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

«ایستاده در کنار شجاع‌ترین‌ها»

عفو بین الملل
در پی ۴۶ روز اعتصاب غذا، حال آتنا دائمی در زندان به شدت وخیم‌ است
عفو بین‌الملل اعلام کرد که وضعیت آتنا دائمی فعال حقوق بشری به شدت رو به وخامت گذاشته است. این زندانی سیاسی پس از ۴۶ روز اعتصاب غذا به شدت بیمار شده و دچار مشكلات كبدي ، كليوي ، كيسه صفراء ، تهوع مدام ، فشار خون و قند خون پايين مي باشد و با اين شرايط مقامات زندان همچنان از درمان او در بیرون از زندان جلوگیری می‌کنند. عفو بین‌الملل خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی شده که فقط به جرم استفاده از حق آزادی بیان و فعالیت مسالمت‌آمیز خود، توسط مقامات امنیتی خودسرانه دستگیر و روانه زندان شده است. مقامات ایران باید هرچه زودتر دو خواهر آتنا، هانیه و انیسه دایمی را که به ناحق محکوم به حبس شده اند فورا از زندان آزاد کنند. عفو بین‌الملل در پایان خواهان رسیدگی به شکایت آتنا دایمی مبنی بر شکنجه شدن در زندان توسط مراجع صالح شده است.


«آتنا دائمی» فعال حقوق کودکان کار و خیابان و فعال مدنی، دارای مدرک دیپلم است و تا پیش از دستگیری در باشگاه انقلاب در تهران شاغل بود. او در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳، از سوی مامورین لباس شخصی در منزل پدری خود بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران زندان اوین منتقل شد.
آتنا دائمی به حکم خوهرانش هانیه و انسیه دائمی اعتراض دارد که توسط دادگاهی در تهران در 23 اسفند ۱۳۹۵ به سه ماه و یک روز زندان به صورت تعلیقی بر اساس اتهام «توهین به ماموران هنگام انجام وظیفه» محکوم شدند. بر اساس گفته‌های خانواده‌، سلامت جسمی آتنا دائمی به شدت رو به وخامت گذاشته است. مقامات زندان از فراهم آوردن مراقبت‌های مناسب پزشکی برای او خودداری می‌کنند .

 

Related posts

اعتراض ماموران کنترل و نظارت شرکت آتی شهر هوشمند ( C_PAY ) ایرانیان وابسته به سازمان همیاری شهرداری شیراز‎

Sosialism Imroz

 اسماعیل و وظایف ما

Sosialism Imroz

بیانیه پایانی و انحلال کمیته دفاع از محمود صالحی 

Sosialism Imroz

Leave a Comment